در وضعیت عادی ، اندازه گیری و گزارش هزینه های محصول یا خدمت
برای دوره های بالنسبه کوتاه ، یک ماهه ، یک ساله ، صورت می گیرد .
هزینه یابی چرخه حیات قیمت تمام شده محصول یا خدمت ، ارائه می دهد .
در این نوع هزینه یابی ، دورنمای کامل تری در مورد هزینه ها و سودآوری
محصول یا خدمت ارایه می شود .
هزینه های کل طول چرخه حیات اغلب به سه دسته تقسیم می شوند :
روشی که طراحان محصول مستقل از بازاریابی و ساخت اقدام به توسعه یک طراحی از طرحها و خصوصیات مختلف محصول می نمایند .
روشی که مدلهای توام با کار آمدهای مختلف از محصول توسعه و سپس توسط مهندسان و مشتری ها گزینشی مورد آزمایش قرار می گیرد .
روشی که محصول فعلی ارتقاء یا تقلیل داده شده و بر طبق خصوصیات مورد درخواست یک محصول جدید تغییر داده می شود .
عبارت از یک پیش رفت عمده در طراحی محصولات محسوب می شود
دانلود پاورپوینت حسابداری مدیریت استراتژیک- 15 اسلاید