تحقق اهداف کارآفرین ارتباط تنگاتنگی با فرایند مدیریتی یک کارآفرین و در واقع با اجزاء ، ساختار و شیوه مدیریتی وی دارد.
درباره تعریف مدیریت اتفاق نظر خاصی در دست نیست و صاحب نظران و نظریه پردازان علم مدیریت با اهداف و سرگیری های گوناگون، تعاریف متفاوتی ارائه کرده اند که بعضی از این تعاریف به شرح زیر است:
موفقیت هر سازمانی بستگی به تخصیص و به کارگیری مناسب ابزار، تجهیزات ، پول، مواد خام و منابع انسانی آن سازمان در برنامه های آن دارد.
از آنجائیکه پرسنل هر سازمان در ایجاد بهره وری نقش اساسی و محوری ایفاء
می نمایند می توانیم با انجام یکسری تلاش ها و اقدامات کلیدی استفاده موثرتر و کارآمدتری از همکاران بدست آورد.
امروزه این مدیریت را مدیریت منابع انسانی می نامند. مدیریت منابع انسانی اصطلاحی نسبتاً جدید است که از دهه 1970 به بعد مطرح گردیده است، صاحب نظران مدیریت در بیان مسائل انسانی سازمان از واژه های مختلفی مانند کارگزینی، مدیریت نیروی انسانی ، اداره امور کارکنان استفاده نموده اند.
فنون طراحی مشاغل
مشاغل را می توان به روش های متفاوتی طراحی نمود. روش های طراحی مشاغل از نظر تاثیر عوامل موثر برطراحی شغل با هم تفاوت دارند. این
روش ها عبارتند از :
1- ساده کردن کار: یعنی تقسیم کار به ساده ترین صورت ممکن، این شیوه به تخصصی شدن مشاغل منجر می گردد و کیفیت کار در کوتاه مدت به سبب تخصص و تجربه کارکنان روبه بهبود می رود. اما نتیجه به کارگیری این نوع طراحی کار در بلند مدت ناکامی، از خودبیگانگی، تنبلی، فقدان انگیزه و احساس عدم رضایت کارکنان می باشد و در نهایت هزینه ها افزایش
می یابد و بهره وری کاهش پیدا می کند.
مدیریت استراتژیک (راهبردی)
واژه استراتژیک از ریشه یونانی به معنای فرمانده ارتش گرفته شده است.
در جای دیگر استراتژی بدین شکل تعریف می شود استراتژی مجموعه ای از اهداف اصلی و سیاستها و برنامه های کلی به منظور نیل به این اهداف است به گونه ای که قادر تبین این موضوعات باشد که در چه کسب کاری و چه نوع سازمانی فعالیت می کنیم و یا می خواهیم فعالیت نمایم.
مدیریت فروش
فروش، آخرین و مهمترین عملیات در کسب و کار یک کارآفرین است و در این مرحله کارآفرین متوجه می شود که از کسب و کار خود چه
نتیجه ای گرفته است و سود و زیان وی مشخص می گردد.
در مرحله فروش در واقع کارآفرین وظیفه دارد تا مشتری را از نیازهایش مطلع سازد و کمک نمایید برای رفع نیازهای مشتری. بنابراین فروش فرآیندی است که دارای سه مرحله می باشد:
1- درک نیازهای مشتری
2- ارائه راه حلی برای رفع این نیازها
3- کسب رضایت مشتری
دانلود پاورپوینت مدیریت محصول - 133 اسلاید