لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 22
ای خواجه مکن تا توانی طلب علم کاندر طلب دانش پر روزی بمانی
رو مسخرگی پیشه کن و مطربی آموز تا دد خود از مهتر کهتر سازی
مقدمه
آموزش پرورش قصد دارد میزان سواد دانشآموزان وضعیت تحصیلی آنان و تعداد قبولشدگان در یکی از سنوات تحصیلی را بدانند و با استفاده از آنان تعدادی کتب کسر یا اضافه نمایند و یا برنامهریزی دیگری را تنظیم نمایند تا میزان سواد دانشآموزان ارتقا یابند. بدینمنظور رئیس وقت آموزش و پرورش طبق بخشن نامههای مختلف به هر یک از واحدهای تالیف کتب درسی از آنان خواست که در مورد وضعیت کسانی که به آنها کتب تدریس می شود و نیز میزان مرغوبیت آنان تحقیق کنند.
روشهای جمعآوری دادهها:
بسیاری از گروههایی که روش درست تحقیق را نمیدانستند در این مهم باز ماندند و گروه آمار تحقیقات خود را آغاز کرد. این گروه ابتدا جامعه را معرفی نمود.
((جامعه کل دانشآموزانی است که این کتاب را مطالعه می کنند.))
با توجه به کثرت جامعه و هزینه سر سام آور وقت گیر بودن نمی توانستند سر شماری کنند بس تصمیم دیگری گرفتند. یکی از اعضا پیشنهاد کرد که از دانش آموزان تهران نمونه گیری کنند که مورد موافقت سر گروه واقع نشد سر رگروه دلایل خود را برای رد این در خواست چنین اعلام کرد :
دانش آموزان تهرانی به دلیل اینکه دارای امکانات فراوانی هستند وضعیت تحصیلی آنان بسیار بهتر ازمناطق محروم نقاط کشور است .
دانش آموزان به صورت تصادفی انتخاب نشده اند و ممکن است نمودار آنها با نموداری که می خواهند بدست آورند فرق داشته باشد .
سر گروه اعلام کرد که کل شهرهای ایران را روی کاغذ بنویسند و از این شهرها 100شهررا بصورت قرعه کشی و کاملا تصادفی انتخاب نمایند سپس اسم مدارس این شهرها را نیز به روی کاغذ آورند و100 دبیرستان را به صورت تصادفی انتخاب نمایندو سپس اسم هر یک از دانش آموزان آن مدارس را بنویسند و از آن صد دانش آموز انتخاب نمایند و نمرات آنها را مورد برسی قرار دهند و با ابنکه اسم کلیه دانش آموزانی که به آنها کتاب آمار به آنها تدریس شده است روی کاغذ نوشته شود و100دانش آموزانتخاب شوند اکثریت اعضا به روش دوم رای دادند .
اسم کلیدی دانش آموزان را روی کاغذ نوشته و 100دانش آموز را انتخاب نمودند نمرات این دانش آموزان به شرح زیر است .
19
15
18
17.75
16.5
14.5
15.25
20
16
19.75
18.75
19
20
14
20
19
10.25
11.75
13
20
18
20
15
16
18
18
19
20
20
20
18
19
19
19.75
20
17
19
14.5
14
12
20
20
20
18.5
20
19
10
12.75
10.25
18
18
19.5
20
20
17.75
17.75
17.5
14
15.5
14
17
15
16
14
19
10.25
12.5
14
16
17
13
12
10
11
19.25
17
19
20
20
18
20
20
18
20
20
18
18
20
20
20
20
20
20
20
20
20
20
20
20
20
ِ
این عددها یا به عبارتی دادها با استفاده از داده های از پیش تهیه شده بدست آمده است
سپس این گروه به مرور هدف پرداخت وضعیت دانش آموزان درس آمار و خود سازی و نیز تعداد دانش آموزانی که نمره بالای 15 آورده اند.
با وجود این مطلب دادهها را دسته بندی کردند و نوع داد ها را مشخص نمودند وضعیت دانش آموزان در متغیر کیفی و ترتیبی بود و تعداد دانش آموزانی که بالای 15 نمره اخذ نمودهاندو نیزکمی پیوسته است. یکی از اعضا به این متغیر ها اعتراض کردند و مدعی شد که سر گروه اشتباه کرده است.
سر گروه در پاسخ به او چنین گفت وضعیت دانش آموزان قابل شمارش نسبت به متغیر ها کیفی است و نیز اگر داده ها را از کوچک به بزرگ مرتب کنیم نوعی ترتیب طبیعی بین داده ها بوجود می آید و آن این است که داده ها از کوچک به بزرگ مرتب شده اند در مورد تعداد دانش آموزانی که بالای 15نمره گرفته اند نیز باید بگوییم که تعداد دانش آموزان قابل شمارش است پس متغیر کمی استی و نیز اینکه این متغیرها پیوسته نیز است زیرا علاوه بر 17 18 17.25 17.5 17.75 را نیز در بر می گیرد .
با توجه به پاسخ سر گروه آن فرد قانع شد.
در ادامه سر گروه از یکی از اعضا خواست که داده ها را از کوچک به بزرگ مرتب کند و نیز این کار را کرد .
دانلود تحقیق درباره پروژه آمار جامعه کل دانشآموزانی است که کتاب آمار و احتمال را مطالعه کرده اند 22 ص