توضیحات بیشتر و دانلود فایل *پایین مطلب *, فرمت فایل: Word قابل ویرایش و آماده پرینت.
تعداد صفحه :14
قابل اطمینان ازجامع و کامل بودن پروژه
ایجاد رقابت در صنعت بیمه بر پایه مشتریمداری، ارائه خدمات مناسب و سریع به مردم، اولین فرمان رییسجمهور در مور اصلاح صنعت بیمه کشور است که تعیین راهکارهای آن به وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بیمه مرکزی و مدیران عامل بیمههای دولتی و خصوصی سپرده شده است.
در خصوص اجرایی شدن این جهتگیری صنعت بیمه، نقطه نظرات کارشناسان این صنعت را جویا شدیم.
معاون سابق طرح و توسعه بیمه مرکزی، کارشناسان صنعت بیمه و برخی از مدیران عامل بیمههای خصوصی بر حذف نظام تعرفه تاکید کردند و خواستار آزادسازی نرخ و شرایط شدند، مدیران دیگری نیز برای جلب نظر مشتری و رفاه حال آنان بحث واگذاری سهام و شراکت آنان را مدنظر قرار دادند، اما مدیر یک شرکت خدمات بیمهای (نماینده حقوقی) ایجاد رقابت در صنعت بیمه بر پایه مشتریمداری را به ۳ محور کلی ارائه خدمات بیمه مرکزی به شرکتهای بیمه، خدمات شرکتهای بیمه به شبکه فروش و ارائه خدمات شبکه فروش به مشتریان تقسیم کرد...
● آزادی رقابت
غلامحسین جباری، کارشناس ارشد صنعت بیمه کشورمان در خصوص ایجاد رقابت بر پایه مشتریمداری با تاکید بر رفع محدودیتهای مقرراتی بر عملکرد صنعت بیمه خاطرنشان کرد: شرکتهای بیمه در رقابت باید آزاد باشند.
او افزود: البته بحث نظارت فنی توسط بیمه مرکزی الزامی است تا از بروز هرگونه اشتباهی جلوگیری شود اما تبدیل نظام تعرفه به نظام مالی باید در رئوس مسائل قرار گیرد.
جباری با اشاره به علاقهمندی دولت در نظارت بر بیمه شخص ثالث به خاطر آثار اجتماعی آن اظهار داشت: به جز بیمه شخص ثالث شرکتهای بیمه مشروط بر رعایت نکات فنی و ارزیابی درست ریسکها به منظور جلوگیری از زیانهای احتمالی باید بتوانند در سایر رشتهها به صورت آزادانه فعالیت و رقابت کنند.
آیت کریمی، معاون سابق طرح و توسعه بیمه مرکزی ایران نیز در خصوص رقابت بر پایه مشتریمداری گفت: متاسفانه شرکتهای بیمه و شبکه فروش (نمایندگان- کارگزاران) برای پیروزی در رقابت در بازار کنونی اقدام به کاهش نرخ و حق بیمه دریافتی میکنند، او با یادآوری اینکه نرخ حق بیمه رشتههای بیمهای در ایران از سایر نرخها در بازار بینالمللی بالاتر است، ادامه داد: بیمه مرکزی برای حمایت از بیمهگذاران ایرانی در بحث رقابت و همچنین نزدیکی نرخ و شرایط به قیمتهای جهانی درصدد است تا نظام تعرفه را به تدریج کنار گذارد.
راهکارهای ایجاد رقابت در صنعت بیمه بر پایه مشتریمداری,فرمت فایل word شامل14 صفحه. مناسب جهت انجام تحقیقات، پروژه های کارآموزی دانشجویی
راهکارهای ایجاد رقابت در صنعت بیمه بر پایه مشتریمداری