
ISO 9000:2000 کیفیت را این گونه تعریف می کند:
میزانی که مجموعه ای از ویژگی های
ماهیتی الزامات را برآورده می سازد.
n1- مشتری محوری
n2- راهبری
n3- دخیل بودن افراد
n4- نگرش فرایندی
n5- نگرش سیستمی در مدیریت
n6- بهبود مداوم
n7- نگرش واقع بینانه در تصمیم گیری
n8- روابط سودبخش متقابل با تامین کننده
nچرا هزینه های کیفیت مهم هستند؟
n معمولا مقدار زیادی دارند
n مقدار واقعی هزینه های کیفیت معمولانا شناخته است ، کمتر از 40 % سازمان ها در سطح جهان آنها را محاسبه می کنند.
n قسمت عمده این هزینه ها ( معمولا بیش از 80 % ) مربوط به خرابی ها و اصلاح هستند.
n صرفه جوئی در هزینه های کیفیت می تواند تاثیر بسزایی در نتایج مالی سازمان داشته باشد.
n سیستم مدیریت کیفیت در خدمت سازمان است نه بالعکس
n در طراحی سیستم به فرهنگ سازمان ، فلسفه فعالیتها و طبیعت محیط کار دقت کافی داشته باشیم .
n مراحل پیاده سازی را به دقت رعایت نمائید.
n شناسائی دقیق و تعامل بین فرایندها از بهترین نکات کلیدی در موفقیت یک سیستم مدیریت کیفیت است.
دانلود پاورپوینت اصول و مفاهیم مدیریت کیفیت- 52 اسلاید