چکیده : امروزه شرکت ها در محیطی به فعالیت می پردازند که قدرت تصمیم گیری سریع و اثربخش، یکی از مهم ترین مؤلفه های موورد نیواز در
مدیریت است. تصمیم گیری در مورد اتمام یا ادامه یک پروژه شکست خورده یکی از مشکل ترین تصمیماتی اسوت کوه مودیراج ایرایوی بوا ج
درگیرند. زمانی که از تصمیم گیراج درخواست می شود، یریاج عمل قبلی را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند، اغلب به یریاج عمل قبلی پایبند باقی
می مانند؛ این پدیده پافشاری بر تعهد نامیده می شود. نیاز به خود توییهی، تفسیرکننده علت این رفتار تصمیم گیراج است. به عبارت بهتر، نیاز به
خود توییهی از طریق فر یندهای شناختی، پافشاری بر تعهد را تحت تأثیر قرار می دهد و بیانگر انگیزه قوی بورای توداوم یوک پوروژه شکسوت
خورده است. از یمله متغیرهایی که به عنواج سایر خطاهای تصمیم گیری، پدیده تشدید تعهد را از طریق نیاز به خود توییهی تحت توأثیر قورار
می دهند می تواج ادراک انتخابی، اثر هزینه های انجام شده و خوش بینی بیش از حد را نام برد که در این مطالعه مورد تویه قرارگرفته اند.
مقاله با عنوان تبیین مدل مفهومی نقش نیاز به خود توجیهی در پافشاری بر تعهد با تأکید بر دیدگاه انگیزشی