نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مطالعه تأثیر بازاریابی داخلی بر وفاداری مشتری

اختصاصی از نیک فایل مطالعه تأثیر بازاریابی داخلی بر وفاداری مشتری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

این پایان نامه در 180 صفحه و فرمت word ارائه میشود

چکیده:

در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون توجه شرکت­ها قرار دارند و وفاداری آنان عامل اصلی کسب مزیت رقابتی سازمان­ها است، از طرف دیگر سازمان­ها برای بدست آوردن این مزیت نیازمند کارکنانی با انگیزه هستند، بنابراین هدف از انجام این پژوهش تأثیر بازاریابی داخلی بر وفاداری مشتریان بیمه ایران استان کرمانشاه است و متغیرهای استراتژی­های بازاریابی و رضایتمندی مشتری نیز به عنوان متغیر واسطه مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر روش، توصیفی و از نوع همبستگی     می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل جامعه کارکنان به تعداد217 نفر و جامعه مشتریان بیمه ایران استان کرمانشاه به تعداد 265842 نفر می­باشد و نمونه­گیری از جامعه کارکنان با روش نمونه­گیری تصادفی ساده از جامعه محدود و بر اساس فرمول کوکران و برابر با 135 نفر انتخاب گردید و حجم نمونه از جامعه مشتریان به منظور تست فرضیه­هایی که ارتباط بین متغیرهای دو جامعه را بررسی می کنند و نیز همگن بودن با جامعه کارکنان 135 نفر و بر اساس روش نمونه­گیری طبقه­ای ساده وبر حسب رشته­های بیمه­ای انتخاب گردید. و برای جمع­آوری اطلاعات و داده­ها از مطالعات کتابخانه­ای و توزیع پرسشنامه با طیف لیکرت استفاده شد، و تجزیه وتحلیل داده­های حاصل از جمع­آوری پرسشنامه بر اساس تحلیل عاملی و با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد آزمون قرار گرفت و نتایج این تحقیق نشان داد که بازاریابی داخلی از طریق آمیخته بازاریابی و رضایت مشتری بر وفاداری مشتریان تأثیر گذار است و همچنین یافته­ها بیانگر آن ا­ست که کارکنان و سازمانها باید فرآیند کلی­نگری و مجتمع استراتژیهای بازاریابی را با توجه به شرایط رقابتی در جهت رضایت و وفاداری مشتریان در نظر بگیرند. ودر نهایت در مدل مورد بررسی شاخصهای 92%=GFI، 96%=CFI ، 94%=NFI، نشان دهنده مناسب بودن مدل است.

فصل اول: کلیات تحقیق

 

1-1- مقدمه..................................................................................................................................

3

1-2- بیان مسأله............................................................................................................................

3

1-3- ضرورت و اهمیت تحقیق...................................................................................................

5

1-4- اهداف تحقیق......................................................................................................................

8

1-4-1- اهداف اصلی تحقیق...................................................................................................

8

1-4-2- اهداف ویژه تحقیق.....................................................................................................

8

 1-4-3- هدف کاربردی...........................................................................................................

8

1-5- فرضیات تحقیق...................................................................................................................

8

1-5-1- فرضیات اصلی...........................................................................................................

8

1-5-2- فرضیات فرعی...........................................................................................................

8

1-6- بیان متغیرهای مورد بررسی در غالب یک مدل مفهومی......................................................

9

1-7- شرح مفاهیم و اصطلاحات.................................................................................................

9

1-7-1- تعاریف مفهومی..........................................................................................................

9

1-7-2- تعاریف عملیاتی.........................................................................................................

11

1-8- قلمرو تحقیق.......................................................................................................................

12

  1-8-1- قلمرو موضوعی.........................................................................................................

12

1-8-2- قلمرو مکانی...............................................................................................................

12

1-8-3- قلمرو زمانی................................................................................................................

12

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

 

2-1- مقدمه..................................................................................................................................

14

2-1-1- بازاریابی داخلی..........................................................................................................

14

 2-1-1-1- مزیت بازاریابی داخلی..........................................................................................

15

2-1-1-2- مفهوم بازاریابی داخلی ........................................................................................

16

   2-1-1-3- اصول اساسی بازاریابی داخلی.............................................................................

18

2-1-1-4- عناصر بازاریابی داخلی.........................................................................................

19

 2-1-1-5- ارتباط بین فعالیتهای بازاریابی داخلی و خارجی..................................................

20

2-1-1-6- گامهای بازاریابی داخلی........................................................................................

21

2-1-1-7- ارتباط بین بازاریابی داخلی و خارجی..................................................................

22

2-1-1-8- ارتباط بین بازاریابی داخلی و رضایتمشتری........................................................

23

2-1-1-9- ارتباط بین بازاریابی داخلی و اجزای استراتژیهای بازاریابی.................................

24

2-1-2- استراتژیهای بازاریابی و بازاریابی خدمات..................................................................

25

 2-1-2-1- تعاریف بازاریابی..................................................................................................

25

2-1-2-2- ترکیب عناصر بازاریابی........................................................................................

26

2-1-2-2-1- تقسیم بندی بازار.............................................................................................

26

 2-1-2-2-2- هدف گیری در بازار........................................................................................

27

 2-1-2-2-3- جایگاه یابی دربازار.........................................................................................

27

2-1-2-2-4- آمیخته بازاریابی...............................................................................................

28

2-1-2-2-4-1- طراحی محصول (کالا)................................................................................

28

   2-1-2-2-4-1-1- طبقه بندی کالا.......................................................................................

30

   2-1-2-2-4-1-2- تصمیم گیری درباره صفات کالا.............................................................

30

   2-1-2-2-4-1-3- تصمیم گیری درباره نامگذاری و مارک محصول....................................

31

2-1-2-2-4-2- استراتژی های قیمت گذاری.......................................................................

31

   2-1-2-2-4-2-1- قیمت گذاری در انواع مختلف بازارها....................................................

32

   2-1-2-2-4-2-2- فرایند قیمت گذاری................................................................................

32

   2-1-2-3-4-2-3- عوامل مؤثر در قیمت گذاری..................................................................

35

   2-1-2-2-4-2-4- استراتژی اصلاح قیمت...........................................................................

36

   2 -1-2-2-4-3- کانالهای توزیع............................................................................................

36

   2-1-2-2-4-3-1- وظایف کانالهای توزیع...........................................................................

36

   2-1-2-2-4-3-2- واسطه های بازاریابی...............................................................................

37

   2-1-2-2-4-3-3- طراحی کانالهای توزیع............................................................................

37

   2-1-2-2-4-3-4- مراحل طراحی کانالهای توزیع................................................................

38

   2-1-2-2-4-3-5- شبکه توزیع.............................................................................................

38

2-1-2-2-4-4- ترفیع و تشویق...............................................................................................

39

2-1-2-2-4-4-1- تعیین ترکیب فعالیتهای ترفیعی و تشویق................................................

40

   2-1-2-2-4-4-2- عوامل مؤثر در ترکیب ترفیع...................................................................

40

2-1-2-2-4-4-3- اجزای آمیخته ترفیع و تشویق.................................................................

40

2-1-2-3- بازاریابی خدمات.....................................................................................................

43

2-1-2-4- خدمات....................................................................................................................

44

2-1-2-5- ویژگیهای خدمات...................................................................................................

44

2-1-2-6- تفاوت خدمات و محصولات فیزیکی ....................................................................

46

2-1-2-7- آمیخته بازاریابی خدمات ........................................................................................

46

2-1-2-8- استراتژی بازاریابی و رضایت مشتری ....................................................................

49

   2-1-2-8-1- استراتژی ارائه محصول و رضایت مشتری........................................................

49

   2-1-2-8-2- استراتژی قیمت و رضایت مشتری....................................................................

50

   2-1-2-8-3- استراتژی ترفیع و رضایت مشتری....................................................................

50

   2-1-2-8-4- استراتژی توزیع و رضایت مشتری....................................................................

51

2-1-3- رضایت مشتری............................................................................................................

52

2-1-3-1- ارتباط به مشتری...................................................................................................

52

2-1-3-2- تعریف مشتری.......................................................................................................

52

2-1-3-3- انواع مشتری...........................................................................................................

53

2-1-3-4- چرخه ارزش- رضایت- سودآوری.......................................................................

54

2-1-3-5- رضایت مشتری......................................................................................................

55

2-1-3-6- مفهوم رضایت مشتری ..........................................................................................

55

2-1-3-7- عوامل مؤثر در رضایت مشتریان............................................................................

56

2-1-3-8- مهمترین اثرات رضایت مشتری بر فرایندهای سازمان .........................................

57

2-1-3-9- تأثیر رضایت و وفاداری مشتری............................................................................

58

2-1-3-10- سنجش رضایت مشتری......................................................................................

59

2-1-3-11- روشهای اندازه گیری رضایت مشتری.................................................................

59

2-1-3-12- شاخصهای رضایتمندی مشتری...........................................................................

60

   2-1-3-12-1- شاخص رضایت مشتری در آمریکا................................................................

61

   2-1-3-12-2- شاخص های رضایت مشتری اروپا...............................................................

62

   2-1-3-12-3- شاخص های رضایت مشتری سوئیس...........................................................

64

   2-1-3-12-4- شاخص های رضایت مشتری مالزی..............................................................

64

2-1-3-13- مدلهای اندازه گیری رضایت مشتری...................................................................

65

   2-1-3-13-1- مدل کانو .......................................................................................................

67

   2-1-3-13-1-1- کاربردهای مدل کانو ................................................................................

68

2-1-3-13-2- مدل فورنل.......................................................................................................

68

2-1-3-13-3- مدل اسکپر.......................................................................................................

69

2-1-3-13-4- مدل سروکوال..................................................................................................

69

2-1-4- وفاداری مشتری............................................................................................................

70

2-1-4-1- مفهوم وفاداری مشتری ..........................................................................................

71

2-1-4-2- ماهیت وفاداری......................................................................................................

71

2-1-4-3- انواع وفاداری.........................................................................................................

72

2-1-4-4- مزایای وفاداری.......................................................................................................

74

2-1-4-5- وفاداری به نام تجاری.............................................................................................

75

2-1-4-6- طبقه بندی مقیاس های وفاداری به نام تجاری........................................................

75

2-1-4-7- وفاداری مشتری و تأثیر آن بر درآمد شرکت...........................................................

77

2-1-4-8- مدیریت وفاداری....................................................................................................

77

2-1-4-9- ارزش وفاداری مشتری............................................................................................

77

2-1-4-10- تعریف ارزش.......................................................................................................

78

2-1-4-11- رابطه میان ارزش و وفاداری................................................................................

79

2-1-4-12- رابطه بین رضایت مشتری و وفاداری...................................................................

80

2-1-2- پیشینه تحقیق..................................................................................................................

83

2-1-2-1- تاریخچه بیمه ...........................................................................................................

83

2-1-2-1-1- تاریخچه بیمه در جهان ......................................................................................

83

2-1-2-1-2- سیر تحول بیمه .................................................................................................

84

2-1-2-1-3- تاریخچه بیمه در ایران......................................................................................

85

2-1-2-1-4- جایگاه صنعت بیمه بعد از انقلاب اسلامی ایران................................................

86

2-1-2-1-5- تاریخچه شرکت بیمه ایران................................................................................

86

2-1-2-2- تحقیقات پیرامون بازاریابی داخلی ..........................................................................

88

2-1-2-2-1- مطالعات داخلی.................................................................................................

88

2-1-2-2-2- مطالعات خارجی .............................................................................................

89

2-1-2-3- تحقیقات پیرامون آمیخته بازاریابی...........................................................................

94

2-1-2-3-1- مطالعات داخلی..................................................................................................

94

2-2-3-2- مطالعات خارجی ...................................................................................................

96

2-1-2-4- تحقیقات پیرامون رضایت مشتری...........................................................................

97

2-1-2-4-1- مطالعات داخلی.................................................................................................

97

2-1-2-4-2- مطالعات خارجی .............................................................................................

99

2-1-2-5- مطالعات پیرامون وفاداری مشتری...........................................................................

100

2-1-2-5-1- مطالعات داخلی.................................................................................................

100

2-1-2-5-2- مطالعات خارجی ..............................................................................................

101

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

 

3-1- مقدمه ...............................................................................................................................

104

3-2- روش تحقیق......................................................................................................................

104

3-3- جامعه آماری......................................................................................................................

105

3-4- روش نمونه گیری و حجم نمونه .......................................................................................

105

3-5- منابع و ابزار گردآوری داده ها ...........................................................................................

106

3-6- روایی..................................................................................................................................

108

3-7- پایایی................................................................................................................................

108

3-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها ..........................................................................................

110

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

4-1- مقدمه ...............................................................................................................................

112

4-2- آمار توصیفی......................................................................................................................

113

4-2-1- بررسی ویژگیهای جامعه از لحاظ جنسیت مشتریان....................................................

113

4-2-2- بررسی ویژگیهای جامعه از لحاظ وضعیت سنی مشتریان............................................

114

4-2-3- بررسی ویژگی جامعه از لحاظ سطح تحصیلات مشتریان............................................

115

4-2-4- بررسی ویژگیهای جامعه از لحاظ جنسیت کارکنان ....................................................

116

4-2-5- بررسی ویژگیهای جامعه از لحاظ سابقه تحصیلی کارکنان .........................................

117

4 -2-6-بررسی ویژگی جامعه از لحاظ سابقه خدمت کارکنان.............................................

118

4-3- انجام تحلیل عاملی به منظور شناخت متغیرهای مکنون ...................................................

124

4-4- شاخص KMO و آزمون بارتلت.......................................................................................

125

4-5- تحلیل عاملی اکتشافی متغیر بازاریابی داخلی.....................................................................

126

4-6- تحلیل عاملی اکتشافی متغیر استراتژیهای بازاریابی ...........................................................

127

4-7- تحلیل عاملی اکتشافی متغیرهای رضایت و وفاداری.........................................................

129

4-8- تحلیل عاملی تأییدی متغیرهای پژوهش............................................................................

131

4-9- نیکویی برازش..................................................................................................................

132

4-10- مدل اندازه گیری متغیر گرایش بازاریابی داخلی.............................................................

133

4-11- مدل اندازه گیری متغیر استراتژی های بازاریابی ............................................................

136

4-12- مدل اندازه گیری متغیرهای رضایت و وفاداری مشتری...................................................

141

4-13- آزمون فرضیات تحقیق توسط مدل معادلات ساختاری.....................................................

145

4-14- مدل ساختاری تحقیق (بررسی مدل اصلی تحقیق) .........................................................

147

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

 

5-1- مقدمه..................................................................................................................................

151

5-2- برازش مدل نهایی..............................................................................................................

151

5-3- نتایج آزمون فرضیات........................................................................................................

153

5-3-1- آزمون فرضیات فرعی...................................................................................................

153

5-3-2- آزمون فرضیه اصلی......................................................................................................

155

5-4- پیشنهادات حاصل از تحقیق................................................................................................

155

5-5- پیشنهادات برای تحقیقات آتی............................................................................................

157

5-6- محدودیتهای تحقیق ..........................................................................................................

158

منابع و مآخذ

 

منابع فارسی...................................................................................................................................

160

منابع لاتین.....................................................................................................................................

163

پیوست

 

پرسشنامه مخصوص پرسنل..........................................................................................................

171

پرسشنامه مخصوص مشتریان........................................................................................................

175


دانلود با لینک مستقیم


مطالعه تأثیر بازاریابی داخلی بر وفاداری مشتری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد