ارزشیابی سنتی(فعلی یا موجود)
ارزشیابی توصیفی(کیفی یا بدیل)
ارزشیابی سنتی و کاستی های آن
vسطحی سنجی
vاعتبار و روایی اندک
vاندازه گیری کمّی و غیر مستقیم
vمغالطه ی هدف و وسیله
vمغالطه ی جزء و کل
vاضطراب امتحان
vفشار نهادی برای کسب نمره
vایجاد رقابت نا مطلوب
vامتحان ابزار تهدید و ارعاب
vحذف یا کاهش خلاقیت
vتقلّب
vایجاد نگرش منفی نسبت به درس و مدرسه
vیادگیری نتیجه مدار
v
ارزشیابی توصیفی واهداف آن
بهبود کیفیت فرآیند یاددهی-یادگیری
فراهم نمودن زمینه ی مناسب برای حذف فرهنگ بیست گرایی
تأکید بر اهداف عالی آموزش و پرورش ازطریق توجه به فرآیند
ایجاد زمینه ی مناسب برای حذف حاکمیت مطلق امتحانات پایانی
افزایش بهداشت روانی محیط یاددهی-یادگیری
جایگزین کردن مقیاسها وابزارهای کیفی برای ارزشیابی تغییرات کیفی
دانلود پاورپوینت انواع ارزشیابی - 11 اسلاید