
هدف های کلی :
ایجاد زمینه های شناختی در کلیه کارکنان جدیدالاستخدام دولت نسبت به تعاریف مفاهیم دولت ، سازمان ، ساختار ، مدیریت، مدیریت دولتی ، اصول مدیریت ، و ویژگی های نظام اداری صحیح و مطلوب بر پایه ویژگی های جامعه اسلامی
هدف های رفتاری :
در پایان مطالعه تعاریف و مبانی نظری ، از فراگیر انتظار می رود :
اهمیت و ضرورت شناخت سازمان کار و ارکان نظام اداری دولت را شرح دهد .
واژه دولت را در دو مفهوم حاکمیت و حکومت تعریف کند و هر یک را شرح دهد .
سازمان و ساختار را تعریف کند وبرای آنها مثال بزند
مدیریت را تعریف کند و اصول آن را شرح دهد .
مدیریت دولتی را تعریف و روند تاریخی آن را بازگو کند .
ویژگی های نظام سازمانی و مدیریتی صحیح و مطلوب را به اختصار شرح دهد.
سازمان کار اجرایی و مدیریتی دولت ، یکی از ارکان توسعه جوامع به حساب می آید و می تواند در قوام بخشیدن به سایر ارکان توسعه ، یعنی تنظیم حکیمانه سیاست ها و خط مشی ها و بهره گیری به موقع از منابع و امکانات موجود جامعه ، نقش داشته باشد و جامعه را در نیل به اهداف توسعه ای رهنمون سازد.
کارگروه های تخصصی برنامه ریزی و تحول اداری استان عبارت است از :
1 – کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری
2 – کارگروه آمایش محیط
3 – کارگروه بانوان و نوجوانان
4 – کارگروه اجتماعی
5 – کارگروه امداد و نجات
6 – کارگروه صادرات
7 – کارگروه آموزش و پرورش
8 – کارگروه بهداشت و درمان
9 – کارگروه بهینه سازی مصرف
10 – کارگروه پژوهش و فناوری
دانلود پاورپوینت آشنایی با ساختار نظام و سازمان- 385 اسلاید