نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود کتاب باغ‌های چینی با نام لاتین Chinese Gardens

اختصاصی از نیک فایل دانلود کتاب باغ‌های چینی با نام لاتین Chinese Gardens دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود کتاب باغ‌های چینی با نام لاتین Chinese Gardens


دانلود کتاب باغ‌های چینی با نام لاتین Chinese Gardens

 در این بخش کتاب باغ‌های چینی با نام لاتین Chinese Gardens برای دانلود قرار داده شده است. این کتاب به زبان انگلیسی، با فرمت PDF و در 156 صفحه می‌باشد. در ذیل فهرست مطالب این کتاب آورده شده است.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود کتاب باغ‌های چینی با نام لاتین Chinese Gardens

دانلود تحقیق آبنما در طراحی پارک و باغهای ایرانی 9ص

اختصاصی از نیک فایل دانلود تحقیق آبنما در طراحی پارک و باغهای ایرانی 9ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 9

 

آبنما در طراحی پارک و باغهای ایرانی

آب نما و استخر در باغ‌های ایران یکی از ضروری‌ترین عناصر ایجاد باغ بوده است. استخر باغ‌های قدیمی دارای عمق زیاد و چندین فواره بوده‌اند از جمله استخر باغ بزرگ هزار جریب که در دوره صفویه در اصفهان احداث شد و پانصد فواره داشت .

در ایران باستان آب پیام‌آور روشنایی و پاکی به شمار می‌رفت و از ارزش زیادی برخوردار بود. شاید به علت اینکه ایران کشوری کم‌آب بوده، این مایع حیاتی بین ایشان قدر و منزلتی والا داشته است. آب در نزد ایرانیان نه تنها برای رفع نیازها مورد استفاده قرار می‌گرفته، بلکه از لحاظ معنوی و روحی نیز تاثیر بسیاری داشته است. آب با قابلیت‌های مختلف خود مانند حیات، تازگی، درخشندگی، پاکیزگی، رونق و رواج روشنایی، سکون و آرامش و تحرک، احساس‌های متفاوت در روح و روان انسان گذارده است. به همین دلیل همواره در مکان‌هایی که ساخته دست بشر هستند، به صورت‌های مختلف برای خود جا باز کرده است.

این مساله در رابطه با مکان‌هایی مانند پارک یا باغ بیشتر چشمگیر است. زیرا عنصر آب به عنوان یکی از زیباترین زمینه‌های دید و یکی از موارد تکمیلی فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در این مکان‌ها وجود آب برای پاکیزگی محل و آبیاری درختان و گل‌ها یا استفاده برای سرویس‌های بهداشتی، ضروری و پراهمیت است.

در سده‌های گذشته ایرانیان باغ‌ها را بیشتر در زمین‌های شیب‌دار احداث می‌کردند و با ایجاد پلکان در مسیر آب، جریان ملایم آب، تند و پر سر و صدا می‌شد.

اصلی‌ترین عاملی که همواره به باغ‌های ایرانی حیات می‌بخشید، آب جاری بود که در چهارباغ‌ها،‌ جویبارها و جوی‌های کم‌شیب و مارپیچی به حرکت در می‌آمد و هوای باغ را مطبوع و دلپذیر می‌ساخت. در باغ‌های تزیینی که به حوض‌ها می‌پیوست، جدول ها معمولا با سنگ و آجر ساخته می‌شد. در کف آب‌نماها و بیشتر جاهایی که آب در جریان بود، اغلب تخته سنگی با تراش سفیدرنگ یا با طرح‌های مختلف کار می‌گذاشتند که به موج آب، جلوه زیبایی دهد.

باغ‌های قدیمی ایران اغلب در مناطق گرم و خشک و کم‌آب ساخته شده‌اند و دلیل احداث آنها در چنین مناطقی، وجود چشمه‌های طبیعی و یا کاریز است.

وسعت هر باغ بستگی به حجم و مقدار آب موجود برای آبیاری آن دارد. باغ‌های شهرهای خشک و کویری به علت گرمی هوا در تابستان، همواره اهمیت خاصی داشته‌اند که از آن جمله باغ‌های کاشان را می‌توان نام برد. باغ فین کاشان که از باغ‌های معروف دوره صفویه، زندیه، قاجاریه و هم‌چنین زمان ما است به علت وفور آب چشمه سلیمانی و حوض و استخر و فواره‌های فراوان و درختان کهنسال و عمارت‌های تاریخی، همواره جزو معرف ترین و پرجاذبه ترین باغ‌های کشور ما بوده است.

در باغ‌های ایرانی، برای ایجاد محیطی آرام، خنک و پرسایه، چاره‌ای جز احداث جوی‌های آب در طول تمام باغ نبوده است و معمولا این جوی‌ها در تقاطع‌ها به حوضچه تبدیل می‌شدند. آب از جوی‌ها که اغلب از حوضخانه عمارت باغ آغاز و در فاصله‌های منظم با استفاده از شیب طبیعی زمین با تکرار آبشارها به داخل حوضچه‌ها روان می‌شد.

آب‌نما که از ضروری‌ترین عناصر ایجاد باغ محسوب می‌شد، بیشتر در مقابل عمارت باغ احداث می‌شد و بعد اصلی آن در جهت طول ساختمان و به شکل‌های مستطیل، مربع، چند ضلعی و دایره بود. گاهی در داخل عمارت‌های باغ‌های قدیمی نیز آب‌نما ساخته می‌شد که در اصطلاح به آن محل، حوضخانه می‌گفتند. ساکنان باغ در روزهای گرم تابستان، به ویژه هنگام نیمروز، در کنار آب‌نما به آسایش می‌پرداختند.

آب و روانشناسی

انسان مجموعه‌ای است پیچیده از روح و ذهن و جسم. همان‌گونه که جسم آدمی به غذا نیازمند است، ذهن و روح او نیز طالب عناصری است که به او آرامش ببخشد. در جامعه شهری که ساختمان‌های بلند و خیابان‌ها و زندگی ماشینی همه جا را احاطه کرده است، جلوه‌های زیبایی و هنر، بهترین پناه برای روح خسته و آرامش‌طلب آدمی است.

امروزه در شهرها شاهد عناصری با بافت سخت مثل بتن و ... به جای عناصر طبیعی (پوشش گیاهی) هستیم. لذا باید با به‌کارگیری عناصری که بافت نرم دارند، گوشه عزلت و زیبایی فراهم کرد تا به روان انسان آرامش بخشید. این مکان‌ها می‌توانند پارک‌ها و باغ‌های شهری باشند. آب یکی از این عناصر به شمار می‌رود و چه در حالت سکون و چه در حالت حرکت نوازش‌دهنده روح انسان است. حرکت و موسیقی آب، در جلوه‌گری بیشتر فضای سبز نقشی در خور توجه دارد. می‌توان آب را به صورت جویبار و چشمه برای نقاط آرام و بی سر و صدا و به صورت آبشار و فواره‌های بزرگ برای نقاط پرازدحام و شلوغ طراحی کرد.

آب و انعکاس

سطح آب ساکن، با انعکاس نور مانند آینه عمل می‌کند و پدیده های اطراف خود را با چرخش 180 درجه نمایش می‌دهد،‌ هم‌چنین انعکاس پوشش گیاهی در آب و تابش نور خورشید روی گیاهان آبزی موجود روی آب، تصویر زیبایی برای بیننده به وجود می‌آورد. آب در حال حرکت نیز منعکس‌کننده امواج نور در فضاست؛ مانند نوری که از یک جویبار روان روی برگ درختان منعکس می‌شود.

آب و تاثیر آن در کاهش درجه حرارت و افزایش رطوبت:

آب در پارک‌ها و باغ‌ها به هر یک از صور مختلف، خود به نحوی در متعادل کردن درجه حرارت هوا،‌ تامین رطوبت نسبی برای گیاهان و ایجاد طراوت، موثر است. مجموعه این عوامل از یکنواختی و خشکی محیط می‌کاهد.

طراحی آب در سبک‌های مختلف:

جذابیت آب از دیگر عناصر موجود در پارک بیشتر است. آب‌نما عنصری است که اگر در پارک‌ها خوب و کامل طراحی شود. ترکیب مناسبی ایجاد می‌نماید و اگر به طور صحیح مورد استفاده قرار نگیرد. باعث ضایع شدن شیوه طراحی خواهد شد. برای احتراز از بروز چنین مشکلاتی باید با احتیاط عمل کرد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق آبنما در طراحی پارک و باغهای ایرانی 9ص

دانلود درباره بهشت

اختصاصی از نیک فایل دانلود درباره بهشت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 فرمت فایل:  Word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 


 قسمتی از محتوای متن 

 

تعداد صفحات : 7 صفحه

مقدمه : در آخرت جایی را پروردگار عالم خلق فرموده و ذخیره برای کسانی که با ایمان و تقوی از اینجا بروند قرار داده است در این مهمانخانه انواع پذیرایی ها و اقسام نعمتها و لذتها که در خور بزرگی خداوندی و وسعت آن عالم است تدارک فرموده بطوریکه دانستن حقیقت و تفضیل آن برای اهل این عالم محال است و بعین مانند اطلاع یافتن بچه ای که در رحم است از بزرگی و اوضاع و گزارشات دنیاست و لذا در قرآن مجید مجملا می فرماید « هیچکس نداند چه نعمت های بزرگی که چشم آنها را روشن می کند برای ایشان ذخیره شده در برابر کردارهای نیک آنها» و نسبت به نعمتهای بهشتی بیان کلی می فرماید: « برای بهشتیان در بهشت آنچه را که بخواهند موجود است و نزد ما از آنچه که بخواهند زیادتر است.
» و نیز در جای دیگر می فرماید: « بهشتیان در آنچه را بخواهند همیشگی خواهند بود.
» خلاصه جائی است که در آن « ناکامی و ناراحتی نیست اندوه، پیری و مرض، خستگی و کسالت در آن جا راه ندارد سلامتی از هر حیث آنجا است لذا نامش دار السلام می باشد.
سلطنت حقیقه که عبارت از قدرت تامه است بطوریکه هر چه بخواهد بشود برای بهشتیان است که (ان اهل الجنة ملوک) و در سوره دهر می فرماید « زمانیکه ببینی آنجا خواهی دید نعمت فراوان و سلطنت و پادشاهی بزرگ را» علی علیه اسلام می فرماید : اگر با چشم دل بسوی آنچه برای شما از بهشت توصیف می شود نظر افکنید مسلماً روح شما از آنچه در این دنیاست ، شهوات ، لذت ها ، زیور ها و منظرها دوری میگزنید .
8 چیز سبب محروم ماندن از بهشت می شود .
1- ( در کتاب 16 بحار ) حضرت رسول ص فرمود هر کسیکه برادر مسامان او باو محتاج باشد در قرض کردن پس قرض ندهد باو حرام کند خدا برای او بهشت را 2- ( در کتاب وسائل الشیعه ) حضرت صادق ع فرمود هر مومنی که میان خود و مومنی دیگر حجاب و مانع قرار دهد می زند خدا میان او و بهشت هفتاد هزار دیوار فاصله هر دیوار با دیگری مسافت هزار سال است 3- ( در کتاب خصال ) حضرت رسول ص فرمود بوی بهشت از مسافت پانصد سال شنیده می شود و آنرا عاق والدین و دیوث نمیشنود پرسیدند دیوث چیست فرمود کسیست که زن او زنا می کند و او می داند.
4- (درکتاب بحار الانوار) حضرت رسول (ص) فرمود هر کس ظلم کند اجیر و کارگر خود را با ندادن و یا کم کردن اجرت او خدا عمل او را هیچ کند و بوی بهشت را باو حرام می کند به درستیکه بوی بهشت از پانصد سال پیداست.
5- (در کتاب 16 بحار)حضرت رسول ص فرمود هر کس ببرادر مومن خود احسان کند پس منت بگذارد با احسان کردن خودش خدا هیچ کند عمل او را و گناه او ثابت گردد و بزحمت او اجر و جزا نمیدهند پس فرمود خدا فرموده حرام کرده ام بهشت را بر آن کسیکه بخل کند و حق فقرا را از مال خود خارج نکند و بر آن کسیکه سخن چینی کند.
6-(در کتاب 17 بحار) حضرت رسول ص فرمود یا علی خدا حرام کرده بهشت را بر هر فحش دهنده و بد زبان که پروا نکند بانچه او به مردم بگوید و مردم باو بگئیند یا علی خوشا بحال کسیکه عمرش دراز و کردارش نکو باشد.
7- (در کتاب خصال) حضرت رسول ص فرمود سه طایفه هستند که داخل بهشت نمیشوند کسیکه بمسکرات خوردن عادت دارد و جادو کننده و آن کسکه رحم را قطع کند و هر کس بمیرد در حالتیکه به خوردن مسکرات عادت دارد سیراب کند خدا او را از نهر غوطه گفتند نهر غوطه چیست فرمود نهری است که از فرج های زنان زناکار جاری میگردد بوی بد آنها اذیت میکند باهل جهنم 8- در کتاب ارشاد دیلمی حضرت رسول ص فرمود نمی شنود بوی بهشت را جسدی که با حرام خوردن پرورش یافته (10 چیز سبب داخل شدن به بهشت میشود) 1- (در کتاب مجموعه ورام ) حضرت رسول فرمود وقتیکه روز قیامت شود خدا بیک طایفه از امت من بالها کرامت فرماید که از قبرها یک سر ببهشت پرواز کند در آنجا بهر طور که دل انها خواهد گردش نموده و از نعمتهای آن برخوردار میشوند ملائکه به ایشان گویند حساب دیدید جئاب دهند که ما حساب ندیدیم می پرسند آیا بر صراط عبور کردید جئاب گویند ما صراط را ندیدیم ملائکه گویند از امت کدام پیغمبر هستید جئاب دهند از امت محمد ص پس ملائکه گویند شما را به خدا قسم می دهیم بیان کنید که عملهای شما در دنیا چه بوده جواب دهند ما دو خصلت بود که خدا بفضل و رحمت خود ما را به این منزل رسانیده سئوال کنند آن دو خصلت کدام است جواب دهند ما در خلوت نیز از خدا شرم می کردیم که باو نافرمانی کنیم و راضی می شدیم بچیزی کم ازآنچه بما از دنیا قسمت شده ملائکه گویند سزاوار است این مقام برای شما 2- (در کتاب مجموعه ورام) مردی بحضرت عیسی علیه السلام گفت ای معلم به خیر راهنمایی کن مرا بر کرداری که بسبب آن ببهشت نائل شوم فرمود تقوا کن بخدا در خلوت و آشکار و بوالدین خود احسان کن 3- (در کتاب 15 بحار) حضرت رسول ص فرمود بنده مومنی داخل شد ببهشت بجهت شاخی از خار که در سر راه مسلمانان بود آن را برطرف کرد.
4- (در کتاب وسائل الشیعه)حضرت صادق ع فرمود پدرم فرمود بدرستیکه مرد یک روز روزۀ مستحبی می گیرد و اراده می کند آنچه را که نزد خداست داخل کند او را بسبب آن ببهشت میبرد 5- (در کتاب امالی طوسی) حضرت صادق ع فرمود هر کس اراده کند که خدا او را داخل کند در رحمت خود و ساکن کند در بهشت باید خلقش را نیکو و بمردم انصاف و بر یتیمان رحم و به ناتوان یاری و بخداوند تواضع کند.
6- (در کتاب 17 بحار) حضرت رسول ص فرمود ایا دسوت داری داخل بهشت شوی ابی ذر گفت بلی پدرم فدای توباد فرمود آرزوی خود را کوتاه کن و مرگ را در جلو دو چشم خود قرار بده و شرم کن از خدا آنچنانکه سزاوار است ابی ذر گفت عرض کردم یا رسول الله همه نا از خدا شرم داریم فرمود شرم کردن این نیست ولیکن این است که قبرها و پوسیدن بدنها را فراموش نکنی و آنچه در قلب است فراموش نکنی و هر کس کرامت و عزت آخر تو را بخواهد باید آرایش و زینت دنیا را ترک نماید وقتی که همینطور شدی بولایت و دوستی خدا رسیدی یا ابذر کفایت میکند با خوش کرداری از دعا کردن بقدر و نسبت انچه از نمک بطعام کفایت میکند یعنی خوش کردار باش و دعا کم کن 7- ( در کتاب 15 بحار) حضرت امیر المونین ع فرمود برآورده نمیکند مسلمانی حاجت مسلمانی را مگر آنکه ندا کند او را خدا ثواب تو بعهدۀ من است و راضی نمیشوم برای تو با کمتر از بهشت.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود درباره بهشت

دانلود مقاله کامل درباره جغرافیا

اختصاصی از نیک فایل دانلود مقاله کامل درباره جغرافیا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 72

 

مشخصات جغرافیایی (10)و(16)

استان بوشهر با مساحت 653/27 کیلومتر مربع بصورت نواری ساحلی بین خلیج فارس و کوهپایه های زاگرس قرار گرفته است گستره استان بوشهر بین تا عرض شمالی و تا طول شرقی در امتداد شمال غربی-جنوب شرقی واقع شده و بلحاظ کمی عرض جغرافیای در طوقه جنوبی و گرم منطقه معتدله شمالی قرار دارد. بخش مهمی از استان را جلگخ وسیعی تشکیل می دهد که ارتفاع آن از سطح دریا کمتر، از 300 متر است و در حقیقت ادامه جلگه وسیع خوزستان می باشد که عرض آن در امتداد نصف النهار، در برخی از نقاط مرکزی به 100 کیلومتر بالغ می گردد. این جلگه در قسمت جنوبی استان به باریکه ای تبدیل می گردد که عرض آن باریکتر از یک کیلومتر نیز کمتر است. در این قسمت کوهپایه های زاگرس عملاً به خلیج فارس می پیوندد. ارتفاعات منطقه، محدود و از دسترس قسمتهای مرتفع زاگرس بسیار دور است.

مرتفع ترین ناحیه استان را بخش کوهستانی شرق برازجان و شمال خورموج تشکیل می دهد. در منطقه اخیر بام استان بوشهر بصورت یک منطقه ارتفاعی به فراز 1950 متر قرار گرفته است. سایر مناطق مرتفع نظیر کوه سیاه(1691 متر) کوههای دشتستان(1341 متر) کوه مند(789 متر)، ارتفاعی کمتر دارند.

بخش کم ارتفاع استان بوشهر در حقیقت جلگه های آبرفتی رودخانه های مند و حلّه می باشند که از رشته کوههای زاگرس در فارس سرچشمه می گیرد.

استان بوشهر در حاشیه جنوب شرقی با استان هرمزگان، در شرق با استان فارس و در شمال و شمال غربی با استانهای خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد، مجاور می باشد.

بارندگی این استان، صرفنظر از قسمتهای شرقی آن، از سایر سواحل خلیج فارس بیشتر است، در نواحی ساحل مرکزی بین 250-200 میلیمتر دور نواحب مرتفع عموماً بین 250 تا 300 میلیمتر تغییر می کند. در نواحی محدودی از مناطق مرتفع میزان متوط بارندگی 500 میلیمتر در سال می رسد.

بخش اعظم استان بوشهر جزء اقالیم گرم محسوب می شود. نوار ساحلی استان در طبقه بندیهای کلاسیک جزء مناطق خشک گرم شدید، نواحی مجاور آن که بین ساحل و کوهپایه ها قرار گرفته است در دسته مناطق خشک گرم میانه و بالاخره بخشی از کوهپایه ها جزء مناطق گرم ضعیف قرار می گیرند. در مناطق مرتفع استان تیپ آب و هوای خشک معتدل و تیپ های فرعی با گسترة بسیار کوچک نیز تشخیص داده شده است.

1-2-آبهای سطحی

بر اساس نقشه خطوط همباران که طی مطالعات هواشناسی استان بوشهر تهیه شده است کل ریزشهای جوّی استان بطور متوسط حدود 6 میلیارد متر مکعب در سال برآورد می گردد. حال بفرض اینکه 20 درصد از میزان مذکور به جریان سطحی تبدیل گردد، میتوان گفت که کل جریانهای سطحی سالانه استان بطور متوسط حدود 2/1 میلیارد متر مکعب خواهد بود. علاوه بر ان، تعدادی رود مهم و پرآب نیز از خارج محدوه جغرافیایی استان وارد استان بوشهر می گردد که مهمترین آنها عبارتند از رودخانه مند، شاهپور و دالکی.

میزان آبدهی متوسط سالانه رودهای مذکور بترتیب حدود 1370،420،410 میلیون متر مکعب بوده، جمعاً 2/2 میلیارد متر مکعب جریان سطحی استانهای مجاور را به جریانهای سطحی سالانه استان بوشهر بطور متوسط بترتیب به 6/3 میلیارد متر مکعب می باشد. رودخانه های استان را می توان به دو گروه دائمی و فصلی تقسیم نمود. ذیلاً به بررسی وضعیت مهمترین رودخانه های استان پرداخته می شود:

1-3-رودهای دائمی(21)

1-3-1-رودخانه مند:پرآبترین رود واقع در استان بوشهر رود مند می باشد که این رود از ارتفاعات شمال غربی شیراز سرچشمه گرفته پس از عبور از مجاورت دشتهای کوار، خفر، کازرین، شرف خلیل و لاغر، و همچنین تلاقی با رودخانه


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره جغرافیا

پاورپوینت رشته کامپیوتر با عنوان نرم افزار کنترل پروژه MSP

اختصاصی از نیک فایل پاورپوینت رشته کامپیوتر با عنوان نرم افزار کنترل پروژه MSP دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت رشته کامپیوتر با عنوان نرم افزار کنترل پروژه MSP


پاورپوینت رشته کامپیوتر با عنوان نرم افزار کنترل پروژه MSP

پاورپوینت رشته کامپیوتر با عنوان نرم افزار کنترل پروژه MSP

•نرم افزار مدیریت پروژه توسط شرکت Microsoft
–ایجاد و توسعه برنامه ها
–اختصاص منابع
–پیگیری پیشرفت پروژه
–مدیریت بودجه
•مهندسان صنایع عموماً از این نرم‌افزار به عنوان ابزاری جهت مدیریت زمان پروژه‌ها استفاده می‌کنند.
 
•این نرم‌افزار، مدیریت پروژه تمام مراحل یک پروژه از برنامه‌ریزی تا تکمیل و انتقال گزارش‌های نهایی را در برمی‌گیرد، به طور خلاصه باید گفت، در یک طرح، MSP ابزاری ارزشمند است برای:
–سازماندهی طرح
–زمان بندی کارها
–اختصاص منابع و هزینه‌کارها
–تنظیم طرح برای برآورد کردن محدودیت‌ها
–آماده کردن گزارش‌ها برای انتقال طرح نهایی به همه کسانی که باید طرح مورد نظر را اجرا کنند

 

و...
در 47 اسلاید
قابل ویرایش

 


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت رشته کامپیوتر با عنوان نرم افزار کنترل پروژه MSP