
شکلی از گروه حـل مسئله یا هدفگذاری با تاکید عمده بر حفظ و افزایش کیفیت محصول می باشد .
بــه عبــارت دیگـر هسته های کیفیت گروه های داوطلبانه ای از کارکنان اند که با یکدیگر به صورت دوره ای برای بحث و تحلیل و راه حلهای پیشنهادی برای مشکلات دو جانبه و مشترک مربوط به کیفیت ملاقات می کنند
سه عنصر اساسی موجود در هسته های کیفیت:
اعضاء
رهبر گروه
تسهیل کننده
مفاهیم کنترل کیفیت:
ابزارهای آماری مورد نیاز
رهبری بحثهایمشارکتی گروهی
مهارتهای ارتباطی
پویایی گروه
مسایل موجود در زمینه شکست برنامه هسته های کنترل کیفیت
1- اختلاف در فرهنگ ژاپن به عنوان جامعه ای که طــــرح هسته های کیفیت از آنجا شکل گرفته با ایالات متحده
2- عدم رضایت اعضاء هسته های کیفیت از سهیـــم نبـــودن در پاداشهای ناشی از موفقیت برنامه های گروه
3- تهدید قلمداد کردن هسته های توسط اتحادیــه ها
4- تبدیل هسته های کیفیت به تجمعهای اجتماعــی و زمــانــی بــرای استراحت
5 -عدم تغییر در ماهیت کار روزانه کارکنان با وجود چالش انگیز و جالب بودن
دانلود پاورپوینت هسته های کنترل کیفیت