قیلم6
قیلم6
تعداد صفحات : 29 صفحه
فرمت فایل : Word and PDF
کد فایل : 001010
***تخفیف برای مدت محدود***
کامل ترین را برایتان برگزیده ایم
پشتیبانی 24 ساعته از طریق تلگرام : 09904652258
مقدمه
یکی از مهمترین مشکلاتی که دانشآموزان با آن مواجه هسند ضعف املاست. اولین گام برای برطرف کردن هر ضعفی شناخت آن میباشد. چنانچه معلّم و مربی به موقع و دقیق مشکلات دانشآموز را تشخیص دهد میتواند سریع راه حل مناسب و منطقی را برای حل مشکل انتخاب و در جهت بهبود وضعیت آموزشی دانشآموزان اقدام نماید.
نوشتن مستلزم به کارگیری مهارتهای گوناگونی است. مهارتهای مکانیکی نوشتن مانند دست خط، هجی کردن و نقطه گذاری و مهارتهای زبانی مانند درک معنای کلمهها و دستور زبان و مهارتهای تفکر مانند سازماندهی و برقراری ارتباط میان مطالب از مهمترین مهارتهایی هستند که در نوشتن نقش دارند، باید همواره توجه داشته باشیم مشکل دانشآموز در کدام حیطه میباشد. بنا بر جدیدترین آمار حدود 5 تا 6 درصد از دانش آموزان دچار اختلالات یادگیری هستند به عبارت دیگر در یک کلاس 30 نفری 2 دانش آموز مبتلا به اختلال یادگیری داریم که آمار بالا و قابل توجهی است.یک کارشناس ارشد روان شناسی با بیان این که برخی کودکان در یک یا چند حیطه از 3 اصل خواندن، نوشتن و ریاضیات دچار مشکل یادگیری هستند، گفت: این افراد در صورت آگاه نبودن معلمان و والدین با برچسب هایی مثل کند ذهن و شاگرد تنبل کلاس مواجه خواهند شد. عزت نفس این کودکان بر اثر شکست های متوالی روحی پایین می آید و مشکلات یادگیری آن ها به طور معمول با افزایش سن آن ها وخیم تر می شود. نابرابری معنادار بین پیشرفت درسی و بهره هوش، نداشتن توجه و تمرکز، بیش فعالی، بی توجهی در کلاس درس، ناتوانی در حل مسئله، انگیزه کم، وابسته بودن به دیگران در انجام کارها و مهارت های اجتماعی رشد نیافته و تاخیر جدی در آموختن را می توان از مشخصه های ناتوانیهای یادگیری برشمرد...
این کتاب از سری کتابهای دانشگاه پیام نور است که مناسب برای دانشجویان کشاورزی است و در آن در ارتباط با کشت بافت گیاهی- مهندسی ژنتیک- محیط های کشت و ... صحبت شده است.
کتاب زمین شناسی مهندسی و ژئوتکنیک
تالیف دکتر غلامرضا خانلری، علی اکبر مومنی، یاسین عبدی لر
منبع آزمون ارشد زمین شناسی
418 صفحه کتاب در قالب فایل pdf
فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 19 صفحه
چکیده
در این مفاله به تحلیل جابجایی طبیعی سیستم آبگرمکن خورشیدی ترموسیفون پرداختهایم. محاسبات برای بدست آوردن دبی جرمی جریان انجام گردیده است. آزمایشهایی نیز بر روی یک سیستم آبگرمکن خورشیدی که در داخل کشور ساخته میشود، انجام گرفته و نتایج حاصل از آزمایش با مقادیر بدست آمده از تحلیل تئوری مقایسه شدهاند که در این مقایسه سازگاری خوبی بین نتایج دیده می شود.
1- مقدمه
سیستمهای آبگرمکن خورشیدی در عمل و تحقیقات سهم چشمگیری را به خود اختصاص داده اند. در این سیستمها سیال عامل در اثر نیروهای شناوری از گردآورنده به سمت مخزن ذخیره جریان پیدا می کند. مطالعات زیادی در مورد دبی جرمی جریان بر روی سیستمهای ترموسیفون انجام گرفته است.[1-3]
Close[4] با فرض اینکه تابش خورشیدی تابعی از زمان باشد، مدل ریاضی ساده ای را برای یک سیستم ابگرمکن خورشیدی با جابجایی طبیعی بین گردآورنده و مخزن ذخیره، بیان کرده است. در مدل وی مصرف آب از مخزن ذخیره صورت نگرفته است. با توجه به تحلیلهای Close، Garg-Gupta[3] سیستمی را تحلیل کرده اند که شامل ضریب راندمان گردآورنده بوده و در آن شدت تابش خورشید و دماهای محیط به صورت سری فوریه وابسته به زمان در نظر گرفته شده اند. آنها با آزمایشاتی که روی سیستم ترموسیفون انجام داده اند، به این نتیجه رسیده اند که با افزایش ارتفاع نسبی بین گردآورنده و مخرن ذخیره، آهنگ جریان افزایش می یابد، در حالیکه راندمان کاهش می یابد. البته راندمان با کاهش مقاومت گردش افزایش می یابد. ]Haung5[ با بیان شدت تابش بصورت تابعی سینوسی وابسته به زمان، تئوری بهتری را برای سیستمهای آبگرمکن با صفحات جاذب موازی که آب بطور طبیعی بین گردآورنده و مخزن جریان دارد، بدست آورده است.
در این مقاله، برای انجام آزمایش، سیستم آبگرمکن خورشیدی با چرخش طبیعی در نظر گرفته شده است که در داخل کشور تولید می شود. هدف اصلی این مقاله اندازه گیری پارامترهای فیزیکی است که بر جابجایی طبیعی در سیستم ترموسیفون حاکم بوده و مقایسه آنها با تئوری بدست آمده در حالت پایدار می باشد.