نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله تحلیل و بررسی شبکه های خبری

اختصاصی از نیک فایل مقاله تحلیل و بررسی شبکه های خبری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله تحلیل و بررسی شبکه های خبری


مقاله تحلیل و بررسی شبکه های خبری

 

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

 

 فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

 تعداد صفحات:260

ـ مسئله تحقیق

شبکه‌های خبری تلویزیونی یکی از جلوه‌های جدید عصر ارتباطات هستند که بیش از دو دهه از عمر آنها نمی‌گذرد، با این حال جایگاه ویژه‌ای در میان رسانه‌های بصری دنیا برای خود باز کرده و مخاطبان قابل توجهی به خود جذب کرده‌اند.

سرعت تبادل اطلاعات و اخبار در دنیای کنونی و تأسیس غول‌های تلویزیونی که در کوتاهترین زمان ممکن اخبار و وقایع را جمع آوری و به اشکال مختلف و به صورت جذاب به اقصی نقاط جهان ارسال می‌کنند محققان و پژوهشگران ارتباطات جمعی را به کاوش در خصوص چگونگی فعالیت رسانه‌های اطلاع رسانی به ویژه فعالیت شبکه‌های خبری ترغیب کرده است.

شبکه‌های خبری تلویزیونی مانند سایر رسانه‌ها (رادیو، مجلات، روزنامه‌ها، تابلوهای دیواری، اینترنت و حتی کتاب‌ها و خودکارها و …) نوعی از تبلیغات را در خود جای داده‌اند. تبلیغات یک جریان زنده، یک فعالیت اقتصادی، یک صنعت یا حرفه و جزئی از محتوای رسانه‌ها است و به مثابه نهادی اجتم که بر مردم، ساختارها، فرهنگ‌ها و کلیت جامعه تأثیر دارد. تبلیغات تنها بخش حاشیه‌ای از بدنة رسانه‌های جمعی نیست بلکه دارای ساختار و وجود منحصر به خویش است که عامل بسیار مهمی در اقتصاد هر کشور به شمار می‌رود.

در یک تعرف جامع([1]) می‌توان گفت: تبلیغات، یکی از اشکال ارتباط کنترل شده است که می‌کوشد بینندگان بخصوصی را از طریق استفاده از مجموعه‌ای از جذابیت‌ها و تدابیر،‌ به خرید یا استفاده از کالا یا خدمات بخصوصی،‌ سوق دهد.

این ارتباط کنترل شده که خود را در محتوای دیداری و شنیداری تبلیغات، نشان می‌دهد در طول زمان، تغییرات قابل ملاحظه‌ای کرده است. طی صد سال گذشته، سبک و سیاق تبلیغات، شامل آگهی‌های بسیار آراسته و پر زرق و برق بود. در طی دهه 1890 تبلیغات شامل صابون‌های تزئینی و لوازم آرایشی بود. در سال‌های 1920 و 1930 جای خود را به خطوط پاک و یکدست تزئینات دکوری داد. در سال‌های 1960 و اوایل دهة هفتاد، آگهی‌ها، پوستر مانند و کمی خیالی بودند. در سال‌های اخیر، پوسترهای تبلیغاتی، با شمایلی یکدست و ساده که یادآور مکتب گوتیک در کشور سویس بود. در دهة هشتاد نیز ادامه پیدا کرد و نهایتاً به طرح‌های رسمی‌تر و سنتی‌تر در دهة 90 تبدیل شدند که احتمالاً واکنش به رکود اقتصادی و بهبود دیر هنگام آن بود. به گفتة روی پاول نلسون (Roy Paul Nelson) همة اینها، مواردی از هنر هماهنگی متن تصویری با محتوا هستند. آگهی تبلیغاتی برای اینکه تأثیرگذار باشد، بایستی برای مخاطبان خود، جذاب بوده و ارزش‌های مشترک را انعکاس دهد. بنابراین، می‌توان گفت: تبلیغاتِ مؤثر، فهرستی از فرهنگ عمومی مردم است. این مطلب در سال 1917 توسط نورمن داگلاس به این نحو مطرح شده بود که: «شما می‌توانید ایده‌آل‌های هر ملتی را به وسیله تبلیغاتشان بیان کنید».


[1] - تبلیغات به مثابه ارتباطات، مترجم محمد صادق محمودی فضلی،‌ پژوهش و سنجش شماره 219، سال 9، بهار 1381، ص 189ـ192.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله تحلیل و بررسی شبکه های خبری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد