| مقاله با عنوان: تاثیر سطوح تماس مختلف در پاسخ روسازی های آسفالتی
| نویسندگان: علی تنگ ارمی ، محمود ملکوتی علون آبادی ، امین کشاورز
| محل انتشار: دهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران - دانشگاه تبریز - 15 تا 17 اردیبهشت 94
| فرمت فایل: PDF و شامل 10 صفحه می باشد.
چکیــــده:
پیش بینی پاسخ روسازی راه اعم از تغییر مکان، تنش و کرنش تحت بارهای وارده از مسائل مهم در طرح روسازی می باشند. بسیاری از محققین در تحلیل روسازی های انعطاف پذیر، از سطح تماس دایره ای با توزیع تنش یکنواخت به دلیل سادگی در تحلیل استفاده می کنند. مطالعات تجربی متعدد بیانگر این واقعیت است که سطح تماس و توزیع واقعی بار، بسته به نوع بار و میزان باد لاستیک چرخ متفاوت می باشد. سطح واقعی تماس به دلیل پیچیدگی اندازه گیری آن برای وسایل نقلیه در حال حرکت در سرعت های مختلف، ابعاد مختلف چرخ ها، فشار باد لاستیک متفاوت، ناهمواری های سطح روسازی و دمای روسازی همواره یک بحث چالش برانگیز بوده است. در این مقاله حالت های مختلف سطوح بارگذاری و تاثیر آن ها بر روی پاسخ روسازی های آسفالتی با استفاده از روش اجزاء محدود مورد بررسی واقع شده و نتایج آن ها با یکدیگر مقایسه خواهند شد.
تاثیر سطوح تماس مختلف در پاسخ روسازی های آسفالتی