نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره برنامه توسعه سازمان ملل متحد

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درباره برنامه توسعه سازمان ملل متحد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 84

 

برنامه توسعه سازمان ملل متحد UNDP

شرکتها ‏، بنگاههای اقتصادی ، بازرگانان و

آرمانهای توسعه هزاره

چارچوبی برای عمل

نویسندگان جین نلسون و دیو پریسکات

دفتر سازمان ملل متحد

تهران - ایران

کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل متحد:

در عصر وابستگی به یکدیگر انسان ها ، حقوق شهروندی جهانی ، بر اساس اعتماد و مسئولیت مشترک ، پشتیبان سرنوشت ساز پیشرفت است ، اما در دوران محرومیت بیش از یک میلیارد انسان از حداقل نیازهای در خور شان و منزلت او ‎، شرکتها ،‌ بنگاه های اقتصادی ، بازرگانان دیگر نمی توانند بی تفاوت باقی بمانند یا همچون سدی در برابر این خیل عظیم انسانی قراگیرند ، بلکه بر عکس آن ها باید در صدد همکاری با دولت ها و سایر نقش آفرینان در جامعه برآیند و با بسیج علم ، فن آوری و دانش جهانی به مقابله با بحران های به هم تنیده گرسنگی ، بیماری ، تخریب محیط زیست و تضادی که باعث عقب نگهداشته شدن کشورهای جهان سوم می شود ، برخیزند.

چارچوبی برای عمل

خلاصه دستورالعمل ها و سفارش های حاضر در این نوشتار ارائه کننده چارچوبی برای عمل است ، بدین معنا که نشان می دهد چگونه اتحاد شرکتها و بنگاههای اقتصادی ، در پیوند با دستگاهها و نظام سازمان ملل متحد، دولتها و سازمانهای جامعه مدنی ، می تواند در دستیابی به آرمانهای توسعه هزاره که آرمان آن دگردیسی جهانی شدن به نیروی مثبتتری برای توده بیشتری از مردم دنیا می با شد، همکاری نمایند .

تمامی شرکتها و انجمنهای تجاری ، از بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط تا شرکتهای بزرگ یک یا چند ملیتی ، از اطاقهای بازرگانی تا سازمانهای تجاری بین المللی ، می توانند در این زمینه ایفای نقش نمایند . تاثیر و مشارکت این سازمانها ممکن است متفاوت باشد اما چارچوبی برای عمل همه آنان و نیز دربرگیرنده افراد علاقمند در جوامع توسعه یافته به همکاری با بخش خصوصی است . آرمان این نوشتار ارائه رئوس کلی و اساسی این امر مهم با توسل به مثال های روشنگر به جای صرفا تحلیل های مفصل می باشد که امید است خواننده را در ایجاد فکر و اندیشه یاری دهد.

این گزارش همچنین به سه پرسش کلیدی پاسخ می دهد :

1- آرمانهای توسعه هزاره چه هستند ؟

2- چرا این آرمانها برای شرکتها مهم می باشند ؟

3- شرکتها چگونه می توانند در دستیابی به این آرمانها مشارکت نمایند؟


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره برنامه توسعه سازمان ملل متحد

تحقیق درباره بـررسی سیستم حسـابـداری اداره آموزش و پرورش شهرستان ایذه

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درباره بـررسی سیستم حسـابـداری اداره آموزش و پرورش شهرستان ایذه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 63

 

موضـوع:

بـررسی سیستم حسـابـداری اداره آموزش و پرورش شهرستان ایذه

استـاد راهنمـا:

تـدویـن:

تقدیر و تشکر :

با نام و یاد خداوند بزرگ که نعمت زیستن را به ما داد و چگونه زیستن را..... با استعانت از پروردگار تحقیقی بسیار کوچک در زمینه بررسی سیستم حسابداری آموزش پرورش شهرستان ایذه انجام داده ام لذا از تمام عزیزانی که ما را یاری کردند تشکر می‌کنم بالاخص استاد ارجمند که ما را بر آن داشت تا تفحصّی هر چند ناچیز داشته باشیم. از کلیه پرسنل اداره آموزش و پرورش شهرستان ایذه بخصوص که در امر این کار آموزی نهایت همکاری نمودند مراتب قدردانی و تشکر را دارم.

مقدمـــه

نخستیـن انتشـارات مستقیــم به حسـابداری و حسـابرسی در ایـران مورخ 13/11/1314 می باشد که برای بار اول از اصطلاحاتی از قبیل بیلان (ترازنامه) – بدهکار و بستانکار صحبت می شد که خود مقدمه‌ای بر قوانین مالیاتی سالهای 1328،1335 و 1345 میباشد. همچنین در سال 1322 قانون مالیات بر در‌آمد تدوین شد با وجود اینکه این قانون هرگز به مورد اجرا گذاشته نشد ولی اصطلاحاتی از قبیل هزینه و درآمد در آن به کار رفته بود. حسابداری به روش جدید در ایران بیشتر در مؤسسات خارجی که در ایران مشغول به کار بودند، موسوم شد. (این مؤسسات عبارت بودند از شرکت سابق نفت، بانک سابق شاهی و سایر مؤسسات و بانکهای خارجی ) سپس در بانک ملی و سایر بانکهای ایران رواج یافت .

از نظر تعلیم اصول حسابداری در آن موقع مؤسسات داخلی قادر به این کار نبودند و تنها آموزشگاه فنی آبادان، کالج آمریکایی و بعضی از مدارس اختصاصی از قبیل مدرسه‌ی تجارت ، آموزشگاه بانک ملی ایران و دبیرستان فنی – مالی اصول حسابداری و دفترداری را تدریس می کردند. ولی متأسفانه تا سالها پستهای مهم حسابداری در دست کارمندان خارجی بود و به ایرانیان امکان فراگرفتن آنرا نمی دادند، حتی در بانک ملی ایران با وجود اینکه چندین سال از تأسیس آن می گذشت هنوز مسئولیت و مشاغل مهم حسابداری در دست خارجیان بود و پس از سالها ایرانیانی که در بانک شاهی سابق فنون حسابداری را فرا گرفته بودند مسئولیت های مهم را بر عهده گرفتند .

پس از بازگشت چند نفر از حسابداران اعزام شده به انگلستان اولین بار در سال 1325 شمسی اساسنامه‌ی جمعیتی به نام جامعه حسابداران ایران و چهارچوب اولین نظام حسابرسی ایران که مربوط به سال 1325 می باشد در ماده 33 قانون مالیاتهای مستقیم پیش بینی شده ، سپس در سال 1342 انجمن محاسبین قسم خورده با 40 عضو از طرف وزارت دارائی تشکیل گردید . در اسفند 1345 قانون جدید مالیاتهای مستقیم حسابداری را به رسمیت شناخت و وزارت دارائی 16 نفر را به سمت حسابدار رسمی تأیید کرد.

کانون حسابداران رسمی در سال 1354 به ثبت رسید ولی اعضای آنها با توجه به محدودیت پذیرش سایر حسابداران تا سال 1357 فقط حدود 80 نفر حسابدار رسمی و 70 نفر حسابدار غیر شاغل بودند . سرانجام در سال 1359 شورای انقلاب موارد مربوط به حسابداران رسمی و کانون حسابداران رسمی را به طور کلی از قانون حذف کرد. انجمن حسابداران خبره که در سال 1353 به وجود آمده بود در حال حاضر حدود 400 نفر عضو دارد، از نظر حسابرسی در آذر ماه سال 1350 لایحه ی تأسیس شرکت سهامی حسابرسی به تصویب کمسیون های مجلسین رسید . این شرکت در حال حاضر عملیات حسابرسی کلیه مؤسسات


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بـررسی سیستم حسـابـداری اداره آموزش و پرورش شهرستان ایذه

تحقیق درباره انباره ای نام NAS

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درباره انباره ای نام NAS دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 38

 

انتخاب سرور و ابزارهای ذخیره‌سازی بایدها و نبایدها

اشاره : واضح است که هر کسب و کار کوچکی می‌تواند از داشتن سرورها و ابزارهای ذخیره‌سازی مختص خودش سود ببرد. اما انتخاب آنچه که می‌توان خرید ممکن است در نوع خودش یک چالش محسوب شود. کلید مسأله، تشخیص صحیح و دقیق نیازهای خودتان است. نرم‌افزارهایی را که امروز و در آینده در کسب و کار خود به کار خواهید گرفت در نظر بگیرید. آیا می‌خواهید سرویس‌دهنده ایمیل و سایت وب متعلق به خود را خودتان میزبانی کنید؟ سرعت رشد کسب و کار خودتان را چقدر پیش‌بینی می‌کنید؟ اگر جزء آن دسته از شرکت‌ها و سازمان‌ها نیستید که در زمینه به‌کارگیری فناوری اطلاعات متمایل به صرفه‌جویی بسیار و کاستن از هزینه‌ها هستند، توصیه می‌کنیم یک مدیر یا سرپرست شبکه (Administrator) برای خود داشته باشید تا در تشخیص نیازها، برنامه‌ریزی برای توسعه و مدیریت شبکه و یا به خدمت گرفتن یک مشاور IT یا فروشنده خبره به شما کمک کند. در ادامه این مقاله، مروری بر فناوری‌ها و تجهیزات موجود در رابطه با موضوع مقاله خواهیم داشت و شما را از طریق طرح پرسش‌های صحیحی که باید در جستجوی پاسخ آن‌ها باشید یاری خواهیم داد.

Serverهااصطلاح <سرور> طیف گسترده‌ای از معانی را دربرمی‌گیرد. از دیدگاه سخت‌افزاری، <سرور> جعبه‌ای است حاوی یک دستگاه کامپیوتر با یک یا چند پردازنده، مقدار زیادی حافظه و یک هارددیسک پرظرفیت، که درخواست‌هایی را که ازسوی کلاینت‌های (client یا سرویس‌گیرنده) حاضر در شبکه می‌رسد، دریافت می‌کند و داده‌های تقاضا شده را برای کلاینت‌های متقاضی ارسال می‌کند (واژه Server یا سرویس‌دهی به همین معنا است). از دیدگاه نرم‌افزاری، یک سرور با توجه به نقشی که در شبکه ایفا می‌کند، مثلاً سرور email، سرور وب یا سرور Application، در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرد. انتخاب‌ها بهترین راه برای انتخاب یک سرور به‌گونه‌ای که نه بیش از حد خرج کنید و نه کمتر از آنچه لازم است بودجه اختصاص دهید، این است که ویژگی‌های سخت‌افزار موردنظر را دقیقاً متناسب با کار و وظیفه‌ای که قرار است به سرور اختصاص داده شود، تعیین کنید. مثلاً یک PC ارزان قیمت می‌تواند تمام نیازهای یک دفتر کار کوچک را به عنوان یک سرور چاپ برآورده سازد، اما یک دستگاه قوی با چند پردازنده می‌تواند ده‌ها کاربر نرم‌افزارهای مدیریت بانک‌های اطلاعاتی و حجم بالایی از تراکنش‌ها (transaction) یا مبادلات مربوط به e-business را پاسخگو باشد. بسیاری از نرم‌افزارهای سرویس‌دهنده می‌توانند خیلی خوب روی دستگاه‌هایی بدون پردازنده‌های خیلی سریع کار کنند. این دستگاه‌ها معمولاً بر ترکیبی از پردازنده‌های با بازده قابل قبول، مقدار زیادی حافظه، حافظه on-board cache، آرایه‌های دیسک و نرم‌افزار ویژه‌ای برای مدیریت و نگهداری سرور متکی هستند. اگر فکر می‌کنید در آینده نزدیک به تعداد کلاینت‌های شما در شبکه افزوده خواهد شد، اطمینان حاصل کنید که سرور شما امکان افزودن پردازنده‌های اضافه را ‌دارد و به تعداد کافی جای نصب هارددیسک‌های اضافه و اسلات‌های اضافی را روی خود دارد. 1-  سرورهای خانواده  رده پایینیک سرور در رده value (رده ارزان قیمت) معمولاً بین 300 تا 1000 دلار قیمت دارد و از یک پردازنده بهره می‌گیرد. این سیستم‌ها قادر به مدیریت کارهایی در حد به اشتراک‌ گذاشتن فایل، ارسال ایمیل و به اشتراک گذاشتن چاپگر برای یک گروه حداکثر ده نفری از کاربران می‌باشند. این دستگاه‌ها عموماً به فرم tower (ایستاده) یا قابل نصب در رک (به ارتفاع U1 و شامل یک پردازنده، حداقل 128 مگابایت حافظه (البته دست کم 512 مگابایت  توصیه می‌شود) قابل گسترش به 4 گیگابایت و حداکثر سه هارددیسک از نوع IDE یا SCSI هستند. در جستجوی مدلی باشید که سه یا چهار محل برای نصب درایوهای اضافی دارد، از اترنت 1000/100/10 مگابیت بر ثانیه استفاده می‌کند و حدود 5 اسلات PCI دارد که دست کم دو تا از آن‌ها می‌توانند کنترلرهای مخصوص Raid ‌های 64 بیتی PCI X RAID یا آداپتورهای پرسرعت دیگر را روی خود سوار کنند. اگر حدود 300 دلار پول خرج کنید، می‌توانید یک سیستم ابتدایی شامل یک پردازنده سلرون، 128 مگابایت حافظه نوع ECC SDRAM و یک هارددیسک اسکازی یا IDE چهل گیگابایتی، تهیه کنید(1). یک سرور  Pentium 4 یا Athlon MP با مقدار بیشتری رم و یک هارددیسک قوی‌تر (یا هارددیسک‌های اضافی موجود روی سیستم) حدود 1000 دلار خرج برایتان خواهد داشت. اگر هزینه خریدن سیستم‌عامل را نیز در نظر بگیرید، حدود 800  دلار اضافه خواهد شد. چنین سروری به‌طور معمول همراه یک سال گارانتی قطعات و پشتیبانی فنی (قاعدتاً پرسنل بخش پشتیبانی شرکت فروشنده (یا سازنده) باید طی مدت حداکثر 24 ساعت در دسترس شما قرار گیرند) عرضه می‌شود. سرورهای رده value دارای قابلیت‌های اضافی مثل RAID توکار نیستند و بسیار محتمل است که از مادربوردهای نوع PC استفاده کرده باشند. البته برخی دستگاه‌ها در این خانواده از چیپ‌ست‌های ویژه‌ای استفاده می‌کنند که قادرند میان استفاده از CPU، حافظه و I/O تعادل ایجاد کنند تا راندمان و خروجی قابل استفاده سرور افزایش یابد. همچنین بیشتر سرورهای ارزان قیمت شامل یک ابزار نرم‌افزاری ابتدایی برای مدیریت سیستم و مانیتور کردن وضعیت سلامتی آن می‌باشند.2-  سرورهای رده متوسط 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره انباره ای نام NAS

تحقیق درباره آموزش کامپیوتر2

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درباره آموزش کامپیوتر2 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره آموزش کامپیوتر2


تحقیق درباره آموزش کامپیوتر2

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 78

 

فهرست مندرجات

تعریف کامپیوتر :

تعریف سخت افزار و نرم افزار :

اجزاء اصلی سخت افزاری :

واحد پردازش مرکزی یا CPU :

آشنایی با صفحه کلید :

ماوس (mouse) :

اسکنر یا پویشگر (scanner) :

اهرم بازی :

قلم نوری :

صفحه نمایشی لمسی :

انواع خروجیها :

آشنایی با صفحه نمایش و کارت گرافیک :

رسام یا پلاتر :

تعریف حافظه های کامپیوتر :

حافظه اصلی یا اولیه :

حافظه جانبی یا ثانویه یا کمکی :

معرفی واحدهای حافظه :

تعریف مادربورد :

انواع کامپیوترها از نظر قدرت پردازش :

انواع کامپیوترها از نظر نحوه پردازش :

برتری کامپیوتر نسبت به ماشین های دیگر :

کاربردهای کامپیوتر :

نرم افزارهای مترجم و زبانهای برنامه نویسی :

نرم افزارهای کاربردی :

آشنایی با محیط کار Windows :

روش استفاده از ماوس :

آشنایی با اجزای پنجره های Windows :

درایوها و نحوه نامگذاری آنها :

تعریف فایل و روش نامگذاری آن :

کاراکترهای عمومی (Wideards) :

فرمان Find از منوی start :

روش ایجاد یک folder :

روش ایجاد یک فایل :

تغییر نام یا شاخه :

روش کپی کردن فایلها و شاخه ها از یک مسیر به مسیر دیگر :

روش انتقال دادن فایلها و شاخه ها از مسیری به مسیر دیگر :

آشنایی با کاوشگر ویندوز (windows explorer) :

روش حذف آیکونها :

روش تنظیم زمان و تاریخ :

تغییر زمینه میز کار windows :

دستور کار :

انواع شبکه :

شبکه اینترنت (internet) :

شبکه تار عنکبوتی جهان گستر (world wide web)

زبان (Hyper Text Mark - up Language) :

پروتوکل (Hyper Text Transfer Language) HTTP :

ارتباط با اینترنت :

برنامه Mierosoft Internet Explorer :

آدرس Site :

آدرس ( Uniform Resource Locator URL) :

جستجو در اینترنت (E - Mail) :

حساب E - Mail :

برنامه Microsoft Outlook Express:

Folder های برنامه :

استفاده از برنامه Outlook Express:


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره آموزش کامپیوتر2

تحقیق درباره آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درباره آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 28

 

آیین نامه مالی و معاملاتی

دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور

باستناد ماده 49 قانون برنامه چهارم توسعه اجتماعی اقتصادی و فرهنگی

مصوب بهمن ماه 1385

فصل اول : کلیات

ماده 1- امور مالی و معاملاتی دانشگاه / دانشکده مستقل علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی / انستیتو پاستور و مراکز تحقیقاتی مستقل و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که منبعد موسسه نامیده می شوند بر اساس این آیین نامه انجام خواهدشد.

ماده 2- موسسه شامل ستاد وکلیه واحدهای اجرایی تابعه منطبق با تشکیلات مصوب (دانشکده ها مراکز آموزشی ، بهداشتی ، درمانی و پژوهشی و نظایر آن ) است که هر واحد عهده دار اجرای قسمتی از برنامه های موسسه می باشد.

تبصره1 - مراکز تحقیقاتی مستقل به مراکز تحقیقاتی اطلاق میشود که مجوز شورای عالی گسترش دانشگاهها را کسب نموده اند و دارای ردیف مستقل اعتباری میباشند.

تبصره2- واحد اجرایی : به واحدهایی اطلاق میشود که تفویض اختیار از سوی رییس موسسه به مسئول آن داده شده و عهده دار بخشی از تولید خدمات موسسه باشد.

ماده 3- سال مالی موسسه از اول فروردین ماه هر سال شروع و در آخر اسفند ماه همان سال پایان می یابد.

ماده 4- مدیرامور مالی موسسه مکلف است با رعایت مقررات مربوطه تا پایان تیرماه سال بعد صورتحساب دریافت و پرداخت و صورتهای مالی هر سال را تهیه و تنظیم نموده و با امضاء خود و رئیس موسسه یا مقام مجاز از طرف ایشان جهت تصویب به هیات امنا ارائه نماید.

ماده 5- کلیه اسناد و اوراق تعهدآور مالی( از جمله: چک ،سفته، وموارد مشابه) و همچنین قراردادهای موسسه بر اساس قوانین و مقررات مربوطه با امضاء رئیس موسسه (یا مقامات مجاز از طرف ایشان) و مدیر مالی موسسه (یا مقام مجاز از طرف ایشان ) معتبر خواهدبود.

ماده 6- موسسه از طریق خزانه یا خزانه معین در استان یک فقره حساب اصلی به منظور استفاده از اعتبارات و وجوه مصوب در قوانین بودجه سالیانه نزد بانکهای مجاز افتتاح می نماید و موسسه می تواند در خصوص افتتاح سایرحسابهای مورد نیاز برای پرداخت و یا ادامه استفاده از حسابهای پرداخت موجود با رعایت مقررات این آیین نامه بدون اخذ مجوز از خزانه راسأ اقدام نماید.

تبصره1- برداشت از حسابهای موسسه به امضاء مشترک رئیس موسسه ( یا مقامات مجاز از طرف رئیس موسسه) و مدیر امور مالی ( خزانه دار) (یا مقام مجاز از طرف وی )خواهدبود.

تبصره2- برداشت از حسابهای واحدهای اجرایی به امضاء مشترک رئیس واحد اجرایی و رئیس امور مالی واحد اجرایی خواهد بود.

تبصره3- در صورت پیشنهاد معاون پشتیبانی و موافقت رئیس موسسه حسب نیاز می توان در واحدهای اجرایی تابعه ، حساب بانکی تحت عنوان تنخواه تدارکاتی جهت واحد تابعه به امضای مشترک رئیس واحد و رئیس امور مالی واحد اجرائی افتتاح نمود.

تبصره4- فهرست و شماره کلیه حسابهای بانکی موسسه و واحدهای تابعه لازم است به اطلاع هیئت امنا برسد.

ماده 7- به منظور تمرکز در آمدهای اختصاصی ، موسسه و واحدهای اجرایی تابعه آن می تواند به تعداد مورد نیاز حسابهای بانکی غیر قابل برداشت در بانکهای مجاز کشور با ملحوظ داشتن مفاد ماده( 6 ) این آیین نامه ( از طریق خزانه یا خزانه معین استانها ) افتتاح کنند. موسسه و واحدهای اجرایی تابعه موظفند درآمدهای اختصاصی خود را به این حساب ها واریز نموده و خزانه یا خزانه معین عینأ آنرا عودت خواهد داد.

ماده 8- به منظور تمرکز وجوهی که به عنوان سپرده وجه الضمان وثیقه ودیعه و یا نظایر آن دریافت می شود، حساب بانکی خاصی توسط موسسه در یکی از بانکهای مجاز کشور افتتاح می گردد. واحدهای اجرایی مکلفند وجوهی را که تحت عناوین فوق دریافت می دارند به این حساب واریز نمایند. برداشت از حساب فوق فقط به منظور استرداد وجوه فوق الذکر به واریز کننده یا ضبط آن به نفع موسسه با رعایت مفاد آیین نامه مربوطه خواهدبود.

تبصره : رئیس موسسه (یا مقام مجاز از طرف ایشان ) می تواند در صورت نیاز از وجوه این حساب جهت انجام امور موسسه استفاده نماید مشروط به آنکه در زمان تسویه حساب وجه مربوطه قابل تادیه باشد.

ماده 9- مدیر امور مالی ( خزانه دار ) به مدت چهار سال از بین کارشناسان واجد صلاحیت رشته های امور مالی با حداقل چهار سال تجربه حرفه ای و اجرائی به پیشنهاد معاون پشتیبانی و تأیید رئیس موسسه با تصویب هیئت امنا و ابلاغ رئیس موسسه به منظور اعمال نظارت و تامین هماهنگی لازم بر اساس مفاد این آیین نامه انتخاب و به این سمت جهت انجام وظایف مشروح زیر منصوب می شود :

1- تهیه و تدوین صورتهای مالی موسسه از طریق نظارت مستمر بر عملیات امور مالی و محاسباتی و نگهداری و تنظیم حسابها بر طبق این آیین نامه و مقررات حاکم بر تحریر دفاتر و ضوابط مربوطه و صحت و سلامت آنها و تهیه گزارشات موردی مدیریت.

2- هماهنگی در اجرای قوانین و مقررات حاکم بر عملیات مالی موسسه و حفظ و حراست از اسناد و دفاتر مالی

3- تبادل اطلاعات مالی موسسه حسب مورد با دستگاه های نظارتی قانونی با هماهنگی مقام مسئول موسسه

4- نگهداری و تحویل و تحول وجوه نقد ینه ها و سپرده ها و اوراق بهادارو پیگیری و نظارت مستمر بر وصول به موقع درآمد های موسسه

5- نظارت برعملکرد مالی رییس امور مالی واحد های اجرایی تابعه و واحدهای وابسته

6- شناسایی و نگهداری حساب مقداری و ریالی اموال، ماشین آلات و تجهیزات و دارائی های موسسه

7- اطلاع و کنترل کلیه تفویض اختیارات جهت امضاء های مجاز در مصرف منابع و فراهم نمودن شرایط هماهنگی بین آنان .

8- اجرای کدینگ (طبقه بندی ) حسابها ، بر اساس شکل متحد ، به منظور ایجاد وحدت رویه و قابلیت مقایسه گزارشات مالی بین موسسات پس از تصویب رئیس هیئت امنا.

9- اجرای آن بخش از عملیات مالی موسسه که در چارچوب بودجه تفصیلی مصوب هیئت امنا بر عهده مدیرامور مالی میباشد .

تبصره 1: مدیر امورمالی (خزانه دار) می تواند وظایف تعیین شده خود را در این آئین نامه به معاونین یا روسای امور مالی واحدها حسب مورد تفویض نماید. در خصوص روسای امور مالی واحدهای اجرائی تا قبل از تسویه حساب اسناد هزینه با مدیر امور مالی موسسه ، مسئولیت اسناد با مسئول امور مالی واحدهای اجرائی خواهد بود.

تبصره2: در صورتیکه مدیر امور مالی (خزانه دار) تایید شده هیات امنا از سمت خود استعفا داد ، یا به هر دلیل قادر به همکاری نبود ، رییس موسسه میتواند فرد واجد شرایطی را تاتشکیل اولین جلسه هیأت امناء به عنوان سرپرست امور مالی منصوب نماید . موسسه مکلف است در اولین جلسه هیات امنا نسبت به تعیین تکلیف مدیر امور مالی(خزانه دار)اقدام نماید ضمنأ عزل مدیر امور مالی (خزانه دار ) به پیشنهاد رییس موسسه و تأیید هیأت امناء امکان پذیر می باشد.

تبصره 3- مدیر مالی قبلی و بعدی مکلفند حداکثرظرف یک ماه از تاریخ اشتغال مدیر مالی جدید نسبت به تنظیم صورت مجلس تحویل و تحول اقدام نمایند این صورتمجلس باید به امضای تحویل دهنده و تحویل گیرنده رسیده باشد و نسخه اول آن را به حسابرس موسسه ارائه نمایند.در مواردی که مدیر مالی از تحویل ابواب جمعی خود استنکاف نماید یا به هر علتی حضوروی امر تحویل و تحول میسر نباشد ابواب جمعی وی با حضور حسابرس و نماینده رئیس موسسه و مدیر مالی جدید تحویل خواهد شد. این موارد در خصوص رئیس امور مالی واحدهای اجرائی نیز صادق بوده و لازم است مدیر امور مالی موسسه نیز نظارت داشته باشد.

تبصره 4-موسسه می تواند انجام امور مالی خود را به صورت جزئی یا کلی در قالب مدیریت پیمان به موسسات واجد صلاحیت واگذار نماید . این بند مشمول واحد های وصول درآمد نمی باشد.

ماده 10- به منظور دستیابی به قیمت تمام شده عملیات اجرایی ، موسسه می تواند به تعداد واحدهای اجرایی خود عملیات مالی مجزا ایجاد نموده و صورتهای مالی مستقل جهت آن واحدها تهیه نماید.

ماده 11- رئیس امور مالی واحد اجرایی فردی است دارای مدرک دانشگاهی مرتبط با امور مالی که به پیشنهاد رئیس واحداجرائی و تایید مدیر امور مالی (خزانه دار) موسسه و ابلاغ معاون پشتیبانی ، انتخاب و به این سمت منصوب می شود. رئیس امور مالی واحد کلیه عملیات اجرایی مالی را زیر نظر رئیس واحداجرایی و مدیر امور مالی ( خزانه دار) موسسه انجام خواهدداد. رئیس امور مالی واحد اجرائی در مورد وظایف و اختیاراتی که از طرف مدیر امور مالی موسسه به وی محول میشود مسئول بوده و وظایف محوله را در حدود وظایف و اختیارات این آئین نامه و مقررات مربوطه انجام میدهد.

تبصره : درصورتیکه فرد صلاحیت دارو دارای مدرک دارای مدرک دانشگاهی مرتبط در واحد اجرایی وجود نداشته باشد حداکثر تا پایان سال 1387 واحد اجرایی مجاز به بکارگیری افراد دارای تجربه کافی می باشد.

ماده 12 - حسابرس شخص حقوقی است که به پیشنهاد رئیس موسسه در جلسه هیئت امنا سالیانه از بین حسابداران رسمی (عضو جامعه حسابداران رسمی) انتخاب می گردد. گزارش حسابرسی سالانه در هیئت امنا قرائت و هیئت امنا نسبت به بندهای گزارش حسابرس به ازای هر بند اظهار نظر، تصمیم گیری و تعیین تکلیف خواهد نمود و با عنایت به گزارش حسابرس نسبت به تصویب صورتهای مالی موسسه تصمیمات لازم اتخاذ خواهدنمود.

تبصره 1- وظایف حسابرس رسیدگی به اسناد عملیات مالی و حسابداری موسسه و اظهار نظر نسبت به آن براساس استاندارد ها و اصول متداول حسابرسی می باشد.

تبصره 2- رئیس موسسه موظف به پیگیری تکالیف تعیین شده از سوی هییت امنا در مدت مشخص شده درخصوص هر بند گزارش حسابرس بوده و نتیجه را به هیئت امنا گزارش خواهدنمود.

تبصره3- گزارش حسابرس موسسه در 8 نسخه تهیه که 3 نسخه به موسسه ( رئیس موسسه ، معاونت پشتیبانی ، مدیر امور مالی ( خزانه دار)) و بقیه به دبیرخانه هیئت امنا مستقیماٌ تحویل خواهد شد.

ماده 13- موسسه موظف است کلیه عملیات مالی خود اعم از وجوه ، داراییها ، بدهیها ، هزینه ها و تعهدهای مالی در مقابل دیگران و دیگران در مقابل موسسه را بر مبنای روش های متداول حسابداری در حسابهای خود ثبت ونگهداری نماید.

فصل دوم – بودجه و منابع مالی درآمد

ماده 14- بودجه تفصیلی برنامه مالی موسسه است که برای یک سال مالی تهیه می شود و حاوی پیش بینی کلیه دریافت ها و منابع مالی موسسه (هزینه ای،تملک دارایی،درآمد اختصاصی) و از هر محل ممکن دیگر و برآورد مصارف مالی ستاد و واحدهای اجرایی تابعه برای اجرای برنامه های عملیاتی سالانه موسسه و پرداخت


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور