نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله شرکت ماژین صنعت

اختصاصی از نیک فایل مقاله شرکت ماژین صنعت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 189

 

پیشگفتار

مدیریت سازمان عمومی و خصوصی درچند دهه گذشته دگرگونیهای ژرفی را تجربه نموده است ضروریست مدیران به دقت با آنها روبرو شوند تا دریابند که راز موفقیت کشورهای صنعتی به امور توسعه و اقتصاد و بتوانند با آگاهی به ذوق واستعداد خویش این یافته ها را با نیازهای سازمان های خود و فرهنگ بومی ایران اسلامی بسنجد و راههای نوینی را برای بهتر اداره کردن سازمانهای کشورمان انتخاب وتجربه نمایند.

اداره بهتر سازمانها ونقش آن در توسعه اقتصادی وفرهنگی ودست یابی به هدفهای والا اهمیت روز افزون یافته وبه صورت راهی گریز ناپذیر در آمده است.

هنگامی که آدمی در مسیر رشد عقلانی خود به ضرورت برنامه ریزی در زندگی خویش پی برد آن را در نظام های اجتماعی به عنوان ابزاری در خدمت مدیریت ورهبری مورد توجه قرارداد امروز می بینیم که ساختار وجودی سازمانها آن چنان پیچیده است که بدون برنامه ریزیهای دقیق نمی توانند به حیات خود تداوم بخشند. اساس برنامه ریزی برآگاهی از فرصتها آتی وچگونگی استفاده از فرصتها و مبارزه با تهدیدها قرار دارد.

فلسفه برنامه ریزی به عنوان یک نگرش و یک راه زندگی که متضمن تعهد به عمل بر مبنای اندیشه،تفکر،آینده نگر وعزم راسخ به برنامه ریزی منظم ومداوم می باشد بخش انفکاک ناپذیر مدیریت است.

ضرورت برنامه ریزی فرد و سازمان برای رسیدن باهداف خویش نیاز به برنامه ریزی دارد بنابراین ضرورت برنامه ریزی برای رسیدن به جز بیشترین اهداف یک واقعیت انکارناپذیر است وهم نهادها درمحیطی متحول فعالیت می کنند.

عدم اطمینان ناشی از تغییرات محیطی برنامه ریزی را به صورت یک ضرورت انکارناپذیر در تمام نهادها دراورده است پیتر دراکر معتقد است که میان موثربودن انجام کارهای درست و کارایی درست انجام دادن کارها تفاوت است واین دو در مراحل انتخاب هدفها وآنگاه درچگونگی کسب آنها توام می باشد.

در تعریف اصل برنامه ریزی باید عنوان کرد که:

برای دست یابی به هدف مورد نظر باید قبل از تلاش فیزیکی یا اقدام به انجام کار تلاش ذهنی یا برنامه ریزی کافی صورت بگیرد.

محتویات:

این پایان نامه در حال حاضر در شش فصل تنظیم گردیده است که در فصل اول خلاصه ای از وضعیت شرکت ماژین صنعت و در فصل دوم تئوریها ونظریه های برنامه ریزی احتیاجات مواد mRp آورده شده است.

در فصل سوم این پایان نامه سعی کرده ام یک سری تئوریهای با توجه به فرآیند تولید به قسمت فعالیت شخص جای دهم بیشتر مطالب این فصل با استفاده از مطالعات فعالیت هایی در این زمینه گردآوری شده است فصل چهارم اشاره به وضعیت کارخانه در مورد موضوع بحث برنامه ریزی احتیاجات دارد.فصل پنجم به مقایسه تئوریهای با عملکرد کارخانه اشاره می کند و درفصل آخر به بیان پیشنهادات ومشکلات پرداخته ام.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله شرکت ماژین صنعت

مقاله مدیریت زنجیره تامین

اختصاصی از نیک فایل مقاله مدیریت زنجیره تامین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 138

 

مقدمه:

در رقابت‌هاى جهانى موجود در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرار داد. خواست مشترى بر کیفیت بالا و خدمت رسانى سریع، موجب افزایش فشارهایى شده است که قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شرکت‌ها بیش از این نمى‌توانند به تنهایى از عهده تمامى کارها برآیند. در بازار رقابتى موجود، بنگاه‌هاى اقتصادى و تولیدى علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافته‌اند. علت این امر در واقع دستیابى به مزیت یا مزایاى رقابتى با هدف کسب سهم بیشترى از بازار است. بر این اساس، فعالیت‌هاى نظیر برنامه ریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزى محصول، خدمت نگهدارى کالا، کنترل موجودى، توزیع ، تحویل و خدمت به مشترى که قبلا همگى در سطح شرکت انجام مى شده اینک به سطح زنجیره عرضه انتقال پیدا کرده است. مسئله کلیدى در یک زنجیره تامین، مدیریت و کنترل هماهنگ تمامى این فعالیت‌ها است. مدیریت زنجیره تامین (SCM ) پدیده‌اى است که این کار را به طریقى انجام مى‌دهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت در حداقل هزینه دریافت کنند.در حالت کلى زنجیره تامین از دو یا چند سازمان تشکیل مى‌شود که رسماً از یکدیگر جدا هستند و به وسیله جریان‌هاى مواد، اطلاعات و جریان‌هاى مالى به یکدیگر مربوط مى‌شوند. این سازمان‌ها مى‌توانند بنگاه‌هایى باشند که مواد اولیه، قطعات، محصول نهایى و یا خدماتى چون توزیع، انبارش، عمده فروشى و خرده فروشى تولید مى‌کنند. حتى خود مصرف کننده نهایى را نیز مى‌توان یکى از این سازمان‌ها در نظر گرفت


دانلود با لینک مستقیم


مقاله مدیریت زنجیره تامین

پاورپوینت درباره سیستم های اطلاعات مدیریت پیشرفته

اختصاصی از نیک فایل پاورپوینت درباره سیستم های اطلاعات مدیریت پیشرفته دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 45 اسلاید


 قسمتی از متن .ppt : 

 

سیستم های اطلاعات مدیریت پیشرفته

1

1

فصل اول

” مفاهیم کلیدی سیستم‌های اطلاعاتی“

2

آنچه در این فصل می‌خوانید :

عصر اطلاعات

تعریف داده ، اطلاعات و دانش

فرایند ارتباط بین داده ، اطلاعات و دانش

اطلاعات و سازمان

اطلاعات و سطوح مدیریت

ویژگی‌های اطلاعات مناسب و مربوط

سیستم‌های اطلاعاتی و سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت

ارتباط سیستم‌های اطلاعاتی با علوم دیگر

روند به‌ کارگیری سیستم‌های اطلاعاتی در سازمان

تعریف فناوری اطلاعات

سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات

مزایا و محدودیت‌های سیستم‌ها و فناوری‌های اطلاعاتی در سازمان

3

سیستم های‌ اطلاعاتی – عصر اطلاعات

4

سیستم های اطلاعاتی شامل فناوری اطلاعات، داده ها، رویه های پردازش داده ها و افرادی است که داده ها را جمع آوری و پردازش می کنند. دیگر سیستم های اطلاعاتی شامل مجموعه ای از منابع اطلاعاتی است که برای جمع آوری، پردازش، نگهداری و به کارگیری، به اشتراک گذاری، توزیع و یا در اختیار گذاشتن اطلاعات طراحی شده است.داده، اطلاعات و دانش که در حقیقت عناصر اساسی هر سیستم اطلاعاتی به شمار می آیند.عصر اطلاعاتبه طور کلی پیشرفت های بشر در قالب سه عصر کشاورزی، صنعت و اطلاعات دسته بندی می شود.عصر کشاورزی با هدف تهیه و تامین غذا به وقوع پیوست. عصر صنعت که هنوز هم در برخی از کشورها حاکمیت دارد، پس از عصر کشاورزی شکل گرفت و نیاز بشر به ابزار و مواد اولیه را برطرف نمود. پس از عصر صنعت، عصر اطلاعات شروع شد. این عصر که مشخصه آن حضور قدرتمند رایانه در عرصه های مختلف زندگی بشر است.


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره سیستم های اطلاعات مدیریت پیشرفته

دانلود ده اصل تغییر مدیریت

اختصاصی از نیک فایل دانلود ده اصل تغییر مدیریت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 21

 

ده اصل تغییر مدیریت دکتر مینا جمشیدییزدان پوریوسفی

چکیده

به زمانی برمی گردیم که مدیران اجرایی شرکتهای بزرگ، به دنبال یک هدف ساده برای خود و سازمانهایشان بودند: ثبات. سهامداران نیز خواهان کسب منفعت، کمی بیشتر از میزان پیش بینی شده، بودند. از آنجایی که تعداد زیادی از بازارها تعطیل و یا توسعه نیافته بودند، رهبران فقط می توانستند براساس چارچوبی که اصلاحات ناچیزی را به همراه داشت عمل کنند. قیمتها تحت کنترل بود، مردم دارای امنیت شغلی بودند و درنتیجه روند زندگی خوب و مطلوب بود.اما امروزه شفافیت بازار، نیروی انسانی پویا، رونق سرمایه جهانی و ارتباطات سریع موجب گردیده است تا سناریوی قدیمی رضایت‌بخش با نگاه دقیق تری موردبررسی قرار گیرد. امروزه اکثر صنایع و تقریبا" تمامی شرکتها – از غولهای صنعتی تا خرده پاهای تجاری – بر روی هدف مشترک مدیریت یعنی «تغییر» که در گذشته به کلی از آن پرهیز می شد، تمرکز کرده اند.برنامه تغییر، بیشترین مدیران اجرایی را با یک کشمکش ناآشنا و غریب مواجه کرده است. در اکثر برنامه های تغییر و تبدیل در شرکتهای بزرگ، معمولا" مدیران و مشاورانشان همه توجه خود را به اتخاذ بهترین تدابیر و سیاستها معطوف می کنند، درحالی که به منظور کسب موفقیت، لازم است که به بعد انسانی تغییر مدیریت – مطابق با فرهنگ سازمان، ارزشها و رفتارهای اعضای سازمان – نیز توجه کنند. طرحها و برنامه ها به خودی خود ارزشی ندارند. ارزش آنها ازطریق عکس العمل مشترک هزاران و شاید دهها هزار کارمندی مشخص می شود که مسئول طراحی، اجرا و زندگی در محیط تغییر یافته، هستند.تغییرات با ساختاری درازمدت دارای چهار ویژگی به شرح زیر است درحالی که شرکتها در زمان اجرای برنامه تغییرات فقط به مسئله پاداش اشاره می کنند: مقدار (میزان تاثیر برنامه تغییر بر کل یا بخش اعظم سازمان)، اهمیت (مستلزم اعلام مستمر وضعیت در طول جریان برنامه تغییر است)، مدت زمان (زمانی که برای اجرای برنامه تغییر لازم است) و اهمیت تدابیر و سیاستها.برخی از مدیران ارشد به این مسئله واقف هستند و درمورد آن ابراز نگرانی می کنند. هنگامی که از آنها درباره این موارد پرسش می شود، مدیران درگیر در برنامه تغییر اظهار می دارند که آنها همیشه نگران نوع واکنش کارکنان در برابر برنامه تغییر هستند و هم اینکه چگونه می‌توانند تیم خود را ترغیب به انجام کارگروهی کنند. آنها همچنین نگران حفظ ارزشهای شرکت و ایجاد حس یکی بودن و فرهنگ مسئولیت پذیری نیز هستند. تیم های رهبری که در طراحی و برنامه ریزی، بعد انسانی را نادیده می گیرند اغلب شگفت زده می شوند که چرا بهترین برنامه ریزیهای آنها به شکست می انجامد و از بین می رود.1 – به طور مستمر و منظم به بعد انسانی توجه کنید: درهر تغییر و تبدیل قابل توجه و مهمی، حتما" باید اعضای سازمان مدنظر قرار گیرند. از مدیران جدید انتظار می رود که موجب پیشرفت، بروز تغییرات، توسعه مهارتها و تواناییها در سازمان گردند، درحالی که کارکنان در برابر این مسائل مقاومت نشان می دهند. رویارویی مدیر با این مسائل آن هم در یک محیط نامناسب که کارکنان واکنش درستی از خود نشان نمی دهند، نه تنها سرعت جریان برنامه را کاهش و روحیه


دانلود با لینک مستقیم


دانلود ده اصل تغییر مدیریت

پاورپوینت درباره اثر کامپتون

اختصاصی از نیک فایل پاورپوینت درباره اثر کامپتون دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : پاورپوینت

نوع فایل :  .ppt ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد اسلاید : 12 اسلاید


 قسمتی از متن .ppt : 

 

اثر کامپتون

اثر کامپتون ( Compton effect )

خلاصة مطالبی که تا اینجا مطا لعه گردید:

-1 ارائه فرمول تجربی رایدبرگ در مورد سریهای طیفی.

-2 پدیدة تابش جسم سیاه یا پدیدة حفره ای و فرمول پلانک.

-3 ارائــــه نظریـــــه فوتون انشتین به وسیلة اثر فتوالکتریک و لذا استناد نسبت ذره ای بودن به نور و تأیید خاصیت دوگانه موجی- ذره ای برای نوروسایرامواج الکترومغناطیسی.

-4 ارائه نظریه دو بروی در مورد طول موج وابسته به ذره و ارائه نظریه ذره ای- موجی برای ذرات مادی و تأیید آن به وسیله آزمایش تفرق الکترون به وسیلة داویسون و گرمر.

-5 آزمایش دیگری که تأیید قطعی برای خاصیت ذره ای بودن نور می باشد، اثر کامپتون است که برخورد نور به عنوان ذره با ذرات دیگر مثل الکترون است.

مفهوم فوتون به عنوان یک بستة متمرکز انرژی در سال 1923 بوسیلة کامپتون به گونه ای قاطع مورد تأیید قرار گرفت.

در پدیدة کامپتون فرض بر این است کــــه تئوری کوانتم نور را به صورت ذرات ریزی ( بسته های متمرکز انرژی ) بـــه نام فوتون در نظر می گیرد. نتیجه آنکه در صورت صحت این موضوع باید برخورد ذرات نوری با ذرات دیگری مثل الکترون مانند برخورد دو ذرة مادی ( مثلاً دو توپ بیلیارد ) باشد.

اثر کامپتون ( Compton Effect )

اثر کامپتون آزمایش دیگری است که تایید قاطعی برای خاصیت ذره ای بودن نور است .

فرض بر این است که تئوری کوانتم نور را به صورت ذرات ریزی ( بسته های متمرکز انرژی ) به نام فوتون در نظر می گیرد نتیجه اینکه در صورت صحت این موضوع باید برخورد ذرات نور با ذرات دیگری مثل الکترون مانند برخورد و ذره مادی ( مثلاً ‌دو توپ بیلیارد ) باشد

آزمایشی که به وسیله کامپتون ترتیب داده شده بود مطابق شکل زیر بود:کامپتون یک دسته پرتو ایکس که طول موج آن به خوبی مشخص بود را مطابق شکل بر روی یک قطعه گرافیت تابانید و برای زوایای پراکندگی گوناگون، شدت پرتو ایکس پراکنده شده را بر حسب طول موج اندازه گرفت.


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره اثر کامپتون