پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با موضوع مقایسه سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان دارای عقاید مذهبی بالا با دانشجویان دارای عقاید مذهبی پایین
105 صفحه WORD
چکیده:
هدف اصلی مطالعه ی حاضر بررسی سلامت عمومی و خودکارآمدی در بین دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و دانشجویان با عقاید مذهبی پایین است. برای نیل به این هدف 100 نفر را به عنوان نمونه انتخاب نمودم، که 50 نفر از دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و 50 نفر با عقاید پایین بودند. برای تعیین نتایج از روش آماری T-TesT استفاده شده است. نتایج به دست آمده نشان داد که دانشجویان با عقاید مذهبی بالا در دو مقیاس سلامت عمومی و خود کارآمدی وضعیت بهتری نسبت به دانشجویان با عقاید مذهبی پایین داشتند و به طور کل تاثیر مثبت عقاید و باورهای دینی را در سازوکاری بهتر با زندگی شان می دهد................
فصل اول : بیان مسئله
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
سوالات پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
فصل دوم : پایه های نظری و پیشینه ی تحقیق
آقار منفی بر تندرستی
زیگموندفروید
آلبرت الیس
وندل والترز
متخصصان مراقبت های اولیه
پزشکان مراقبت های اولیه
آرای روان شناسان موافق با دین
ویلیام جیمز
کارل گستاویونگ
دین و سلامت روان
مقابله ی دینی با تنش
خشنودی خوش بینانه از زندگی
تفسیر خوش بینانه از مرگ
افسردگی و خودکشی
اضطراب
مصرف سوء الکل و دارو
مطالعات درمانی
سازو کارهای ممکن برای تاثیر دین
دین و سلامت بدن
فشار خون بالا
سکته مغزی
بیماری قلبی
سرطان
مرگ ومیر ناشی از همه علل
سایر مطالعات صورت گرفته در زمینه تاثیر دین داری بر جسم و روان انسان
فصل سوم : روش پژوهش
مقدمه
جامعه ی آماری پژوهش
نمونه ی آماری و روش نمونه گیری
طرح پژوهش
روش دست یابی به داده ها
پرسش نامه ی نگرش مذهبی
پرسش نامه ی سلامت عمومی
اعتبار پرسش نامه ی سلامت عمومی
پایایی پرسش نامه ی سلامت عمومی
روش نمره گذاری پرسش نامه سلامت عمومی
مقیاس های سلامت عمومی
پرسش نامه ی خودکارآمدی
روش جمع آوری داده ها
روش اجرای اصلی پژوهش
روش آماری
فصل چهارم : یافته ها
مقدمه
داده های تحلیل شده
فرضیه های پژوهش و تائید یا عدم تائید آنها
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه
نتایج تحقیق و بحث و بررسی
محدودیت های پژوهش
پیشنهاد های تحقیق
منابع و ماخذ
پایان نامه کارشناسی با موضوع مقایسه سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان