لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"
فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات 30
برنامههای مراکز فرهنگی برای اوقات فراغت جوانان
با پایان یافتن امتحانات دانشآموزان، مدارس کشور تعطیل شده است و دانشآموزان برای 90 روز از قیدوبندهای مدرسه رها شدهاند. اگرچه این رهایی در فصل تابستان برای دانشآموزان شیرین است اما معلوم نیست که رهایی دانشآموزان به مدت طولانی تا چه حد به سود یا زیان آنهاست. چرا که نمیتوان مطمئن بود این اوقات فراغت طولانی دانشآموزان به خوبی سپری و موجب رشد و توانمندسازی آنها شود.
سازمانهای مختلفی در کشور در تلاش هستند که با برنامههای متنوع، اوقات فراغت تابستانی دانشآموزان را غنی کنند. تشکیل اردوهای گردشگری، تفریحی، علمی، برگزاری کلاسهای فرهنگی، هنری، دینی، ورزشی، نمایش، نقد فیلم و تئاتر، تشکیل کلاسهای آموزشی، بخصوص زبان انگلیسی و کامپیوتر و... محورهای اصلی برنامههای این سازمانها برای غنی کردن اوقات فراغت دانشآموزان است. اما در این بین جای این سوال خالی است که فعالیت این نهادهای مختلف برای غنی کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در سالهای گذشته چه نتایجی داشته است؟ آیا این سازمانها توانستهاند همه دانشآموزان کشور را زیر پوشش برنامههای خود قرار دهند؟ آیا برنامههای آنها در جهت رشد تعالی علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و هنری دانشآموزان بوده است؟ آیا این برنامهها سبب سازندگی دانشآموزان شده یا بالعکس موجب تنبلی و راحتطلبی و افزایش توقعات آنها شده است؟ آیا این اقدامات تعطیلات سه ماه دانشآموزان را غنی کرده است یا تنها چندروزی از این تعطیلات را به خود اختصاص داده است.
مقاله فعالیتهای قابل اجرا در اوقات فراغت