دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل: ppt _ pptx
( قابلیت ویرایش )
قسمتی از محتوی متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : 80 صفحه
سلسله مراتب دسترسی و دسته بندی معابر بر اساس نقش و نحوه عملکرد اهداف تعیین حق تقدم در تقاطعها و نصب علائم راهنمائی تعیین استانداردهای در طراحی و توسعه راهها مکانیابی جهت کاربریهای عمده تولید و جذب سفر مدیریت دسترسی کاربریهای به شبکه معابر شناخت معابر عمده و اصلی در شهرها و طراحی راههای مخصوص برای وسایل نقلیه سنگین تصمیم گیری در ارتباط با نحوه افزایش کارائی شبکه معابر تصمیم گیری در ارتباط با ایجاد محدودیت هایی در نحوه تردد وسایل نقلیه در شبکه که باعث سازگاری بیشتر معابر با یکدیگر می گردد. از اولین اقدامات در طراحی معابر شهری و برون شهری، تعیین نحوه سرویسدهی و نقش عملکردی میباشد.
معابر شهری و برون شهری بر اساس نقش عملکردی و نحوه سرویسدهی به سه گروه راههای شریانی، جمعکننده و محلی تقسیمبندی میشوند.
از موارد موثر در نقش عملکردی معابر میتوان به طول راه، عرض راه، فاصله قرارگیری به نسبت سایر معابر، کاربریهای اطراف، سرعت حرکت و حجم ترافیک عبوری نام برد ولی منطق اصلی در تعیین نقش عملکردی راهها در در مناطق توسعه یافته شهری عموماً علاوه بر طول و موقعیت قرارگیری, دو خصوصیت اصلی جابجائی و دسترسی تعیین کننده هستند.
راههای شریانی دارای بالاترین سرعت جابجائی و سطح سرویس با دسترسیها کنترل شده و محدود هستند ولی هدف اصلی در راههای محلی ایجاد دسترسی از کاربریها به شبکه است و راههای جمعکننده ارتباط بین راههای شریانی را با راههای محلی برقرار میکنند.
هر چه از راههای محلی فرعی به سمت راههای شریانی پیش میرویم سرعت بالاتر رفته و دسترسیها کمتر میشود.
شریانی جمع کننده دسترسی آزادراه شریانی جمع کننده شهری راه محلی با توجه به متنوع بودن نحوه سرویس دهی معابر در شبکه, جهت تقسیم بندی معابر به شش دسته به شرح زیر تقسیم می شوند. آزادراه ها و بزرگراه ها شریانی جمع کننده اصلی جمع کننده فرعی محلی اصلی محلی فرعی کاربری زمین در هر محدوده شهری در نقش معابر آن محدوده تاثیر می گذارد.
با رشد شهر در اطراف معابر نقش عمکردی معبر نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.
بنابراین برنامه ریزی و طراحی شهرها باید به شبکه معابر و نقش عملکردی آنها توجه نمود.
نقش معابر از نقطه نظر تامین دسترسی به مراکز مختلف به شرح زیر است: آزادراه و بزرگراه شریانی جمع کننده راه محلی مراکز بزرگ صنعتی مراکز بزرگ تجاری - تفریحی دانشگاهها و مراکز عمده خرید کارخانههای کوچک برجهای مسکونی مراکز خرید منطقهای مراکز مسکونی با تراکم متوسط مراکز خرید محلهای مراکز متراکم مسکونی مراکز مسکونی شبکه راهها علاوه بر نقش ارتباط دهنده بین کاربریها, دارای نقش تقسیم کننده بین نواحی مختلف شهری نیز هستند.
ارتباط میان حمل و نقل و کاربری زمین طراحی مناسب کاربریها باعث افزایش تعداد سفرهای پیاده، دوچرخهسواری و سیستم حمل و نقل همگانی در سفرهای روزانه شهروندان میگردد.
این مسئله علاوه بر کمک به کاهش آلودگی هوا و تراکم در شهرها میتواند با مدیریت تقاضا باعث کاهش تعداد سفرها با وسایل نقلیه شخصی و طول سفرها گردد.
وظیفه یک سیستم حمل و نقل مناسب ایجاد ارتباط مناسب بین کاربریهای عمده مولد سفر ( مناطق مسکونی) و مناطق عمده جاذب سفر ( مراک
متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید
لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت: توجه فرمایید.
- در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
- به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
- پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
- در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
- در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
- هدف فروشگاه کمک به سیستم آموزشی و رفاه دانشجویان و علم آموزان میهن عزیزمان میباشد.
دانلود فایل پرداخت آنلاین
پاورپوینت سلسله مراتب دسترسی و دسته بندی معابر بر اساس نقش و نحوه عملکرد