
لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"
فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:10
شرکتکنندگاندرکنفرانسبازاریابیوارتونباعنوان «ارتباطبامشتریاندرحالرشد»گردهمآمدهبودندتادرمورداستراتژیبرندبحثومذاکرهکنند. آنهامعتقدبودندبازاریابانو فعالان عرصه تبلیغات درهمهزمانهابهویژهدرزمانتغییراوضاعاقتصادیبایدنوآورباشند.
اقتصادیکهروندنزولیداردچهتأثیریرویرفتارمصرفکنندهمیگذارد؟کاملاواضحاست،باعثمیشودمردماشتیاقکمترینسبتبهخرجکردنداشتهباشند. بهگفتهجانلجیمزنایبرییسبازاریابیجهانیدرآژانستبلیغاتیلئوبرنت،تحقیقاتاخیرنشانمیدهدکه 80 تا 90 درصدمردمدرزمانخریدتمایلبهمعاوضهیاخریدباقیمتپایینتردارند. بهعلاوه،کریسکواِنهمدیرعاملسازمانتبلیغاتیروزتااظهارکردامکاناینکهبسیاریازاینمشتریانبهحالتقبلازرکودبرگردندبسیارکماست.
امااینعقبنشینیهایمصرفکننده،بعضیازفعالیتهایجذابیراراکدمیکندکهبازاریابانمیتوانستندازآنسودببرند. جیمزبیانداشت «مردمعلاوهبرارزیابیبرندهاواینکهآیاتصمیمبهمعاوضهیاخریدباقیمتپایینتردارند،نحوهگذراندناوقاتخودرانیزتغییردادهاند.» یعنیکمتربیرونمیروندوبیشتربررویخانهوخانوادهمتمرکزمیشوند. والمارتشرکتیاستکهبهاینرونددرپیغامرسانیاشتوجهنشانداد. تبلیغاتاینشرکتفراترازجلبمشتریباقیمتهایپاییناستوبهجایآن،بهدنبالنشاندادناینموضوعاستکهاینپساندازهاچقدرمیتوانددرزندگیمشتریانتاثیرگذارباشد. جیمزخاطرنشانساختدرزمانوارونگیاقتصادیاینعاملبسیارمهمیاست،زیرارکوداقتصادیباعث «خدشهدارشدناعتماد»بینشهروندانوشرکتهاشدهاست.
اریکاسمیت،مدیربازاریابیمحصولاتفیلیپسمیگوید «مصرفکنندگانیاباقیمتکمترخریدمیکنندیااقدامبهخریدهاییهمراهباجایزهمیکنند.»
مقاله تبلیغات در زمان رکود اقتصادی