مقدمه :
فصل جوان و نوجوان بویژه دانش آموزان در کشوری که دارای ساختار جمعیتی جوان است گر چه دارای مشکلات خاصی که آثار منفی آن در دراز مدت از چهره جامعه محو می شود اما از منظری دیگر بر اساس نظریه( سرمایه انسانی) جوانان و نوجوانان را باید سرمایه های ملی و جلوه ای ازغرور ملی آن جامعه بحساب آورد طبیعی است در سیاست گذاری کلان و توسعه گرایانه به کشور ایران و تحقیق موفقیت آمیز و واقعی برنامه های تدوین شده بلند مدت و میان مدت این بخش گسترده جمعیتی که قابلیتهای زیادی در خود نهفته دارند که کاهش نشاط و شادمانی و افزایش مشکلات بهداشت روانی در بین یکی از آنهاست.
فهرست مطالب
چهارچوب نظری موضوع مورد پژوهش.. 10
1-5 تعریف نظری و عملیاتی متغییرها 16
تعریف عملیاتی ( سلامت روان ) 17
منابع و پیشینه تحقیقاتی ( داخلی و خارجی) 19
پیشینه مطالعه هوش غیر شناختی. 25
مختصری درباره بهداشت روانی: 30
سلامت روان از نظر کارل راجرز: 34
عوامل مؤثر بر بهداشت روانی. 36
بررسی هوش هیجانی در رابطه با سلامت روانی. 37
نقش مذهب و فلسفه زندگی در بهداشت روانی: 41
ویژگی های انسان سالم از نظر راجرز: 44
جمع بندی نقد و ارزیابی آثار پیشین. 54
آزمون هوش هیجانی ( سیبر یا شرینگ) 60
بررسی هوش هیجانی در رابطه با سلامت روانی. 62
روش های آماری و منطق استفاده از آن: 70
فرضیه اول رابطه هوش هیجانی با سلامت روانی. 78
فرضیه دوم: رابطه هوش هیجانی و رابطه کار جسمانی. 86
فرضیه سوم: رابطه هوش هیجانی با اضطراب.. 91
فرضیه 4- رابطه هوش هیجانی با کارکردی اجتماعی. 96
فرضیه 5- رابطه هوش هیجانی با افسردگی. 102
بحث و بررسی درباره یافته ها 104
پایان نامه بررسی رابطه بین هوش هیجانی با سلامت روان و شادکامی در بین دانشجویان