دانلود پروژه مدیریت و تشکیلات کارگاهی در 48 اسلاید
فهرست:
در حالت کلی در برنامه ریزی های پروژههای مهندسی روال خاصی در تعیین بودجهها وجود خواهد داشت که این بودجههای نهایی پس از تعیین به وزارت خانهها و از آن طریق به ادارات زیرمجموعه ابلاغ خواهد گردید.
پروژههای عمرانی در حالت کلی به دو دستهی پروژههای ملی و استانی قابل طبقه بندی می باشد. پروژههای ملی عموماً ویژگیهای زیر را خواهند داشت:
1- آثار آنها و بهره برداری کنندگان از متافع آنها فراتر از یک منطقه باشد.
2- از نظر اجرایی حجم یا پیچیدگی بالایی به همراه دارند
3- از نظر بودجه لازم برای اجرای طرح، بودجه مناسب آن فراتر از بودجه های مصوب استانی است.
4- ممکن است پیمانکاران دارای شرایط لازم برای اجرای آن در منطقه موجود نباشد.
5- این پروژهها معمولاً جنبه استراتژیکی خواهد داشت.
پروژههای استانی ویژگی های زیر را دارد :
در اغلب پروژههای مهندسی گروه های مختلفی در پروژه تأثیر گذار بوده و به عنوان عوامل اصلی پروژه ها شناخته خواهند شد. که به ترتیب زیر می باشد:
1- کارفرما یا صاحب کار که مالک پروژه بوده و در نهایت هرگونه نفع حاصل در بحث بهره برداری پروژه عاید ایشان خواهد بود. که می تواند گروههای دولتی یا شخصی باشد (غیردولتی)
2- اجراکنندگان پروژه که همان پیمانکار نامیده می شود و کننده کار بوده و اجرای پروژه را برعهده خواهد داشت.
3- مجموعه مهندسین مشاور که شامل گروهی می باشند که وظیفه مشاوره به کارفرما را از طریق طراحی، رسم و محاسبه برآورد مالی پروژه، تعیین زمان اجرای پروژه و نظارت بر کیفیت کار به پیمانکار و رفع مشکلات احتمالی او و نظارت بر هزینه و زمان اجرای کار برعهده دارد.
عامل چهارم:
عموماً کارفرماها در چارت استخدامی خود ممکن است از خدمات مهندسینه بهره ببرند. همچنین ممکن است در هر حال نیاز به استفاده از گروههای مهندسی برای اجرای تعمیرات و نگهداری ساختمانی پیدا شود، در صورتی که کارفرما چنین مجموعه استخدامی را نداشته باشد و یاعلی رغم وجود چنین مجموعه ای به خاطر پیچیدگی خاص یک پروژه نیازمند به مشاوره با گروههای مهندسی دیگری که خبره می باشند، بانی از خدمات گروههای مهندسی مختلف به طور موقت می تواند بهره مند شود که عامل چهارم نامیده می شود.
مهندسین مشاور در 3 مرحله
فاز صفر: مطالعات اولیه – مطالعات امکان سنجی
نقش مهندسین مشاور در اجرای یک پروژه در چند مرحله صورت می پذیرد. که به شکل مرحله اول، دوم سوم، یا فاز صفر، یک، دو انجام می شود که به ترتیب زیر این وظایف مشخص می شوند.
وظایف مشاور در فاز صفر یا مرحله اول: (مرحله امکان سنجی و مطالعات اولیه)
1- گردآوری اطلاعات لازم و مطالعات پایه ای شامل
الف: اطلاع یافتن از مجموعه نیازهای کارفرما
ب: بازدید از محل پروژه و اطلاع از موقعیت مکانی آن
ج: جمع آوری اطلاعات از امکانات و تأسیسات زیربنای موجود
د : بررسی منطقه از نظر آزمایشات مکانیک خاک، سطح آبهای زیرزمینی و وضعیت زمین شناسی و لرزه خیزی منطقه
ه : مطالعات جغرافیایی لازم از نظر میزان وزش بادها، میزان بارندگی، رطوبت در محل و مطالعات هیدرولوژی مربوطه
2- بررسی و شناسایی کلی و کالبدی و ضوابط و مقررات شامل:
الف) آگاهی از وضعیت معماری منطقه
ب) بررسی ضوابط و مقررات شهرسازی
ج) بررسی آئین نامه دها و مقررات تدوین شده
3- بررسی و مطالعات در مورد مصالح ساختمانی لازم در منطقه و روشهای ساخت:
شامل:
الف) بررسی مصالح لازم موجود در محل
ب) بررسی مصالح لازم غیرموجود در محل
ج) بررسی فاصله حمل مصالح
د) بررسی نیروی انسانی لازم در محل........................................
دانلود پروژه مدیریت و تشکیلات کارگاهی , دانلود مدیریت و تشکیلات کارگاهی ,مدیریت و تشکیلات کارگاهی
دانلود پروژه مدیریت و تشکیلات کارگاهی