مبانی نظری و پیشینه بازار رقابتی و تاثیر تبلیغات
57 صفحه
همراه با منابع
2-1- مقدمه.......................................................................................................................... 9
2-2- مفاهیم مرتبط به بازار محصول......................................................................................... 10
2-2-1- ساختار بازار............................................................................................................... 10
2-2-2- انواع بازار از نظر درجه رقابت..................................................................................... 10
2-2-2-1- بازار رقابت کامل.................................................................................................... 10
2-2-2-2- بازار انحصار کامل................................................................................................. 11
2-2-2-3- بازار انحصار چند جانبه......................................................................................... 12
2-2-2-4- رقابت کورنو......................................................................................................... 13
2-2-2-5- رقابت برتراند........................................................................................................ 13
2-2-2-6- وضعیت تبانی در بازار چند قطبی............................................................................ 14
2-2-2-7- وضعیت رهبر و پیرو.............................................................................................. 14
2-2-2-8- وضعیت جنگ قیمت.............................................................................................. 14
2-2-3- بازار رقابت انحصاری................................................................................................. 14
2-2-4- تمرکز بازار................................................................................................................ 15
2-2-5- قدرت بازار................................................................................................................ 16
2-2-6- شاخصهای قدرت بازار............................................................................................. 17
2-2-6-1- شاخص لرنر.......................................................................................................... 17
2-2-6-2-شاخص هر فیندال- هیرشمن.................................................................................... 17
2-2-6-3- کیو توبین............................................................................................................... 18
2-2-6-4- شاخص بون........................................................................................................... 19
2-2-7- جایگاه رقابتی محصول................................................................................................ 20
2-2-7-1- استراتژی وخط مشی تعیین جایگاه.......................................................................... 22
2-2-7-2- تجزیه و تحلیل و تعیین جایگاه رقابتی محصول........................................................ 22
2-3- تبلیغات......................................................................................................................... 23
2-3-1- مفاهیم و تعاریف تبلیغات........................................................................................... 24
2-3-2- تبلیغات و بازاریابی.................................................................................................... 26
2-3-3- ارتباط بین رفتار خریدار، بازارایابی و تبلیغات............................................................... 27
2-3-4- مخارج تبلیغات و ارزش بازار...................................................................................... 29
2-3-5- تأثیر تبلیغات بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری............................................................. 33
2-3-6- تبلیغ اینترنتی.......................................................................................................... 37
2-3-6-1- روش های تبلیغ اینترنتی......................................................................................... 38
2-3-7- نگرش نسبت به تبلیغات............................................................................................. 39
2-3-8- بازدهی بازاریابی و تبلیغات......................................................................................... 39
2-3-9- شدت تبلیغات و سودآوری......................................................................................... 40
2-3-9-1- شدت تبلیغات و فروش.......................................................................................... 41
2-3-10- روش های ارزیابی اثربخشی تبلیغات......................................................................... 41
2-3-10-1- سلسه مراتب تأثیرات.......................................................................................... 42
2-3-10-2-تشریح و طبقه بندی متغیرهای تبلیغات در سلسله مراتب تأثیرات............................... 42
2-4- ادبیات نظری تبلیغات، تمرکز و سودآوری........................................................................ 43
2-5- مروری بر پژوهشهای پیشین.......................................................................................... 48
2-5-1- پژوهش های خارجی................................................................................................. 48
2-5-2-پژوهشهای داخلی....................................................................................................... 50
مبانی نظری و پیشینه بازار رقابتی و تاثیر تبلیغات