نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

طرح توجیهی فرآوری ماهی و میگو

اختصاصی از نیک فایل طرح توجیهی فرآوری ماهی و میگو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

طرح توجیهی فرآوری ماهی و میگو


طرح توجیهی فرآوری ماهی و میگو

طرح توجیه فنی،مالی و اقتصادی فرآوری ماهی و میگو+فرم خام این طرح توجیهی با فرمت قابل ویرایش ورد(word) برای دانلود شما آماده شده وفایل این طرح کارآفرینی بر روی سرورهای سایت آپلود شده است. شما پس از دانلود یک فایل زیپ بدون پسورد خواهید داشت که با دابل کلیک روی آن فایل پی دی اف حاوی این طرح توجیهی را به همراه فرم خام برای نگارش طرح توجیهی فرآوری ماهی و میگو مشاهده خواهید کرد. تمام جدول ها و کلیه محاسبات به طور دقیق و توسط کارشناسان انجام شده و اکنون در اختیار شما قرار گرفته است.در ادامه به معرفی بیشتر این پروژه اشتغال زایی خواهیم پرداخت.

 

خلاصه طرح اشتغال زایی فرآوری ماهی و میگو :

  • تعداد صفحات طرح توجیهی: 21 صفحه
  • مناطق مناسب تر جهت اجرای طرح:کلیه مناطق کشور
  • دوره بازگشت سرمایه این پروژه : (درون فایل)
  • میزان اشتغال زایی این پروژه: (درون فایل)
  • ظرفیت در نظر گرفته شده در این طرح: (درون فایل)
  • فرمت فایل طرح توجیهی: پی دی اف(pdf)
  • تعداد صفحات فرم طرح توجیهی: 38 صفحه
  • فرمت فرم طرح توجیهی: ورد(word) با پسوند داک(Doc)

:::در ادامه بیشتر با این مطالعه امکان سنجی آشنا خواهیم شد:::

فایل پروژه کارآفرینی فرآوری ماهی و میگو شامل چه مواردی می شود؟

  • مطالعات بازار که معادل واژه انگلیسی Market Study بوده و جنبه های مختلف بازار محصولات و یا خدمات پیش بینی شده برای طرح از جمله عرضه، تقاضا، مصرف، بازار هدف و سایر موارد را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد.
  • تجزیه و تحلیل مالی که معادل واژه انگلیسی Financial Analysis می باشد و در آن شاخص های مختلف مالی و سودآوری طرح با استفاده از اطلاعات بخش های قبلی گزارش و براساس اصول و استانداردهای اقتصاد مهندسی بدست آمده و مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و براساس آن شاخص ها در خصوص اجرا و یا عدم اجرای طرح تصمیم گیری می شود.
  • توجیه پذیری فنی که معادل واژه انگلیسی Technical Feasibility می باشدو در این بخش ابعاد مختلف فنی طرح از جمله دانش فنی مورد استفاده، ظرفیت، محل اجرا، ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز و ساختار اجرائی آن را مورد مطالعه قرار می دهد.

 

طرح توجیهی فرآوری ماهی و میگو چه استفاده هایی دارد؟

  • اخذ وام بانکی از بانک ها و موسسات مالی اعتباری
  • تخمین میزان سود این شغل پیش از اقدام به کار
  • گرفتن وام قرض الحسنه خود اشتغالی از صندوق مهر امام رضا
  • تخمین ریسک احتمالی این طرح کارآفرینی
  • ارائه طرح به منظور استفاده از تسهیلات بنگاه های زود بازده
  • مطلع شدن از همه منابع مورد نیاز برای ایجاد این طرح اشتغال زایی
  • مطلع شدن از دوره بازگشت سرمایه برای برنامه ریزی بهتر
  • مشاهده روش کار و اطلاعات ویژه پیرامون این طرح کارآفرینی
  • مشاهده تخمین بازار مصرف و اطلاعات مربوط به درآمدزایی پروژه
  • گرفتن مجوز های لازم از سازمان های دولتی و وزارت تعاون
  • ایجاد کسب و کار مناسب با درآمد بالا و کارآفرینی
  • بالا رفتن دید اقتصادی تان پس از مطالعه مجموعه طرح های توجیهی
  • مناسب جهت اجرای طرح کارآفرینی و ارائه دانشجویی

طرح اشتغال زایی فرآوری ماهی و میگو همچنین دید شما را باز می کند و احتمالا پس از مطالعه کامل این طرح توجیهی به یک دید کلی و اطلاعات جامع پیرامون موضوعات مرتبط با این پروژه کارآفرینی خواهید رسید و همچنین میزان ضرر و زیان و یا سود احتمالی برای وارد شدن به پروژه فرآوری ماهی و میگو را با یک تخمین قابل قبول برای شما قابل محاسبه خواهد بود. مقدار هزینه و سودهای نوشته شده در  این طرح توجیهی اگر مثلا برای سال 93 نوشته شده باشد با استفاده از نرخ تورم آن ها را می توانید برای سال جاری تخمین بزنید. تمام چارچوب این طرح توجیهی منطبق با چارچوب های مورد تایید سازمان صنعت،مفدن و تجارت است و همچنین این طرح های توجیهی به این شکل مورد قبول بانک هاست.

طرح های توجیهی که بر روی سایت ما قرار دارد موضوعات زیر در آن ها مورد بررسی قرار گرفته است:

  • مقدمه ای درباره طرح توجیهی
  • ظرفیت بهره برداری طرح(مخصوص طرح های تولیدی)
  • سال تهیه طرح توجیهی
  • خلاصه طرح توجیهی که خود این خلاصه شامل نوع تولیدات و ظرفیت،تعداد شاغلین،سرمایه گذاری طرح و ... می گردد.
  • خلاصه و ریز هزینه و سود(که شامل سرمایه ثابت طرح،سرمایه در گردش طرح،درآمد سالانه و دوره بازگشت سرمایه)می باشد.
  • ماشین آلات و تاسیسات مورد نیاز طرح(که شامل تمام ماشین آلاتی که برای این طرح مورد نیاز است در یک جدول و تمام تاسیسات مورد نیاز این طرح در جدولی دیگر به همراه هزینه آن ها به ریال) می باشد.
  • جدول هزینه های جاری سالیانه(شامل مواردی مانند حقوق کارکنان،پرداخت حق بیمه کارکنان و هزینه های احتمالی دیگر) با ذکر قیمت بر حسب ریال
  • هزینه های مربوط به تعمیر،نگهداری و ارتقاء(که معمولا با استفاده از یک فرمول مشخص از هزینه اولیه در طرح های مختلف توجیهی محاسبه می شود)
  • هزینه غذا به کارکنان(با توجه به ساعت کاری در برخی کارهای تولیدی و همچنین با توجه به سفارش انبوه) محاسبه شده بر حسب ریال
  • و... (لازم به ذکر است تمام هزینه های متفرقه در مورد این طرح توجیهی به طور کامل محاسبه شده و در درون فایل موجود است که پس از دانلود برای شما قابل مشاهده خواهد بود)

فرم خام طرح توجیهی فرآوری ماهی و میگو شامل چه مواردی است؟

  • جدول مخصوص عنوان طرح توجیهی
  • جدول مخصوص مشخصات طراح
  • بخش ویژه معرفی طرح توجیهی
  • جدول مخصوص مشخصات متقاضیان این طرح اشتغال زایی
  • بخش ویژه متقاضیان طرح توجیهی اشخاص حقیقی
  • بخش ویژه متقاضیان طرح توجیهی حقوقی(شرکت ها و سهام داران)
  • قسمت مربوط به مشخصات محل اجرای طرح
  • بخش مخصوص معرفی(کالا یا خدمات) و ظرفیت تولید،پذیرش یا ارائه
  • قسمت مربوط به میزان اشتغال زایی طرح
  • قسمت مربوط به مدت لازم برای بازگشت سرمایه
  • قسمت مربوط به اعلام محرمانه بودن طرح و تذکر بابت پیگیری قضایی در صورت عدم رعایت موارد ذکر شده در حفاظت از طرح توجیهی
  • قسمت ویژه تجزیه و تحلیل فرهنگی طرح
  • بخش ویژه تجزیه و تحلیل اقتصادی طرح
  • قسمت وِیژه بررسی تغییرات جمعیتی بر طرح
  • قسمت های مربوط به ساختار بازار،روند بازار و بررسی وضعیت رقبا
  • تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا(در سطح منطقه،استانی،کشوری و جهانی)
  • بررسی فرصت واردات و صادرات محصول یا ارائه خدمات در کشورهای دیگر
  • ارائه برنامه های حضور در بازارهای کشوری و جهانی
  • بررسی قیمت تمام شده محصول یا خدمات و تحلیل آن با استفاده از قیمت تمام شده کالا یا خدمات مشابه در سطح منطقه،استان،کشور و جهان
  • بررسی تکنولوژی های مورد نیاز از لحاظ در دسترس بودن و به روز بودن
  • معرفی خودتان و یا شرکتتان و بررسی نقاط مثبت رزومه کاری و روند صعودی که می تواند به پیشرفتتان در این طرح اشتغال زایی کمک کند
  • بررسی اهداف و دورنمای شرکت و طرح های زنجیره وار پیش رو پس از اجرای این طرح توجیهی
  • بررسی مزیت های رقابتی محصولات یا خدمات شما به نسبت محصولات یا خدمات مشابه
  • بخش ویژه تجزیه و تحلیل محیطی طرح
  • معرفی شیوه های بازاریابی و تبلیغات پیش بینی شده برای کالا/خدمات معرفی شده در طرح
  • معرفی مختصر شیوه های تولید یا ارائه خدمات اختصاصی(بیان تفاوت ها با شیوه های تولید یا ارائه خدمات کنونی این محصول/خدمت)
  • نمایش فرایند تولید محصول یا خدمت قابل ارائه به صورت نمودار
  • برآورد سرمایه اولیه مورد نیاز برای اجرای این طرح توجیهی
  • برآورد سرمایه در گردش مورد نیاز سالیانه/ماهیانه/هفتگی
  • برآورد نیروی انسانی مورد نیاز و طبقه بندی بر حسب نیروهای متخصص و تحصیلکرده تا نیروهای ساده و مشخص کردن تعداد نیاز پرسنل در پست
  • بخش ویژه ترسیم پلان پرسنل در کنار ماشین آلات
  • بررسی برنامه های کنترل کیفیت و برآورد فضای مورد نیاز طرح
  • بررسی امکانات و تاسیسات مورد نیاز طرح و همچنین تسطیح مکان های مورد نیاز با مشخص کردن اجاره بها یا قیمت تخمینی ملک
  • بررسی ساختمان های مجزای مورد نیاز(و ساختمان هایی که احتمالا با پیشرفت کار مجبور به ساخت آنها هستید مثل ساختمان های رفاهی و ...)
  • بررسی طیف های مختلف مشتریان محصول یا خدمت قابل ارائه
  • چارت مشخص کننده ساختار سازمانی
  • برنامه زمان بندی کاملا مشخص برای اجرای طرح
  • برآورد هزینه تمام شده محصول با استفاده از تمام فاکتورهای موجود مشخص شده
  • برآورد اقتصادی بودن طرح با استفاده از فاکتورهای مورد نیاز برای این کار و فرمول مشخص شده
  • بررسی سود و زیان ویژه با استفاده از فرمول( سود و زیان ویژه = فروش کل – جمع هزینه های تولید)
  • بررسی ارزش افزوده ناخالص و خالص با استفاده از فرمول{فروش کل – ( مواد اولیه و بسته بندی + انرژی + هزینه تعمیرات و نگهداری ) }                           
  • بررسی بازده فروش با استفاده از فرمول زیر(سود ویژه ÷ فروش کل)
  • بررسی بازده کل دارایی ها با استفاده از فرمول (سود ویژه ÷ کل دارایی ها)
  • بررسی سرمایه ثابت سرانه با استفاده از فرمول ) سرمایه ثابت ÷ تعداد پرسنل(
  • بررسی سرانه کل سرمایه گذاری با استفاده از فرمول )کل سرمایه گذاری ÷ تعداد پرسنل(
  • بررسی نرخ بازدهی سرمایه با استفاده از فرمول زیر

نرخ بازدهی سرمایه = ( هزینه تسهیلات مالی + سود و زیان ویژه ) ÷ کل سرمایه گذاری

  • بررسی دوره بازگشت سرمایه با استفاده از فرمول زیر

دوره برگشت سرمایه = کل سرمایه گذاری ÷ جریان نقدی ورودی سالانه

  • ارائه طرح های پیشنهادی به منظور جذب سرمایه ی سرمایه گذاران
  • ارزیابی نهایی کسب و کار با استفاده از شاخص های بیان شده

فایل طرح توجیهی فرآوری ماهی و میگو به همراه فایل قابل ویرایش فرم خام پروژه فرآوری ماهی و میگو هم اکنون با پسوند زیپ آماده دانلود است و برای دانلود این فایل توجیهی ارزشمند  شما کافی است روی دکمه پرداخت کلیک کرده پس از هدایت به صفحه بانک و پرداخت لینک دانلود فایل برای شما نشان داده شده و همچنین یک نسخه از آن برای شما از طریق ایمیلی که قبل از پرداخت وارد کرده اید ارسال خواهد شد.

 


دانلود با لینک مستقیم


طرح توجیهی فرآوری ماهی و میگو

مقایسه نظام آموزشی سالی _ واحدی با نظام آموزشی نیمسالی _ واحدی 23 ص

اختصاصی از نیک فایل مقایسه نظام آموزشی سالی _ واحدی با نظام آموزشی نیمسالی _ واحدی 23 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقایسه نظام آموزشی سالی _ واحدی با نظام آموزشی نیمسالی _ واحدی 23 ص


مقایسه نظام آموزشی سالی _ واحدی با نظام آموزشی نیمسالی _ واحدی  23 ص

23 ص 

 

 

 

مقدمه :

نظام آموزش و پرورشی هر کشور یکی از مهمترین و اساسی ترین عامل پیشرفت آن و ثبات و استحکام سایر برنامه های آن است . و مهمترین بحث نظام آموزش و پرورش ، تعلیم وتربیت است و غفلت از آن صدماتی جبران ناپزیری بر پیکره ی اجتماع وارد نموده و نسل آینده را در تاریکی عقب ماندگی فرو می برد لذا بر تمامی مسئولین هر نظام مهمترین دغدغه همین تعلیم و تربیت نسل آینده است ، نسل آینده است که آینده را می سازد و کشور را به طرف قله رفیع کمال اجتماعی سوق می دهد . با توجه به اهمیت نظام آموزش و پرورش جامعه شناسان برای آن اهمیت ویژه ای قایلند . چون جامعه شناسان بیش از سایرین اهمیت این مقوله را درک می کنند .

تعلیم وتربیت أدمی کاری پر ارج و در عین حال وقت گیر است و نتایج قطعی و نهایی آن معمولا" دیر آشکار می شود . ارجمندی آن از آنجهت است آدمیت و آدمی زادی به چگونگی تربیتش بستگی دارد . اگر انسان در شرایط مناسبی پرورش یابند به خیل نیکان می پیوندد ، و اگر تربیت وی مورد غفلت واقع شود ، چه بسا که از حد حیوان نیز فروتر رود وقتگیری آن زایده این واقعیت است که آدمیزاده یا مورد تربیت ، موجودی بالقوه است و در آغاز زندگی جز به صورت ، آدمی نیست . و نه تنها زمان نسبتا" دراز طول می کشد تا در پرتو تدابیر تربیتی مناسب آدمی خو شود ، بلکه آمادگی وی برای قبول لوازم آدمیت نیز امری تدریجی است و تحقق آدمیتش در هر مرحله ، در گرو تحقق نسبی ان در مراحل قبل می باشد .

ارزش تعلیم وتربیت آدمی و زیانهایی که بر اثر فقدان یا نقصان آن دامنگیر فرد و جامعه می شود از یک طرف و انحراف آن مسیر صحیح در مدت نسبتا" طولانی رشد کودک از طرف دیگر ، ایجاب میکند که فعالیتهای مربوطه و برنامه ریزی های درسی و آموزشی آن مورد توجه خاص و مداوم قرار گیرد و تدابیر مربوط به اداره آن با دور اندیشی و آینده نگری هر چه تمامتر اتخاذ شود تا باشد که فرد وجامعه را به سوی هدف غایی تربیت سوق دهد .

پس کانت حق دارد که بگوید : « در بین ابداعات بشر دو تا از بقیه مشکلتر است : هنر مملکت داری و حکومت ، و هنر تعلیم و تربیت .»

برنامه ها وفعالیتهای نظام آموزشی و پرورشی همواره باید متوجه تحقق مقاصد مورد توجه باشد و در اجرا از وجود هماهنگی بین همه بخشهای آن اطمینان کامل حاصل شود شیوه های آموزش و تربیت و روشهای تدریس و محتوای آن باید با توجه به نتایج مورد انتظار انتخاب گردد و در صورت عدم تحقق اهداف ، در موارد فوق الذکر تجدید نظر گردد .

                                                           

هدفهای آموزش و پرورش در دوره متوسطه :

هدفهای آموزش و پرورش در مقاطع مختلف تحصیلی از طریق مواد درسی یی که در برنامه ها پیش بینی شده است ، تحقق حاصل می کند . بنابر این ، هر ماده درسی هدفی نسبتا" کلی و هر قسمت از برنامه تفضیلی آن هدفی جزیی تر دارد . نیل به هدف هر ماده درسی در پایان دوره تحصیلی و یا در پایان سال تحصیلی و نیل به هدف هر درس در ساعتی که برای آن در برنامه منظور می شود ، امکان پذیر است .هدفهای خاص آموزش متوسطه را ...که مکمل هدفهای کلی و عمومی آموزش و پرورش به شمار می رود و به موازات کوشش مداوم مدرسه و اجتماع برای نیل به هدفهای مزبور مورد توجه خواهند بود . در سه گروه اساسی به شرح زیر می توان خلاصه نمود :

الف . ایجاد و تقویت یک یا چند مهارت قابل عرضه در بازار کار که با استعدادهای فردی تناسب داشته باشد و در عین حال برای نیازمندی جوانانی که در پایان دوره متوسطه به فعالیت می پردازند ، مفید واقع شود .

ب . ایجاد آمادگی کافی و مطلوب برای تحصیلات دانشگاهی و نیل به درجه تخصص در رشته های نظری و عملی یا علمی و فنی .

ج . کمک و یاری جوانان در جهت کشف و شناخت استعدادها و توانمندیها ی فردی به ترتیبی که هدایت آنها را به مناسبتری راه ادامه تحصیل با اشتغال به کار و حرفه مناسب و قبول مسئولیت تولیدی و اقتصادی مفید و موثر ، متضمن باشد و امر راهنمایی تحصیلی و شغلی را در مقیاس وسیعتر و اساسی تر آن در مرحله نهایی که پایان تحصیلات متوسطه است ، امکان پذیر سازد .

بنابر این هدف کلی آموزش و پرورش تربیت مردم مومن ، متقی و مسئول در رابطه با خالق ، مفید و متعهد در رابطه با جامعه و همنوعانش و متفکر و خلاق و مولد در رابطه با عالم طبیعت است .

در این راستا برنامه های آموزش و پرورش چنان باید دقیق و سنجیده و کارشناسانه تنظیم و تدوین گردد که از هر گونه نارساییها و کاستیها در تمام ابعاد آموزشی و پرورشی مبراشده تابتواند تامین کننده اهداف غایی آموزش و پرورش باشد .

                                                         

 

 

اهم نارساییها در نظام آموزش متوسطه گذشته :

1-اسیر ماندن و رها شدن فرآیند هدایت تحصیلی در دروه متوسطه و کم توجهی به پرورش علاقه و استعدادهای دانش آموزان و نداشتن انعطاف لازم برای پاسخگوی به علاقه و پرورش استعدادهای متوسطه .

2- تاکید و تمرکز بر آماده کردن کلیه دانش آموزان برای ورود به دانشگاه و نتیجه افزایش درسی تعداد داوطلبان وامانده از تحصیل دانشگاهی .

3- تاکید بر دروس نظری و عدم ارزش گذاری آموزشهای خارج از مدرسه و نارسا بودن شیوه مهارت آموزش .

4- نداشتن انعطاف لازم برای پذیرش نو آوریها و یا پاسخگویی به نیازهای خاص مناطق کشور .

5- اتلاف منابع به لحاظ شیوه برخورد با تکرار پایه در نتیجه تجدید و ترک تحصیل زودرس و فقدان تسهیلات مناسب برای بازگشت مجدد به تحصیل .

6- تشدید جو حاکم بر جامعه مبنی بر کم ارزش بودن آموزشهای فنی و حرفه ای در مقایسه با آموزشهای نظری به دلایل متعدد .

7- سازماندهی غیر منعطف در اجرای آموزشها که استفاده بهینه از کلیه منابع بالقوه و مفید برای آموزش فنی و حرفه ای را دشوار می سازد .

8- فقدان ارتباط لازم میان آموزشهای فنی و حرفه ای با دوره های کوتاه مدت مهارت آموزی و یا آموزشهای تخصصی و دوره های کاردانی و کار شناسی .

                                          (کلیات نظام جدید 1357 0 ص 19 )

بنابر این نارساییهای موجود در نظام آموزشی کشور بیش از پیش آنان را به ایجاد تحولات و تغییرات بنیادی مذکور وادار می نمود و از طرفی اهمیت آموزشهای دوره متوسطه نیز ضرورت مذکور را دو چندان می نمود که از جمله ضرورت های ایجاد تغییر در نظام آموزشی متوسطه را به شرح زیر می توان شمرد :

1-این دوره تحصیلی شبیه زنجیر آموزشی است که آموزش عمومی را به آموزش عالی پیوند می زند و هر نوع نارسایی و کمبود در آن مستقیما" در عملکرد و کیفیت هر دو حلقه آموزش عمومی و عالی تاثیر بسزایی خواهد داشت .

2- دوره مذکور از ابعاد مختلف یک دوره انتقالی است بدین معنا که دانش آموزانی که دوره

عمومی را طی کرده باشند به دوره عالی انتقال پیدا می کنند و چنانچه تمایل به ادامه

                                                            

تحصیل نداشته باشند وارد جامعه و بازار کار می شوند .

3- انتقال از دوره کودکی و نوجوانی به دوره جوانی و استقلال محسوب می گردد که هر یک از دوره های مذکور نیازها و ویژگیهای خاص خود را دارند و لذا از اهمیت و حساسیت خاص برخوردارند .

4- دوره مذکور نه تنها در کشورما بلکه در اکثر کشورهای دنیا به عنوان مهمترین منبع تامین کننده نیروی انسانی ماهر برای سایر بخشهای اقتصادی جامعه تلقی می شود نظر به اهمیت دوره مذکور باتوجه به ابعاد مختلف آن و نارساییهای یاد شده و موارد ذکر شده در صفحات قبل در بردارنده مزایایی بود که عقیده دست اندر کاران در سایر طرحها و نظام های پیشین آموزش متوسطه وجود نداشته است         (کلیات نظام جدید  ص 18 )

مزایای طرح جدید آموزش متوسطه :

1- ایجاد دوره پیش دانشگاهی

2- تشکیل شاخه جدید کار و دانش

3- کوتاه شدن دوره آموزش عمومی از 12 به 11 سال (به جز دوره پیش دانشگاهی )

4- تشکیل دوره های کاردانی پیوسته

5- نحوه ارائه دروس به صورت عمومی اختصاص و پودمانهای مهارت که هر کدام در ذیل توضیح داده می شود .

1- دوره پیش دانشگاهی :

1/1: جلوگیری از تمرکز و تاکید بر آماده کردن کلیه دانش آموزان برای ورود به دانشگاهها و متناسب نمودن میزان فارغ التحصیلان با میزان ظرفیت و پذیرش دانشگاهها

2/1 : جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه برای افرادی که به امید ورود به دانشگاه تا پایان این دوره به تحصیلی می پرداختند .

 

متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

 
/images/spilit.png

دانلود با لینک مستقیم


مقایسه نظام آموزشی سالی _ واحدی با نظام آموزشی نیمسالی _ واحدی 23 ص

طرح توجیهی، فنی و اقتصادی تولید (ماءالشعیر )

اختصاصی از نیک فایل طرح توجیهی، فنی و اقتصادی تولید (ماءالشعیر ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

طرح توجیهی، فنی و اقتصادی تولید (ماءالشعیر )


طرح توجیهی، فنی و اقتصادی  تولید (ماءالشعیر )

 آشنایی با خط تولید ماءالشعیر

1- انتخاب و تمیز کردن و رده ‏بندی دانه‏ ها
2- خیس نمودن دانه‏ ها
3- سبز نمودن دانه ‏ها
4- خشک کردن دانه های سبز شده
5- تمیز کردن دانه های خشک شده
6- اسباب کردن دانه ‏ها
7- مخلوط نمودن مالت با آب

فایل در قالب pdf به صورت زیپ شده در 93 صفحه.دانلود طرح توجیهی، فنی و اقتصادی  تولید (ماءالشعیر )

 


دانلود با لینک مستقیم


طرح توجیهی، فنی و اقتصادی تولید (ماءالشعیر )

پروژه بررسی و مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه. doc

اختصاصی از نیک فایل پروژه بررسی و مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه بررسی و مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه. doc

پروژه بررسی و مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه. doc

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 190 صفحه

 

مقدمه:

 جامعه‌ی پویا  و پرتلاش امروزی یک لحظه درنگ نمی کند تا بتواند به فنون جدید و قدرت والای علمی دست پیدا کند . در چنین عصری که عصر شکوفایی و بهره جستن از نبوغ بزرگان علمی، پژوهندگان ،مخترعین ، مبتکرین، صنعتگران و... است برای اداره سازمان‌های اجتماعی ـ فرهنگی ـ اقتصادی و آموزش جامعه به فکر و ذهن افراد خلاق   نیاز است ،  تا بتوان همگام و همپای پیشرفت جامعه به پرورش  افراد خلاق اقدام نمود.بسیاری بر این عقیده‌اند که خلاقیت  امری ذاتی است و فقط خداوند این ودیعه خود را به عده‌ای از انسانها بخشیده و قابل آموزش و آموختنی نیست . عده‌ای با این عقیده مخالفند و ابراز می دارند خداوند به همه انسانها یکسان نعمت بخشیده این افراد (خلاقان) از این نبوغ خدادادی خود ، بیشترین بهره را برده‌اند و نیز معتقدند که خلاقیت صفت مشترک تمامی انسانها است که با پرورش آن می توان آن را از حالت رکود درآورد و

از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کرد و بالعکس می‌توان خلاقیت را با آموزش ناصحیح و غلط از ریشه خشکاند. تحقیقات ادعای گروه دوم را تصدیق کرده و خلاقیت را صفت مشترک تمام انسانها دانسته ، اما مقدار و نوع خلاقیت از فردی به فرد دیگر متفاوت می‌دانند و هر انسانی به نوعی از خلاقیت خود بهره می‌برد یکی زیاد یکی کم(پیرخایفی،1376). این تحقیقات نشان داده است که رشد و پرورش خلاقیت از همان بدو تولد و دوران

کودکی آغاز می‌شود و در دوران دبیرستان به مرحله شکوفائی خود نزدیک می‌شود. البته اگر این توانایی در انسان پرورش یابد تا پایان عمر به غنای والای علمی آن افزوده می‌شود. پیرخایفی (1376) آموزش خلاقیت را امری حیاتی می‌داند که باید در سطوح مختلف تحصیلی به صورت همگانی انجام گیرد و این آموزش همگانی متضمن انعطاف پذیری ذهن ، توانمندی شخصیت انسان (پرورش روحیه‌ی استقلال و اعتماد به نفس) و ایجاد زمینه و بسترهای مناسب اجتماعی فردی و خانوادگی است. جدای از آموزش همگانی و عمومی آموزش ویژه نیز از ضروریات است . با آموزش

ویژه، فکر به طور خاص در یک زمینه ، مهارت مطلوب و مناسب را کسب می‌کندو به اصطلاح اهل علم تخصص می‌یابد. تفاوت اساسی موجود میان آموزش همگانی و آموزش ویژه این است که در آموزش همگانی فرد یاد می‌گیرد که چگونه در خدمت خود باشد و قابلیت‌های خود را بشناسد و  به

استعدادهایش در زمینه‌های مختلف پی ببرد، امّا در پرورش ویژه فرد علاوه بر شناخت قابلیت‌های خود به خدمات اجتماعی نیز توجه می‌کند و یاد می‌گیرد که چگونه در خدمت جامعه باشد و خود را وقف اجتماع نماید . فرد به صرف داشتن اندیشه‌های خلاق به ما تضمین نمی‌دهد که

حتماً این اندیشه را در هر سطحی از خلاقیت که می‌خواهد باشد می‌تواند به مرحله بازدهی و تولید برساند قطعاً در این راه عوامل شخصیتی بسیاری وجود دارند که مانع از به نتیجه رسیدن اندیشه خلاق افراد می‌شوند. عواملی چون ـ اعتماد به نفس پایین ـ نبود اراده و پشتکار ـ اضطراب ـ تشویش خاطر ـ دل نگرانی ـ وسواس ـ خود کم بینی ـ حساس نبودن نسبت به پدیده‌ها ـ تمایل به همرنگی و یکنواختی فکر از عواملی به شمار می‌‌روند که راه را بر اندیشه خلاق می‌بندد . از این رو تدارک دیدن زمینه‌ای که باعث برطرف ساختن عوامل شخصیتی ذکر شده می‌شود ، مهمترین قدم برای رشد اندیشه به شمار می‌رود. در این میان تأکید ویژه بر نقش خانواده و در مرحله‌ی دوم مدرسه است .ادیسون (به نقل از میرزا آقایی ، 1382) اظهار

می‌دارد که : تمام پیشرفتهای عالم گیرش من جمله اختراع برق را مدیون تفکر منظم و یادداشت برداری

دقیق است . این گفته ادیسون نقش نوشتن را واضح و روشن بیان می‌کند. انسان با نوشتن باعث می‌شود که کلمات بر روی کاغذ نقش بگیرند و جاودانه شوند و چشمان آدمی را بار دیگر وادار به تحریک کنند و به دنبال آن ، نگاه‌ها به حرکت در می‌آیند و چرخه‌ای از نگاه ها ـ سکوت ـ تفکر و

نوشتن شکل بگیرند . اگر انسان بخواهد به افکار نو برسد باید بنویسد و لحظاتی از عمر خویش را (چه روز و چه شب) به نوشتن اختصاص دهد. او با نوشتن ، درست فکر می‌کند و با ظهور افکار جدید، چرخی را به حرکت وا می‌دارد که انتهایش رسیدن به کلمات جدید است انسان با نوشتن تلاش می‌کندبا خود صحبت کند. زمانی را که آدمی صادقانه با خود شروع به صحبت کردن می‌کند و ارتباطی با درون خود بر قرار می‌کند، سبب بیداری درونش می‌شود. تکامل بشر از طریق کشف و ثبت تجربیات صورت پذیرفته است. زمانی که انسان با نوشتن به افکار خویش وسعت می‌دهد این اقدام زمینه ساز جهت وجود دیگری در انسان می‌شود. در چرخه نگاه ـ سکوت ـ تفکر محصول زیبایی بنام هنر نوشتن نهفته است . نوشتن می‌تواند زمینه ساز شکو‌فایی افکار نو در انسان شود (میرزا آقایی ، 1382).

واقعیتی که نمی‌توان از آن فرار کرد این است که توفیق در نوشتن شباهت زیادی به توفیق در هر کار مشکل دارد. این توفیق مستلزم گذراندن یک دوره طولانی کار آموزی است که طی آن، شخص مبانی هنر نوشتن می‌آموزد و با اصول پر رمز و راز آن آشنا می‌گردد. انسان برای

التیام درون خود می‌نویسد اگر چه در عالم رؤیا سیر می‌کند . او بدون توجه به پاداش به تلاش می‌پردازد تا بتواند خود را باور کند و ذهن خود را بارور سازد. البته نقش قریحه و استعداد فردی در کسب این مهارت بسیار مهم است.با نویسندگی می‌توان به صورت چشمگیری قدرت تصور را پرورش داد و آزمایش‌های علمی ، سیال بودن  در نویسندگی را به عنوان شاخص اساسی استعداد خلاقیت ارزیابی نموده است (اسبورن ، 1966 ، ص44).  نوشتن به انسان گشادگی فکر و وسعت دید می‌دهد .

انسان هر گاه به بازی با کلمات می‌پردازد از میان حصار درون خارج شده و به کاوش در درون دیگران می‌پردازد و از دسترنج آنها استفاده می‌برد و به توسعه فکردیگران می‌پردازد. بارها شاهد بوده‌ایم که نویسنده‌ای به دلایلی نتوانسته کتابی را به پایان برساند ولی دیگری به نحوی شاید مطلوب‌تر ادامه می‌دهد یا نویسنده‌ای به زبان شیرین‌تر داستانی را به زبان خود با بهره گیری از کتاب دیگری نقل می‌کند.این نمونه‌ای از گشادگی فکر

است.

 اسبورن  (1966) معتقد است : « گشادگی فکر برای خلاقیت آنقدر مهم است که باید عواملی را که ممکن است راه نفوذ مغز را در جستجوی ایده‌ها ببندد از خود دور کنیم . برای پاستور وقتی که به جنوب فرانسه برای نجات مردم رفت آسان بود که علت بیماری کرم ابریشم را کشف شده تلقی کند پرورش دهندگان کرم ابریشم کوشیدند که نظریات خود را در زمینه این بیماری که چه بود و چه چیز‌هایی باعث آن می‌شوند به او بقبولانند اگر وی

تئوریهای آنان را در این مورد قبول می‌کرد هرگز قادر به یافتن پاسخی که برای کشورش آنقدر با ارزش بود نمی‌شد» (ص68) .   عده‌ای معتقدند کوشش فکری کار آسانی است اما با وجود این اعتقاد کمتر به کوشش فکری حساب شده دست

می‌زنند . شاهد این مدعا این است که بارها دیده‌ایم همزمان با پخش آهنگ یا تصنیفی شنونده به همنوایی با

خواننده می‌پردازد ولی به محض خاموش گشتن صدا ـ صدای زبان همراه از حرکت می‌افتد حتی اگر بارها آهنگ را

زمزمه کرده باشد . این سکوت و سقوط نتیجه‌ی عدم کوشش فکر و تفکر عمیق است (اسبورن ، 1966 ، ص165). اگر به جمع دانشجویان سال آخر دانشگاه‌ها بروید و از سختی دوران تحصیل از ایشان سوال کنید اکثر آنها از مشقت و سختی نوشتن پایان نامه یاد می کنند . آیا آنها از جمع‌آوری اطلاعات و پیشینه تحقیق عاجزند؟ آیا از انجام کارهای آماری رایج و یا از نوشتن و شروع آن ؟  تمام جواب آن است که یقیناً از شروع نوشتن.

 ویلیام جیمز   (به نقل از اسبورن ، 1966)گفته است : «در نهان خانه تاریک مغزمان می‌دانیم که چه باید بکنیم لیکن به نحوی نمی‌توانیم (نمی‌دانیم) از کجا شروع کنیم. هر لحظه در انتظار طلسم شدن هستیم. لیکن لحظه‌ای بعد این انتظار تمام شده  و در مسیر آن غوطه وریم» . (ص 120)

 گر چه نوشتن و انشاء جملات برای ما پرورش یافتگان نظام آموزشی ، کاری سخت و طاقت فرسا است اما بیان عواطف،  احساسات درونی و مکنونات قلبی تسکین بخش آلام و آمال انسان‌هاست .

 در این عصری که جوان غرق در ماهواره و سخت افزار گشته و نوشتن را به فراموشی سپرده است به سختی می‌توان از خلاقیت در نوشتن آن هم به این نرمی و آسودگی خاطر ، سخن راند چرا که دل‌های رایانه‌ای و چشم‌های ماهواره‌ای زبان محاوره‌ای و ذهن پویا و خلاق نوشتاری را از مردمان گرفته است و راه را بر پویندگان راه دانش بسته و اجازه ورود به اندک طالبان هنر‌مند نداده و نمی‌دهد.جهان با سیر شتابنده و صعودی خود راه را می‌پیماید و ما با تکیه به دانسته‌ها ؛ داشته‌ها و نوشته‌های گذشتگانمان سیر نزولی را طی می‌کنیم . هدف از بیان این سطور این نیست که ما خاطرات جاوید گذشتگانمان را به فراموشی بسپاریم و پیشینه شگرفمان را هیچ پنداریم یا بالعکس دست به کار شگرفی بزنیم و تک تک دانش‌آموزان را نویسندگان و اندیشمندان  نظریه پردازآینده بکنیم ؛ هدف آن است که فاصله نوشتن و گفتن را کم کنیم و دلهره و هراس از نوشتن را کاهش دهیم.

 

فهرست مطالب:

فصل اول : کلیات  

1ـ1مقدمه

1ـ2 بیان مسئله

1ـ3 اهمیت و ضرورت پژوهش

1ـ4 اهداف پژوهش

1ـ5 فرضیه‌های پژوهش

1ـ6 تعاریف عملیاتی متغیرها

1ـ6 ـ1 نوع متغیرهای تحقیق

1ـ6 ـ2مراحل اندازه‌گیری متغیرها

1ـ6 ـ 3   تعریف متغیرها

فصل دوم : ادبیات پژوهش   

2ـ1خلاقیت چیست ؟

2ـ2تعریف خلاقیت

2ـ3روند شکل گیری خلاقیت

2ـ4خصوصیات افراد خلاق

2ـ5راه‌های پرورش خلاقیت

2ـ6موانع خلاقیت

2ـ7انگیزه عاملی جهت تحقق خلاقیت نوشتاری

2ـ8نقش آموزش در پرورش نوشتن خلاق

2ـ9محیط خانواده و تأثیر آن بر خلاقیت

2ـ10نقش تکرار و تمرین نوشتن بر نوشتن خلاق

2ـ11تأثیر مطالعه بر نوشتن خلاق

2ـ12نقش قصه‌گویی در پرورش نوشتن خلاق

2ـ13تشویق عاملی کارساز در پرورش نوشتن خلاق         

2ـ14نقش کودکستان و مراکز پیش دبستانی در بروز خلاقیت

2ـ15نقش بازی‌های کودکانه در پرورش خلاقیت

2ـ16تأثیر اوقات فراغت بر نوشتن خلاق

2ـ17مروری بر تحقیقات انجام شده

فصل سوم : روش پژوهش    

3ـ1نوع تحقیق

3ـ2جامعه آماری و ویژگی‌های آن

3ـ3روش نمونه‌گیری و حجم نمونه

3ـ4ابزار گردآوری داده‌ها

3ـ5پایایی و روایی پرسشنامه‌ها          

3ـ5ـ1پایایی و روایی آزمون خلاقیت

3ـ5ـ2پایایی و روایی آزمون انگیزه پیشرفت

3ـ5ـ3پایایی و روایی پرسشنامه محقق ساخته      

3 ـ 6شیوه نمره‌گذاری آزمون‌ها

3-6-1نمره‌گذاری آزمون خلاقیت

2-6-2نمره‌گذاری آزمون انگیزه پیشرفت

3ـ7روش تجزیه و تحلیل داده‌ها

فصل چهارم : یافته‌های تحقیق           

4ـ1یافته‌های توصیفی

4ـ2یافته‌های مربوط به فرضیه‌های تحقیق (آمار استنباطی)

فصل پنجم : بحث و نتیجه‌گیری         

5ـ1بحث و نتیجه‌گیری

5ـ2پیشنهاد نظری و علمی پژوهش

5ـ3محدودیت‌های پژوهش

منابع و مأخذ        

منابع و مأخذ 

پیوست‌ها

پرسشنامه شماره (1) پرسشنامه محقق ساخته.

پرسشنامه شماره (2) آزمون انگیزه پیشرفت (ACMT)

پرسشنامه شماره (3) آزمون خلاقیت جمال عابدی

 

فهرست جدول‌ها و نمودارها:

جدول شماره 3 ـ1   دامنه نمره خلاقیت

جدول شماره 3 ـ2   دامنه نمره انگیزه پیشرفت

جدول شماره 4 ـ 1  توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنی‌ها

جدول شماره 4 ـ2   توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنی‌های خلاق

جدول شماره 4 ـ3   توزیع فراوانی میزان خلاقیت آزمودنی های  عادی

جدول شماره 4 ـ4   توزیع فراوانی میزان انگیزه پیشرفت آزمودنی های  پسر به تفکیک خلاق و عادی

جدول شماره 4 ـ5   توزیع فراوانی میزان انگیزه پیشرفت آزمودنی‌های  دختر به تفکیک خلاق و عادی

جدول شماره 4 ـ6   توزیع فراوانی میزان علاقه‌مندی آزمودنی‌های  به امور فرهنگی هنری

جدول شماره 4 ـ7   توزیع فراوانی به خاطر آوردن دوران کودکی

جدول شماره 4 ـ8   توزیع فراوانی تداعی دوران کودکانه توسط بازی‌های کودکانه

جدول شماره 4 ـ9   توزیع فراوانی علاقه‌مندی پاسخگویان به بازی‌ها

جدول شماره 4 ـ10 توزیع فراوانی انجام دادن کارهای فرهنگی ـ هنری

جدول شماره 4 ـ11 توزیع فراوانی وضعیت تحصیلات اولیه آزمودنی ها

جدول شماره 4 ـ12 میزان علاقه‌مندی دانش‌آموزان به مطالعه کتاب و روزنامه

جدول شماره 4 ـ13 توزیع فراوانی میزان گذران اوقات فراغت آزمودنی ها

جدول شماره 4 ـ14 میزان علاقه‌مندی به شنیدن قصه و داستان

جدول شماره 4 ـ15 میزان خستگی نسبت به نوشتن دفتر خاطرات، یادداشت یا هر گونه تمرین نوشتاری

جدول شماره 4 ـ16 میزان تشویق پاسخگویان به انجام مهارت نوشتن

جدول شماره 4 ـ17 توزیع فراوانی شرکت در دوره‌های آموزش ویژه

جدول شماره 4 ـ18 خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت انگیزه پیشرفت در دانش آموزان خلاق و عادی

جدول شماره 4 ـ19 خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت خلاقیت در دانش آموزان خلاق و عادی 

جدول شماره 4 ـ20 خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت تکرار و تمرین نوشتن در دانش آموزان خلاق و عادی 

جدول شماره 4 ـ21 خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت مطالعه کتب غیر درسی در دانش آموزان خلاق و عادی   جدول شماره 4 جدول شماره 4ـ22خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت میانگین قصه گویی والدین و ... برای دانش آموزان خلاق و عادی

جدول شماره 4 ـ23 خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت میزان تشویق و ترغیب دانش آموزان خلاق و عادی 

جدول شماره 4 ـ24 خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت علاقه به بازی در دانش آموزان خلاق و عادی 

جدول شماره 4 ـ25 خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی میزان اوقات فراغت دانش آموزان خلاق و عادی 

جدول شماره 4 ـ26 خلاصه نتایج آزمون t انجام شده برای بررسی تفاوت علاقمندی به فعالیت های هنری در دانش آموزان خلاق و عادی 

 

فهرست نمودارها:

نمودار ستونی 4ـ1  میزان خلاقیت دانش‌آموزان خلاق و عادی به تفکیک جنسیت

نمودار ستونی 4ـ2  میزان انگیزه پیشرفت دانش‌آموزان خلاق و عادی به تفکیک جنسیت

 

منابع و مأخذ:

ـ آزادی ، محمد . (1376) . توصیف گذراندن اوقات فراغت دانش‌آموزان  پسر دوره متوسطه نظام جدید شهر کرمانشاه با تأکید بر تربیت بدنی و ورزش . شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان تهران .

ـ آقایی فیشانی ، تیمور . (1377) . خلاقیت و نوآوری در انسانها و سازمانها . تهران : انتشارات ترمه .

ـ آمابلی ، ترزا .(1381) . شکوفایی خلاقیت کودکان و بزرگسالان (ترجمه حسن قاسم زاده ، پروین عظیمی ). تهران : دنیای نو (تاریخ انتشار به زبان اصلی، 1989).

ـ احمدی ، عبادالله . (1375) . نیاز سنجی اوقات فراغت دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر اراک . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده ، دانشگاه علامه طباطبایی .

ـ احمدی ، علی اصغر . (تابستان 1379) . نقش اولیا در گذراندن اوقات فراغت . ماهنامه پیوند. تهران : انتشارات انجمن اولیاء و مربیان .

ـ ادیب ، یوسف . (1376) . بررسی زمینه های خلاقیت در پرسش‌ها و تکالیف کتب درسی جامعه شناسی (1) ، جامعه شناسی (2) ، روانشناسی ، دانش اجتماعی و آشنایی با برنامه ریزی تحصیلی ، شغلی نظام جدید آموزش متوسطه . شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی  .

ـ اسبورن ، الکس اس . (1382) . پرورش استعداد همگانی ابداع و خلاقیت (ترجمه حسن قاسم زاده ) . تهران : انتشارات نیلوفر (تاریخ انتشار به زبان اصلی ، 1966) .

ـ استانیش ، باب و ابرلی ، باب . (1384) . خلاقیت کاربردی نوجوانان و بزرگسالان (ترجمه حسن قاسم زاده ) . تهران: نشر دنیای نو .

ـ اسعدی ، مژگان‌السادات . (1373) . بررسی رابطه میزان روشهای گوناگون تشویق و تنبیه خانواده با پیشرفت تحصیلی فرزندان میبدی . شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان یزد .

ـ امیر حسینی ، خسرو . (1384) . خلاقیت و نوآوری (مبانی ، اصول ، تکنیکها) . تهران : انتشارات عارف کامل .

ـ امینی ، سودابه . (1383 ). چگونه ترس از نوشتن در کودکان از میان می‌رود؟ رشد معلم 3،  دوره 23 .

ـ انجمن علمی آموزشی مدرسین تهران . (1383، 4 بهمن ) . کودک و بازی .

ـ برات،نگین . (1382، 29 مهر ).خلاقیت و یادگیری در کودکان . همشهری ، صفحه 19.

ـ برشان ، نوراله . (1374) . نقش کانونهای فرهنگی و تربیتی در پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه استان سیستان و بلوچستان . شورای تحقیقات آموزشی استان سیستان و بلوچستان .

ـ بهروزی ، ناصر . ( 1375) . بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی با خلاقیت و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی در دانشجو معلمان مرد . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده ، دانشگاه شهید چمران .

ـ بیوکی ، زهرا( 1376) . هنجار یابی آزمون تفکر خلاق تورنس برای دانش‌آموزان سالهای اول تا سوم دوره راهنمایی . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده ، دانشگاه تربیت معلم .

ـ پوریان ، انور . (1373) . بررسی انگیزه و علایق ـ یادگیری ، ادامه تحصیل ، انتخاب شغل ـ دانش‌آموزان دوره متوسطه . اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام .

ـ پیر خایفی ، علیرضا .( 1376، 4 شهریور) . آیا خلاقیت را می‌توان آموزش داد؟ همشهری .

ـ تدیّن ، مهدی . ( 1375) . بررسی رابطه مطالعه کتابهای غیر درسی دانش‌آموزان با پیشرفت آنان در دروس ادبیات فارسی . شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش خراسان .

ـ جاویدی کلاته جعفر آبادی ،طاهره . (1373) . بررسی رابطه جو عاطفی خانواده با خلاقیت کودکان . پایان نامه کارشناسی ارشد (ارائه شده به پایگاه علمی مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران). دانشگاه تربیت مدرس .

ـ چیرانی ، ابراهیم و مصطفی زاده ،حسین .(1375) . بررسی نظرات مدیران و معلمان مدرسه‌ها در مورد تفکر خلاق دانش‌آموزان مقطع ابتدایی . آموزش و پرورش استان گیلان .

ـ خدا بخش ، افراسیاب .(1376) . بررسی راه‌های ایجاد انگیزه برای شرکت کارکنان اداره آموزش در دوره‌های آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت . شورای تحقیقات اداره کل آموزش استان گیلان .

ـ دادستان ، پریرخ و دانش پژوه ،  زهرا . (1376) . روش‌های تشویق و تنبیه در مدارس راهنمایی از دیدگاه معلمان و دانش‌آموزان وزارت آموزش و پرورش .

ـ دانش پژوه ، زهرا . (1374) . تشویق و تنبیه از دیدگاه متخصصان و نظزیه پردازان تعلیم و تربیت . شورای تحقیقات اداره‌ی کل آموزش و پرورش تهران .

ـ دائمی ، حمیدرضا . (1376) . هنجاریابی آزمون خلاقیت عابدی در مدارس متوسطة شهر تهران . پایانامة کارشناسی ارشد . تربیت معلم تهران .

ـ دشت‌بزرگی ، زهرا . (1381) . مقایسه‌ی روش‌های آموزش خلاقیت مبتنی بر کارکردهای نیم کره‌ی راست و هر دو نیم‌کره‌ی مغز . پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد چاپ نشده، دانشگاه الزهراء .

ـ رخ بخش زمین ، محمود . (1376) . رابطه‌ی کار ضمن تحصیل با پیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانش‌آموزان سال سوم متوسطه . شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان فارس .

ـ رستمی ، محمدعلی . (1379) . اصول برنامه‌ریزی اوقات فراغت . تهران : انتشارات گویه.

ـ رشیدی ، احمد . (1374) . بررسی نگرش دانش‌آموزان دوره‌ی راهنمایی در مورد انواع تشویق و تنبیه . شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران .

ـ رضائیان ، علی . (1374) . اصول مدیریت . تهران : سمت .

ـ رضایی ، حسین . (پاییز 1380) . تقویت انگیزه‌ی کارکنان راهبردی مناسب برای شرکت فعال‌تر در کلاس‌های کوتاه مدت ضمن خدمت .

ـ رضایی ، محمد . (1375) . بررسی رابطه‌ی بین شیوه‌های فرزند پروری مادران ـ اقتدار منطقی ـ آزادگذاری ، استبدادی ـ با بلوغ اجتماعی دانش‌اموزان پایه‌های اول ، دوم و سوم مدارس راهنمایی اداره‌ی آموزش و پرورش منطقه‌ی 6 تهران . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده ، دانشگاه تربیت معلم .

ـ روح اللهی ، محمد . (1372) . شناسایی افراد خلاق در آموزش و پرورش

ـ روشن دل ، سیمین . (1376) . بررسی تأثیر آموزش نقاشی با روش ـ اتین ـ بر خلاقیت دانش‌آموزان دوره راهنمایی شهرستان شهر کرد . پایان نامه ارشد چاپ نشده ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان .

ـ زندی ، بهمن . (1378) . روش تدریس زبان فارسی در دوره‌ی دبستان . تهران: سمت.

ـ زندی ، بهمن . (1381) . زبان آموزی . تهران : سمت

ـ ساکی ، رضا . (1376) . مشکلات درس انشاء در دوره‌ی ابتدایی و روش‌های مناسب آموزش آن . سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی .

ـ سرایداران ، محمد مهدی . (1376) . بررسی رابطه‌ی خلاقیت با سبک مدیریت مدیران آموزش مدارس راهنمایی . پایان نامه ارشد چاپ نشده ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز .

ـ سلیمانی، افشین . (1381) . کلاس خلاقیت . تهران : انتشارات انجمن اولیاء و مربیان.

ـ سنگ‌بری ، برات . (1373) . بررسی نقش آموزش یک ماهه پیش دبستانی در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی مناطق دوزبانه‌ی سیستان و بلوچستان . شورای تحقیقات آموزش استان سیستان و بلوچستان .

ـ سولسو ، رابرت ال . (1381) . روانشناسی شناختی (ترجمه فرهاد ماهر) . ]ویرایش2[ . تهران انتشارات رشد (تاریخ انتشار به زبان اصلی ، 1933) . 

ـ سیف ، علی اکبر . (1379) . روانشناسی پرورشی ]روانشناسی یادگیری و آموزش[ . تهران . انتشارات آگاه .

ـ شعاع کاظمی ، مهرانگیز . (1384) . راه‌های پرورش خلاقیت (2) . فصلنامه‌ی معرفت ، شماره92 .

ـ صادق‌نژاد ـ مریم . (1384) . نوشتن خلاق . مجله‌ی سبز در سبز ، شماره 20 ، صص20 ـ 18 .

ـ صحراکار ، فرشته . (1374) . بررسی تأثیر گذراندن اوقات فراغت بر نابهنجاری‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان دختر مقطع راهنمایی شهرستان کرمانشاه . شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه .

ـ عابدی ، جمال . (1372) . خلاقیت و شیوه‌ای نو در اندازه‌گیری آن . پژوهش‌های روان شناختی 2 و 1 ، دوره‌ی دوم .

ـ عطار ، زهرا . (1375) . ضرورت آموختن . رشد معلم ، دورة بیست و سوم .

ـ عطاران ، محمد . (1375) . آرای مربیان بزرگ مسلمان درباره‌ی تربیت کودک. تهران : انتشارات سوره .

ـ غلام پور ، عباس . (بهار 1379) . خلاقیت و نوآوری در سازمان‌های آموزشی. فصلنامه‌ی مدیریت در آموزش و پرورش ، دوره‌ی هفتم .

ـ فخرایی ، سیروس . (1375) . بررسی روش‌های مؤثر در افزایش میزان مطالعه‌ی دانش‌آموزان دوره‌ی متوسطه در شهر تبریز . شورای تحقیقات اداره‌ی کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی .

ـ فرج‌زاده ، پروین . (1375) . مقایسه‌ی انگیزه‌ی پیشرفت و سازگاری فردی و اجتماعی دانش‌آموزان شبانه‌روزی و غیر شبانه روزی مدرسه راهنمایی . پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد چاپ نشده ، دانشگاه الزهراء .

ـ قاسمی ، علی‌رضا . (1376) . بررسی نحوه‌ی آموزش انشاء و آزمایش روش فرآیند محور در کلاس‌های آموزش انشای فارسی . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد .

ـ کامرون ، جولیا . (1377) . راه هنرمند بازیابی خلاقیت (ترجمه‌ی گیتی خوشدل) . تهران : نشر پیکان (تاریخ انتشار به زبان اصلی ، 1992)

ـ کانت ، امانوئل . (1363) . تعلیم و تربیت (ترجمه‌ی غلامحسین شکوهی) انتشارات دانشگاه تهران .

ـ کریمی ، یوسف . (1383) . روانشانسی تربیتی . تهران : انتشارات ارسباران .

ـ کفایت ، محمد . (1373) . بررسی ارتباط شیوه‌های نگرش‌های فرزند پروری با خلاقیت در رابطه متغیر با هوش ، پیشرفت تحصیلی و رفتارهای پیشرفت گرای دانش‌آموزان سال اول دبیرستان‌های اهواز . شورای تحقیقات اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان .

ـ کوه بنانی، م. (1382 ، 21 اسفند). قصه‌گویی خلاق و اهداف آموزشی . فکرنو .

ـ کیامنش ، علیرضا و شهرآراء ، مهرناز . (1378) . بررسی تطبیقی تکالیف و پرسش‌های کتاب‌های درسی علوم تجربی . دوره‌ی ابتدایی با عوامل خلاقیت گیلفود. همایش نقد و بررسی کتاب‌های درسی دوره‌ی ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ، سازمان پژوهشی برنامه‌ریزی آموزشی . تهران .

ـ لند ، جورج و جارمن ، بت . (1379) . آینده‌ی خلاقیت و خلاقیت آینده (ترجمه‌ی حسن قاسم‌زاده) تهران : انتشارات ناهید . (تاریخ انتشار به زبان اصلی 1933) .

ـ مردانی نوکنده ، محمدحسین . (1383) . روش‌های کاربردی پرورش خلاقیت در دانش‌آموزان، ماهنامه‌ی تربیت ، سالم بیستم ، شماره‌ی 2 ، آبان 83 .

ـ مشکبید حقیقی ، محسن . (1376) . بررسی ویژگی‌های دانش‌آموزان ممتاز و خلاق وراه‌های پرورش خلاقیت در آنان . شورای تحقیقات اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان گیلان .

ـ مشکلانی ، پروانه . (1376) . بررسی تأثیر روش تدریس بحث گروهی بر خلاقیت دانش‌آموزان  سال دوم مدرسه راهنمایی . پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان .

ـ مطهری ، ابوالفضل . (1374) . بررسی میزان و نحوه‌ی گذراندن اوقات فراغت دانش‌اموزان دبیرستانی قم . پایان نامه‌ی کارشناسی  ارشد چاپ نشده ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم .

ـ مهرگان ، فرانک و پورصلامی ، بدیعه . (1373) . بررسی تأثیر گذارندن و نگذراندن دوره‌ی پیش دبستانی ، ویژگی‌های فردی ، خانوادگی و آموزش دانش‌آموزان بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان سال اول ابتدایی شهرستان اندیمشک . اداره آموزش و پرورش استان خورستان .

ـ میرزا آقایی،حمید . (1382 ، 25 شهریور). آرامش و خلاقیت . روزنامه‌ی اعتماد ، شماره 364.

ـ میرزا آقایی ، حمید . (1381 ، 22 دی) خواندن و نوشتن با تفکر . روزنامه اعتماد ، ص7.

ـ‌ میرزا آقایی ، حمید . (1381 ، 14 آبان) . درس انشاء دریچه‌ای به سوی خلاقیت . روزنامه‌ی اعتماد ، شماره 112 .

ـ میرزا آقایی ، حمید . (1382 ، 19 آذر) . نویسندگی و خلاقیت ، روزنامه‌ی اعتماد.

ـ میکالکو ، مایکل . (1383) هشت راهبرد مورد استفاده ابرخلاقان . (ترجمه محمدرضا امینی) . باشگاه اندیشه . (تاریخ انتشار به زبان اصلی ،‌ 2000)

ـ نادری ، ابوالفضل . (1376) . بررسی تأثیر درس هنر در افزایش خلاقیت دانش‌آموزان پایه سوم مدارس  ابتدایی ناحیه شهرستان اراک . پایان نامه‌ی کارشناسی  ارشد چاپ نشده ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک .

ـ نظام دوست ، علیرضا . (1374) . بررسی دیدگاه‌های دانش‌آموزان و عوامل اجرایی مدارس متوسطه نظام جدید آموزش متوسطه استان مازندران در خصوص نحوه‌ی گذارندن اوقات فراغت  درون آموزشگاهی و برآورد امکانات و تجهیزات مدارس مذکور به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان . شورای تحقیقات اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان مازندران .

ـ نعمتی ، محمود . (1376) . مطالعه و بررسی انواع روش‌های تشویق و تنبیه دانش‌آموزان در دوره‌ی ابتدایی از دیدگاه معلمان و دانش‌آموزان و اولیاء آنها و مقایسه‌ی آن روش با روش‌های اصولی تشویق و تنبیه . سازمان پژوهش و برنامه زیزی آموزشی .

ـ نیکجو ، کریم . (1376) . مطالعه‌ی ارتباط خلاقیت و اثربخشی مدیران مدارس متوسطه . پایان نامه‌ی کارشناسی  ارشد چاپ نشده ، مرکز آموزش مدیریت دولتی آذربایجان شرقی .

اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت و دانلود

مبلغ قابل پرداخت 4,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید







دانلود با لینک مستقیم


پروژه بررسی و مطالعه عوامل مؤثر در افزایش مهارت نوشتن خلاق در دانش آموزان متوسطه. doc