
مقاله پژوهشی مدیریت و حسابداری با فرمتpdf صفحات 16
چکیده: مفهوم خودکارآمدی، توسط آلفرد بندورا 1 شکل گرفته است که یکی از جنبه های نظریه ی شناختی -
اجتماعی اوست.)شولتز 2 1991 ( عنوان ، شناختی - اجتماعی، عنوان مناسبی است که هم به خاستگاه اجتماعی
رفتار و هم به بعد شناختی رفتار توجه دارد. بندورا، خودکارآمدی را به عنوان یک مفهوم مرکزی ارایه داده که به
ادراک توانایی ها برای انجام دادن عملی که مطابق میل است، اشاره می کند.
سازمانی در عرصه رقابت میتواند پیروز باشد که بتواند مشتریان بیشتری را جذب کند. شرکتها اکنون سخت
در تلاش برای جستجوی راههایی برای تعامل بهتر با مشتری و تاثیر روی آنها میباشند. موفقیت یا عدم موفقیت
هر سازمان به نوع ارتباط با مشتری و رضایتمندی او بستگی دارد.
در این مقاله به بررسی رابطه خودکارآمدی رفتاری و مدیریت ارتباط با مشتری می پردازیم.
کلید واژه ها: خودکارآمدی، رفتار، مدیریت، مشتری
1 Bandura
بررسی رابطه خودکارآمدی رفتاری و مدیریت ارتباط با مشتری