نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد چگونگی ایجاد جو مطلوب در کلاس درس

اختصاصی از نیک فایل تحقیق در مورد چگونگی ایجاد جو مطلوب در کلاس درس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد چگونگی ایجاد جو مطلوب در کلاس درس

تحقیق در مورد چگونگی ایجاد جو مطلوب در کلاس درس

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه24

 

بخشی از فهرست مطالب

جوسازی مطلوب در کلاس درس

 

نگاهی به تاثیر  و کاربرد رنگ در مطلوب سازی مدیریت آموزشگاهی

 

ایجاد تنوع و تقویت انگیزه

 

پیشنهاداتی برای رشد و توسعه خلاقیت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جوسازی مطلوب در کلاس درس

 

اصولاً در هر سازمانی (از جمله مدرسه و محیط آموزشی) مجموعه عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند و «جو سازی» به خصوصی را به وجود می آورند. از جمله این عوامل می توان به محیط فرهنگی حاکم بر سازمان, ویژگی های فردی و شخصیتی اعضا سازمان, محیط فیزیکی و امکانات مادی سازمان, نیازها و مشکلات موجود, درجه آزادی افراد (که عموماً متناسب با بلوغ فکری آن ها برای ایشان در نظر گرفته شده است) و عوامل دیگری از این قبیل اشاره نمود.

 

«جو سازی» در مدرسه نیز یکی از عوامل مهم تسهیل کننده و یا بازدارنده روابط انسانی است. در این زمینه, حاکمیت جو «بسته» و یا جو مسموم که موجبات ترس, بی اعتمادی و عدم بیان نیازها و مشکلات را به وجود می آورد, سبب انسداد راه های برقراری ارتباط و مهار استعدادها و خلاقیت می شود و بالعکس, در محیطی که جوی سالم وجود دارد و افراد احساس آزادی منطقی, اعتماد, مالکیت و هویت می کنند, بدون تردید زمینه های تبادل افکار, انتقال احساسات و شکوفایی استعدادها فراهم می شود.

 

در کلاس درس غالباً مجموعه عوامل متعددی دست به دست هم می دهند و جو روانی به خصوصی را در کلاس پدید می آورند. اگر دو کلاس یا دو مدرسه مجاور یا نسبتاً نزدیک به هم در یک مقطع تحصیلی, که از نظر شرایط اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی کاملاً شبیه به هم هستند را در نظر بگیریم, متوجه می شویم که جو حاکم بر آن ها با هم فرق دارد. در این رابطه گرچه وضعیت فیزیکی کلاس درس و همچنین سطح انگیزه روانی و وضعیت روحی, روانی و عاطفی فراگیرندگان به نوبه خود در شکل گیری جو روانی کلاس مؤثر هستند, اما می توان گفت که نقش معلم در به وجود آوردن چنین فضایی به مراتب مهم تر و تعیین کننده تر است.

 

از این رو معلم در کلاس درس خود بایستی برای ایجاد یک جو سالم روانی کوشش کند و در راستای نیل به این منظور, می بایست از همه عوامل دخیل در این مسأله کمک بگیرد.

 

مشاهده می شود که وضعیت فیزیکی و تصویر ظاهری معلم, همچنین صدای معلم, (از جهت کیفیت, طنین, حالت, سرعت و ملایمت روانی آن) در ایجاد جو روانی مطلوب در کلاس, اثرگذار می باشد. صدای شاداب, آرامبخش و طبیعی معلم به ایجاد فضای آرام و خالی از تنش در کلاس درس کمک می کند؛ به خصوص آن که در چنین مواقعی فراگیرندگان نیز مایلند تا کیفیتی مشابه با صدای معلم را منعکس نمایند. عکس این قضیه نیز صادق است؛ یعنی صدای خشن و با مضطرب به ایجاد فضای متشنج در کلاس کمک می کند.

 

نوع برخورد و انتظارات معلم از نتایج عملکرد آموزشی هم در تعیین کیفیت جو روانی حاکم بر کلاس حائز اهمیت است. معلمی که عادتاً با نشاط, خندان و خوش بین باشد و قابلیت ها و توانایی های فراگیرندگان خود را درک نماید و به آن اعتقاد داشته باشد, و قادر به ارزشیابی صحیح و منصفانه و عادلانه از فراگیرندگان خود باشد, این طرز نگرش و برخورد او به طور مستقیم بر وضعیت روانی کلاس تأثیری مثبت بر جای خواهد گذاشت. همچنین چگونگی رفتار و عملکرد معلم و نوع جاذبه هایی که او برای کلاس ایجاد می کند نیز در این خصوص از اهمیت خاصی برخوردار است. به عنوان مثال شوخ طبعی و استفاده از شوخی و مزاح می تواند فضای مطلوبی را برای آموزش فراهم آورده و یادگیری را آسان تر کند, تنش ها را کاهش دهد و به ایجاد روابط طبیعی میان افراد کمک کند و اعضا کلاس را از خویشتن گرایی خارج سازد.

 

گاهی حتی با استفاده از شوخی و طنز می توان نکات اخلاقی و انضباطی را تفهیم کرد و شاگردان نافرمان را تحت کنترل درآورد. شوخی مناسب و مزاح به طور کلی, شیوه نفوذ عالی و همه جانبه ای مخصوصاً در موقعیت های دشوار است. البته لازم نیست که حتماً شوخی ها از قبل آماده شده, یا خیلی خنده آور باشد. بلکه می بایست به خاطر داشته باشید که شوخی باید ملایم, محترمانه و ظریف باشد و حتی الامکان به موضوع درس مربوط باشد.

 

به یاد داشته باشید که رفتارهایی همچون ریشخند زدن, تمسخر یا دست انداختن دیگران به هیچ وجه شوخی مناسبی تلقی نمی شود. این شعار را همواره در ذهن داشته باشیم و به شاگردان خود نیز بیاموزیم که در شوخی ها باید «با هم بخندیم, نه آن که به هم بخندیم». در شوخی ها نبایستی از شخصیت کسی برای خنداندن دیگران خرج کنید.

نوع و چگونگی به کار بستن روش های کنترلی, عامل دیگری است که در ایجاد جو روانی سالم در کلاس دارای اهمیت خاصی است. در این زمینه بهتر است تا حتی الامکان سعی شود که از کنترل های مثبت (مثل

اشتراک بگذارید:

 

پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید
 

پرداخت و دانلود

مبلغ قابل پرداخت 3,400 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک
انجام می شود
کدتخفیف:

 

فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل70_714538_2183.zip14.8k




دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد چگونگی ایجاد جو مطلوب در کلاس درس

دانلود پاورپوینت مفروضات بنیادی، اصول و مفاهیم حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری)

اختصاصی از نیک فایل دانلود پاورپوینت مفروضات بنیادی، اصول و مفاهیم حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت مفروضات بنیادی، اصول و مفاهیم حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری)


دانلود پاورپوینت مفروضات بنیادی، اصول و مفاهیم حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری)

عنوان: دانلود پاورپوینت مفروضات بنیادی، اصول و مفاهیم حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری)

فرمت: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 51 اسلاید

دسته: حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری)

این فایل در زمینه " مفروضات بنیادی، اصول و مفاهیم حسابداری" می باشد که در حجم 51 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار(کنفرانس)در کلاس رشته حسابداری درس تئوری های حسابداری مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

مقدمه ای بر مفروضات بنیادی و اصول حسابداری

مطالعات تحقیقاتی حسابداری

مطالعات تحقیقاتی حسابداری شماره یک

انتقادات وارده  بر مطالعه تحقیقاتی شماره 1

مطالعه تحقیقاتی حسابداری شماره 3

چشم اندازی از مطالعات تحقیقاتی حسابداری شماره 1 و 3

مفاهیم حسابداری

ویژگی های مفروضات بنیادی

مفروضات بنیادی حسابداری

فرض تداوم فعالیت (Going Concern)

فرض دوره مالی                  

فرض تداوم فعالیت

فرض تفکیک شخصیت  

فرض واحد اندازه گیری

اصول حسابداری

شناسایی (ثبت) درآمد فروش

ماهیت درآمد فروش

شناخت (تحقق) درآمد فروش

تعریف درآمد فروش

در واژه درآمد چه چیزهایی می توان گنجانید

چگونه باید درآمد را محاسبه کرد

در چه زمانی درآمد شناسایی می شود؟

اصل تطابق(مقابله هزینه ها با درآمد فروش)

افشای اطلاعات همراه  و خارج از متن صورتهای مالی

اهمیت

بی طرفی (عینیت)

اصول مبتنی بر برون دادها

قابلیت مقایسه

ثبات رویه

یکنواختی (همسانی)

تئوریهای ارزش ویژه (حقوق صاحبان سهام)

تئوری مالکیت انفرادی(مالکانه)

تئوری واحد تجاری(تفکیک شخصیت)

تئوری حقوق مازاد (حقوق باقیمانده)

تئوری وجوه

تئوری فرمانده(مدیریت)

جمع بندی تئوری های حقوق صاحبان سهام

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت مفروضات بنیادی، اصول و مفاهیم حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری)

تحقیق ISDN1

اختصاصی از نیک فایل تحقیق ISDN1 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق ISDN1


تحقیق ISDN1

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده )

تعداد صفحات فایل: 43

کد محصول : 001Shop

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 


 

 قسمتی از محتوای متن 

 

پیشگفتار

 

در گذشته تلفن ها همگی آنالوگ بودند و یک عیب بسیار بزرگ بشمار می آمد,زیرا هنگام ارسال صدا نویز وارد کانال می شد و کیفیت را به شدت کاهش می داد.کدینگ دیجیتال راهی برای کد کردن صدا و تشخیص خطا طراحی کرد .بنابراین شبکه های  IDN (Intgrate digital network)طراحی شدو تمام شبکه های تلفنی آنالوگ به دیجیتال تبدیل شد.

 

 

 

 


ISDN‏ ‏چیست؟

 

مخفف عبارت Integrated Services Digital Network است.اساس طراحی تکنولوژی ISDN به اواسط دهه 80 میلادی باز میگردد که بر اساس یک شبکه کاملا دیجیتال پی ریزی شده است. در حقیقت تلاشی برای جایگزینی سیستم تلفنی آنالوگ با دیجیتال بود که علاوه بر داده های صوتی، داده های دیجیتال را به خوبی پشتیبانی کند. به این معنی که انتقال صوت در این نوع شبکه ها به صورت دیجیتال می باشد.  در این سیستم صوت ابتدا به داده ها ی دیجیتال تبدیل شده و سپس انتقال می یابد .

 

ISDN به دو شاخه اصلی تقسیم می شود . N-ISDN و B-ISDN . B-Isdn بر تکنولوژی ATM استوار است که شبکه ای با پهنای باند بالا برای انتقال داده می باشد که اکثر BACKBONE های جهان از این نوع شبکه برای انتقال داده استفاده می کنند ( از جمله شبکه دیتا ایران ) .

 

نوع دیگر B-ISDN یا ISDN با پهنای باند پایین است که برای استفاده های شخصی طراحی شده است .

 

در N-ISDN دو استاندارد مهم وجود دارد. BRI و PRI . نوع PRI برای ارتباط مراکز تلفن خصوصی (PBX ) ها با مراکز تلفن محلی طراحی شده است . E1 یکی از زیر مجموعه های PRI است که امروزه استفاده زیادی دارد . E1 شامل سی کانال حامل (B-Channel ) و یک کانال برای سیگنالینگ ( D-Channel) میباشد که هر کدام 64Kbps پهنای باند دارند .

 

بعد از سال 94 میلادی و با توجه به گسترش ایتنرنت ، از PRI ISDN ها برای ارتباط ISP ها با شبکه PSTN استفاده شد که باعث بالا رفتن تقاضا برای این سرویس شد. همچنانکه در ایران نیز ISP هایی که خدمات خود را با خطوط E1 ارایه می کنند روز به روز در حال گسترش است .

 

نوع دیگر ISDN، BRIاست( نوعی که در کیش از آن استفاده شده ) که برای کاربران نهایی طراحی شده است. این استاندارد دو کانال حامل 64Kbps و یک کانال برای سیگنالینگ با پهنای باند 16kbps را در اختیار مشترک قرار می دهد .این پهنای باند در اواسط دهه 80 میلادی که اینترنت کاربران مخصوصی داشت و سرویسهای امروزی همچون HTTP ، MultiMedia ، Voip و .... به وجود نیامده بود ، مورد نیاز نبود همچنین برای مشترکین عادی تلفن نیز وجود یک ارتباط کاملا دیجیتال چندان تفاوتی با سیستمهای آنالوگ فعلی نداشت و به همین جهت صرف هزینه های اضافی برای این سرویس از سوی کاربران بی دلیل بود و به همین جهت این تکنولوژی استقبال چندانی نشد . تنها در اوایل دهه 90 بود که برای مدت کوتاهی مشترکین ISDN افزایش یافتند . پس از سال 95 نیز با وجود تکنولوژیهایی با سرعتهای بسیار بالاتر مانند ADSL که سرعتی حدود8Mb/s برای دریافت و 640Kb/s را برای دریافت با هزینه کمتر از ISDN در اختیار مشترکین قرار میدهد ، انتخاب ISDN از سوی کاربران عاقلانه نبود.

 

در حقیقت می توان گفت کهISDN BRI تکنولوژی بود که در زمانی به وجود آمد که نیازی به آن نبود و زمانی که به آن نیاز احساس می شد ، با تکنولوژیهای جدید تری که سرعت بالاتر و قیمت بیشتر داشتند جایگزین شده بود .

 

B-ISDN: Broadband ISDN

 

 

  متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

 
/images/spilit.png

دانلود با لینک مستقیم


تحقیق ISDN1

تحقیق DVD

اختصاصی از نیک فایل تحقیق DVD دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق DVD


تحقیق DVD

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده )

تعداد صفحات فایل: 18

کد محصول : 001Shop

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 


 

 قسمتی از محتوای متن 

 

مقدمه

 

امروزه با گسترش علوم در زمینه های مختلف و اهمیت فناوری اطلاعات و It  مهندسین سخت افزار دنیا به فکر ساخت سخت افزارهایی با قدرت ذخیره سازی بالای اطلاعات که قابل حمل باشند افتادند . ابتدا فلاپی دیسک ها به بازار آمدند ، اما سرعت دسترسی اطلاعات در آنها بسیار پایین بود .

 

پس از مدتی CD ها جایگزین فلاپی شدند که سرعت دسترسی بالایی نسبت به فلاپی داشتند . مشکل CD  این بود که کاربران میزان کمی اطلاعات را می توانستند روی آن ذخیره نمایند.

 

این دلیل خوبی برای پدید آمدن DVD ها بود که امروزه زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و ظرفیت های بالایی نیز دارند و مشکل CD ها را حل نمودند.

 

این مطالب نیز در راستای آشنایی هر چه بیشتر این وسیله تهیه شده است امید است با ارائه این مطالب بتوانیم در راستای آشنایی با این وسیله اطلاعات مفیدی را ارائه نماییم و در آخر این مطالب با توجه به کسترش دی وی دی ها طریقه تبدیل و کپی یک دی وی دی روی هارد دیسک ها و رایت بر روی سی دی را برایتان شرح دادیم . امیدواریم این مطلب نیز برایتان مفید واقع شود .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخچه DVD :

 

      DVD  با دو فرمت سوپر دیسک ( SD ) و چند رسانه ای ( MMCD ) در سال 1994 پا به عرصه وجود گذاشت DVD های حالایی نتیجه تلفیق هر دو فرمت  DVD  اما با یک استاندارد واحد هستند . ویدئو DVD در سال 1997 پا به عرصه گذاشت و تغریبا می توان گفت نسبت به دیگر فن آوری ها رشد بیشتری داشته است .

 

DVD صوتی در سال 2000 تولید شد و از تکمیل DVD تصویری با فرمت بالا در ارتباط با صدای دو بعدی همراه با گزینه های دیگر خبر داد .

 

DVD چیست ؟

 

      این سه حرف زمانی علامت اختصاری Digital Video Disk  بود . اما امروزه فقط DVD است، در واقع نسل بعدی فن آوری  ذخیره سازی دیسک نوری است .

 

DVD  لوح فشرده ای است که از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند مانند نوار ویدئویی ( VHS) فیلم را در خود ذخیره نماید و نسبت به سی دی های کامپیوتری برتری دارد .  هدفی که DVD دنبال نموده این است که همه سرگرمی های خانگی رایانه ای ، اطلاعات رایانه ای و اطلاعات تجاری و کاری را با یک فرمت واحد دیجیتال ذخیره کند ، تا بتواند جایگزین سی دی های صوتی ، نوار ویدئویی و سایر موارد شود .

 

امروزه DVD از بیشترین پشتیبانی شرکت های الکترونیکی ، نرم افزاری و استدیو های بزرگ صوتی و تصویری برخوردار است . با چنین پشتیبانی بزرگ و بی سابقه ای ، DVD مبدل به موفق ترین کالای مصرفی الکترونیکی در دوران کوتاه پیدایش خود می باشد . DVD فرمتی است که اوایل برای فیلمهای سینمایی ظاهر شد و کیفیت بهتری نسبت به VHS داشت . در واقع فناوری مورد استفاده در DVD لیزر قرمز ( با طول موج 635 یا 650 نانو متر) و فشرده سازی MPEG2  است .

 

اولین دستگاه های DVD در نوامبر سال 1996 در ژاپن و در مارس 1997 در امریکا ساخته شد . توشیبا ،پایونیز ، پاناسونیک ، هیتاچی و سونی اولین سازندگانی بودند که دستگاه های DVD – ROM را در ژانویه سال 1997 به بازار عرضه کردند .

 

امروزه بیش از دویست نوع دستگاه صوتی و تصویری DVD در بازار دنیا موجود است ،هر چند که این دستگاه ها از کیفیت و استاندارد مشابهی برخوردار نیستند .

 

آشنایی با DVD :

 

      برای ذخیره سازی اطلاعات در کامپیوتر از دو نوع دیسک مغناطیسی و نوری استفاده می شود . فلاپی دیسک و هارد دیسک دو نمونه متداول از دیسک های مغناطیسی می باشند که از آنها در اکثر کامپیوتر های شخصی استفاده می شود . اطلاعات به صورت مغناطیسی بر روی دیسک های فوق ذخیره می گردد . دیسک های نوری در اغلب موارد دارای عملکردی مشابه دیسک های مغناطیسی می باشند با این تفاوت مهم که در مقابل استفاده از تکنولوژی مغناطیس از فن آوری نوری به منظور ذخیره و بازیابی اطلاعات استفاده می گردد .

 

بر روی دیسکهای مغناطیسی ، می توان اطلاعاتی را بدفعات ذخیره و بازیابی نمود . این وضعیت در تمامی دیسکهای

 

نوری وجود نداشته و در برخی از آنان امکان خواندن و نوشتن اطلاعات صرفآ یک مرتبه وجود دارد .

 

استانداردهای تکنولوژی نوری برای کامپیوتر را می توان به دو گروه عمده تقسیم نمود :

 

  • CD شامل : CD – ROM ، CD – R و CD – RW
  • DVD شامل : DVD+RW ، DVD – R ، DVD – RW ، DVD – RAM ، DVD – ROM و DVD+R

 

1- دیسکهای CD – ROM اولین نمونه از دیسکهای نوری به منظور ذخیره اطلاعات می باشند . دیسک های فوق یک  رسانه  ذخیره سازی  مطلوب   به   منظور  ذخیره  داده های  صوتی  را  در اختیار متقاضیان قرار می دهد . درایو های   CD – ROM هم اینک به عنوان یکی از تجهیزات استاندارد در اکثر کامپیوتر های شخصی بکار گرفته می شود .

 

بر روی دیسک های CD – ROM می توان 74 تا 80 دقیقه موزیک با کیفیت بالا را ذخیره نمود . در صورتی که از دیسکهای فوق به منظور ذخیره داده استفاده شود ،بر روی یک دیسک 74 دقیقه ای می توان اطلاعاتی بالغ بر 650 تا 683 مگابایت را ذخیره نمود . در دیسک های CD – ROM ، 80 دقیقه ای اطلاعاتی معادل 700 تا 737 مگابایت ذخیره می گردد. قطردیسکهای فوق معمولأ 120 میلی متر و ضخامت آنها 2/1 میلی متر است.

 

2-DVD از کلمات Digital Versatile Disk ،  اقتباس  و  بطور  خلاصه یک CD با ظرفیت بالا می باشد . از درایو های DVD- ROM  می توان  به  عنوان  یک  درایو  CD – ROM نیز استفاده نمود . در چنین مواردی درایو های DVD – ROM یک CD را مشابه یک DVD استفاده می نمایند .

 

از دیسک های DVD به منظور ذخیره فیلم ، موزیک و داده استفاده می گردد . تقریبآ اکثر فیلم هایی که امروزه تولید می شود از طریق DVD در اختیار عموم قرار می گیرد و سایر فیلمهای قدیمی در حال تبدیل به فرمت DVD می باشند .

 

ضبط تصاویر بر روی DVD دارای کیفیتی بسیار بالا بوده و تعداد زیادی از DVD ها دارای صدای Dobly Digital یا DTS می باشند .

 

فن آوری ساخت DVD مشابه تکنولوژی استفاده شده برای ایجاد یک CD است . در هریک از دیسک هایی با قطر 120 میلی متر و ضخامت 2/1 میلی متر استفاده می گردد . بر خلاف یک CD ، دیسک های DVD دارای دو لایه در هر طرف بوده که اطلاعات در هر یک از لایه ها ذخیره می گردد . ( چهار لایه در دو طرف ) ، لایه ها به صورت جداگانه نشانه گذاری شده و با ترکیب آنان ضخامــت DVD به 2/1 میلی متر خواهـد رسید . در دیسک های DVD نظیـر دیسک های CD حفره هایی مبتنی بر پلی کربنات ایجاد می گردد .

 

دیسک های DVD دارای ظرفیت های بمراتب بیشتری نسبت به دیسک های CD می باشند . علت این موضوع به

 

دلایل متعددی برمی گردد :

 

  • اندازه کوچکتر حفره ها :

 

دیسک های DVD دارای حفره های بمراتب کوچکتری نسبت به دیسک های CD می باشند که به آنها PIT گفته می شود ،PIT فرورفتگی های کوچک و یا گودی بر روی سطح دیسک است که امکان تشخیص صفر و یا یک را برای لیزر فراهم می نماید . طول این حفره ها در دیسک های DVD به میزان 25/2 مرتبه کوچکتر از دیسکهای CD است . ( طول هر PIT بین 9/0 تا 4/0 میکرون می باشد . )

 

 

 

 

 

  • شیار های متراکم تر :

 

دیسک های DVD از شیار های حلزونی شکل متراکم تری استفاده می نمایند .دستگاه های DVD player به منظور خواندن این نوع شیار های متراکم به یک نوع لیزر خاص که دارای اشعه نوری متفاوتی است نیاز دارند . بدین دلیل دستگاه های CD player قادر به خواندن دیسکهای DVD نبوده ولی دستگاه های DVD قادر به خواندن دیسک های CD می باشند .فاصله بین شیار های موجود در دیسک های DVD به میزان 16/2 مرتبه کمتر از دیسک های CD است . ( فاصله بین شیار ها بین 70 و04/0  تا 6/1 میکرون می باشد ) .

 

  • قابلیت چند لایه ای :

 

دیسک های DVD ممکن است دارای چهار لایه باشند که در هر طرف دیسک دو لایه قرار می گیرد . با توجه به دو طرفه بودن و دو لایه بودن DVD چهار فرمت متفاوت از آنها وجود دارد:

 

 

 

ظرفیت
فرمت
  1. 7 GB
  2. 5 GB
Single – Side/Single – Layer
 

Single – Side/Double – Layer

  1. 4 GB

Double – Side/Single – Layer

  1. 1 GB

Double – Side/Double – Layer

 

ظرفیت دیسک های DVD :

 

Single – Side/Single – Layer :

 

 

  متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

 
/images/spilit.png

دانلود با لینک مستقیم


تحقیق DVD

پروژه تاثیر جذابیت ظاهر بر قضاوت دیگران. doc

اختصاصی از نیک فایل پروژه تاثیر جذابیت ظاهر بر قضاوت دیگران. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه تاثیر جذابیت ظاهر بر قضاوت دیگران. doc


پروژه تاثیر جذابیت ظاهر بر قضاوت دیگران. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 110 صفحه

 

چکیده:

پژوهش حاضر به تاثیر جذابیت ظاهر بر قضاوت دیگران است.

نمونه مورد نظر تحقیق که به روش مقایسه انتخاب شده اند.

ابزارهای مورد استفاده در تحقیق شامل پرسشنامه عزت بدنی و شامل 2 قطعه عکس که توسط 50 نفر از دانشجویان تهران مرکز مورد قضاوت قرار گرفته است. و به منظور تجزیه وتحلیل اطلاعات حاصل از پژوهش از روشهای آماری توصیفی و آزمونt مستقل استفاده شده است.

 

مقدمه:

از زمانی که بشر پا به عرصه وجود گذاشت مسئله زیبایی برای او مهم بوده است ( نکته دان 1375) اگر زیبایی را سر زندگی، طراوت، شادابی، سازگاری، تقوی، داشتن علاقه، دانش و احساسات لطیف داشتن معنا کنیم همه بشر در پی زیبایی هستند و تا زمانی که به زیبایی مطلق و جهان نمائی نرسند از پا نمی نشینند و آنها زیبایی مطلق خداوند است.

مفاهیم زیادی در فرهنگ های مختلف متفاوت است. و آنچه که هر فرد در عنوان زیبایی تلقی می کند خاص همان فرد است. افراد نه فقط به علت خصوصیات جسمانی خود زیبا هستند بلکه بخاطر شخصیت، صفات و توانایی شاد کردن ودوست داشتن هم زیبا هستند. شاید بتوان گفت زیبایی همچون یک کره یخ شناور است که تنها یک قسمت از آن قابل دیدن است. در حال حاضر باید دانست که تمایل به زیبایی وتلاش برای بدست آوردن آن یک امر جهانی است.

( ایو 2001) هنگامی که بشر توانست خود را در آب ببیند متوجه این حقیقت شد که زیبایی ظاهر علاوه بر استعداد ذاتی خاص یک سری مراقبت ها همراه با ایجاد تغییرات نیز می باشد که بشر می تواند در ظاهر خویش بوجود آورد. دریافت این حقیقت و غریزه طبیعی زیبایی درستی سبب ایجاد حرفه ها، هنرها و علومی گشت که هدف همه آنها پیدا کردن روش ها و دخالت در ظاهر انسان بدست آوردن هر چه بیشتر زیبایی ظاهر بود. (بلوچی 1376)

برای هزاران سال افراد از روش های مختلف زیبا سازی که میراث فرهنگ و تمدن هاست استفاده کرده اند.

ارتقاء زیبایی در دو بعد جسمانی و روانی انجام می شود از آنجا که به نظر می رسد زیبایی ظاهر به عزت نفس انگیزه ها و انتظارات متفاوت در نتایج زیبا ساختن و تاثیر روان شناختی گوناگون آن به افراد نیازمند مطالعات برنامه ریزی شده و هدفمند در این زمینه با همکاری افراد متخصص در این زمینه می باشد.

راجع به عزت نفس هم می توان چنین گفت: که عزت نفس عبارت است از مقدار ارزشی که ما به خود نسبت می دهیم و این میزان ارزشی است که ما فکر می کنیم دیگران برای ما به عنوان یک شخص قائل هستند.

 

فهرست مطالب:

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1- مقدمه

1-2- بیان مسئله

1-3- اهمیت ضرورت تحقیق

1-4- اهداف تحقیق

1-5- فرضیات تحقیق

1-6- تعاریف علمی و عملیاتی متغیرهای تحقیق

فصل دوم: نظریه ها و پیشینه مربوط به پژوهش

2-1 مفاهیم نظری

2-1-1- تعریف خود

2-1-2- "خود" در دیدگاههای مختلف روان شناختی

2-1-3- تصویر خود و پدیدآئی آن

2-1-4- تصویر ذهنی

2-1-5- خود پنداره و تصویر بدنی و ظاهر

2-1-6- تصویر بدنی در نوجوانان و جوانان

2-1-7- نقش خانواده در تشکیل و چگونگی برداشت از خویش

2-1-8- تعریف زیبایی

2-1-10- بد شکلی بدنی

فصل سوم: طرح تحقیق

3-1- طرح تحقیق

3-2- جامعه آماری

3-3- نمونه و روش نمونه گیری

3-4- ابزارهای تحقیق

3-5- بررسی اعتبار و روایی ابزارهای تحقیق

3-6- روش و چگونگی اجرا

3-7- روش آماری

فصل چهارم: ارائه نتایج تحقیق

الف- مشخصات آماری نمونه مورد تحقیق

ب- نتایج حاصل از سنجش اعتبار تست گرفته شده

ج- یافته های حاصل از اجرای پرسشنامه ها با توجه به فرضیات تحقیق

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1- تفسیر نتایج مربوط به فرضیات تحقیق

5-2- رهنمودهای تحقیق

5-3- محدودیتهای تحقیق

5-4- پیشنهادات

منابع فارسی

منابع انگلیسی

ضمائم

 

منابع ومأخذ:

1-آلن ، ا.راس (1373) . روانشناسی شخصیت، ترجمه سیاوش، جمالفر، چاپ اول. انتشارات بعثت

2-اتکینسون ، رتا. ل و اتکینسون ، ریچارد . س، هیلگارد ارنست. (1371) . زمینه روانشناسی . ترجمه محمدتقی براهنی و دیگران. جلد دوم. انتشارات رشد.

3-آزاد، حسین (1374) آسیب شناسی روانی. انتشارات بعثت.

4-اسماعیلی، بهمن. (1374) ارتباط خویشتن پنداری و رضایت از زندگی زناشویی دانشجویان دانشگاه اصفهان، کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.

5-ارسطویی ایرانی، هایده. (1372) . بررسی ارتباط خودپنداری با جنسیت و پیشرفت تحصیلی . کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس.

6-براندن، ناتانیل. (1374) چگونه عزت نفس خود را تقویت کنیم. ترجمه اسماعیل کیوانی. چاپ اول. انتشارات مهارات.

7-بیابانگرد، اسماعیل. (1370). بررسی رابطه بین مفاهیم منبع کنتل، عزت نفس و پیشرفت تحصیلی پسران سال سوم دبیرستانهای تهران. کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.

8-بیابانگرد، اسماعیل. (1373) روشهای افزایش عزت نفس در کودکان و نوجوانان. انتشارات انجمن و اولیاء و مربیان

9-پروین، لارنس. ای. (1374). روان شناسی شخصیت: نظریه و تحقیق. ترجمه محمد جعفر جوادی و پروین کدیور. چاپ اول. انتشارات رسا

10-جونی زیگر. (1378) مقاله تجارت زیبایی زنان. مترجم زهره زاهدی . مجله زنان. مهرماه.

11-خامسان ، احمد. (1374). بررسی مقایسه ای ادراک خود در زمینه تحول و سلامت روانی. کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.

12-دادستان . پ. (1370) مؤلف مقاله شکل گیری اضطراب در جریان تحول و بررسی تجربی آن در نوجوانی . تهران. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی. شماره 192. سال 29.

13-دادستان. پ. (1376). روان شناسی مرضی تحولی. جلد اول. تهران. انتشارات سمت.

14-دلاور، علی. (1371). روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. چاپ چهارم. انتشارات دانشگاه پیام نور.

15-شعاری نژاد، علی اکبر. (1374). روانشناسی رشد، نوجوانی و بلوغ. تهران. انتشارات دانشگاه پیام نور.

16-شفیع آبادی، عبدالله. (1375). نظریه های مشاوره و روان درمانی. تهران. مرکز نشر دانشگاهی.

17-صادقی، محمود .(1373). محرومیت جنسی و اضطراب . نشر مفید

18-علیزاده موسوی، ابراهیم. (1373). بررسی رابطه حرمت و افسردگی در دانشجویان جانباز. کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.

19-قاسمی، فریده. (1373). بررسی تحلیلی خودسنجی در نزد نوجوانان . کارشناسی ارشد. دانشگاه الزهراء

20-کراز، ژ. (1368) بیماریهای روانی. ترجمه محمود منصور و پریرخ دادستان. انتشارات ژرف.

21-کاپلان، سادوک. (1371). خلاصه های روانپزشکی. ترجمه پورافکاری، نصرت ا... . جلد اول و دوم نشر ذوقی

22-کلارنس، ج. (1370) مباحث عمده روانپزشکی . ترجمه وهاب زاده. چاپ اول. انتشارات شرکت سهامی افست.

23-کوهن، لوئیس، هالیدی، میشل. (1372) . آمار در علوم تربیتی و تربیت بدنی. ترجمه علی دلاور . چاپ اول . انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی

24-گولومبوک، سوزان. فی وش، رابین. (1378). رشد جنسیت ، ترجمه مهرناز شهرآرای. چاپ اول. انتشارات شمشاد.

25-گنجی، حمزه. (1373). روان شناسی عمومی. تهران. دانشگاه پیام نور.

26-لطف آبادی، حسین و دیگران. (1374) . روان شناسی رشد1.چاپ پنجم. انتشارات سمت.

27-مالتز، ماکسول. (1373). روانشناسی تصویر ذهنی. ترجمه مهدی قراچه داغی. انتشارات ربیع.

28-مالتز، ماکسول. (1373). روانشناسی خودپنداری ، ترجمه احمد نقی پور. انتشارات بنیاد.

29-محسنی، نیکچهره ، احدی، حسن. (1370). روانشناسی رشد. تهران. چاپ و نشر بنیاد.

30-مای لی. ر. (1370). ساخت، پدیدآیی و تحول شخصیت . ترجمه منصور. انتشارات دانشگاه تهران.

31-ناتانیل، براندن. (1373). انسان بدون خویشتن یا روان شناسی از خود بینگانگی . ترجمه جمال هاشمی. انتشارات دانشگاه تهران.

32-هاشمی، جمال. (1371) روان شناسی حرمت نفس . شرکت سهامی انتشار.

33-هومن ، حیدرعلی. (1374). استنباط آماری در پژوهش رفتاری. نشر پارسا.

34-یزدی، سید امیرامین. (1373). بررسی محتوای مفهئوم خود نزد دختران و پسران در آغاز و پایان نوجوانی. کارشناسی ارشد . دانشگاه تهران.

 

35-1. Biby, Erika. L. (1998). The relationship between body dysmorphic disorder and depression, self-esteem, somatization and obsessive compulsive disorder. Journal of clinical Psychology, 54(4). 498-499.

36-2. Dulsuke, Aldba. (1998). Cultural variations in body esteem. How young adults in Iran and The united states view Theit own appearances. The Journal of social psycholoye, 138(4), 539-540.

37-3. Davis and Katzman. (1997). Body esteem, weight satisfaction, depression and self esteem among Chinese males and females in Hong Kong. Sex Roles, 36(7-8). (44-540).

38-4. David. B. sarwer, Thomas A. wedden, and Gary D. Foster. (1998). Assessmeht of body image Dissatisfaction in obese women. Journal of consulting psychology, (4). 651-654.

39-5. Davis. C, claridge. G, Brewer. H, (1996). The 2 faces of narcissism-personality dynamics of body esteem. Journal of social and clinical psychology, 15(2). (153-166).

40-6. Dinucci, James, Finkenberg, Mel, Mecune, sandra. (1994). Analysis of body esteem of females collegiate Athletes.


دانلود با لینک مستقیم


پروژه تاثیر جذابیت ظاهر بر قضاوت دیگران. doc