نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق و بررسی در مورد ایجاد شکل موج مربعی و مستطیلی با استفاده از مولتی ویبراتور

اختصاصی از نیک فایل تحقیق و بررسی در مورد ایجاد شکل موج مربعی و مستطیلی با استفاده از مولتی ویبراتور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 5

 

به نام خدا

ایجاد شکل موج مربعی و مستطیلی با استفاده از مولتی ویبراتور

یک موج مربعی با آرایش یک مولتی ویبراتور می تواند جهت سوئیچ حالت ها به صورت متناوب ایجاد شود

این عمل با اتصال این مولتی ویبراتور می تواند با یک مدارRc فیدبک انجام شود.

مولتی ویبراتور پایدار خروجی با طول زمانی از قبل تعیین شده را در پاسخ به یک تریگر کوتاه در ورودی ایجاد می شود

این طول زمانی توسط قطعات زمان بندی معینی از مقادیر در مدار تنظیم شده است

مولتی ویبراتور پایدار در خروجی تولید یک شکل موج مستطیلی میکندو به ورودی ان هم هیچ سیگنالی نمی دهیم

مقادیر قطعات زمان بندی شده به فرگانس سیگنال خروجی در مدار مشخص شده است

عملکرد یک مولتی ویبراتور پایدار

یک نوع مدار مولتی ویبراتور از ترکیبی از فیدبک منفی و مثبت استفاده شده است و با هم تشکیل یک شکل موج مستطیلی را می دهند

حالت پایداری در خروجی نداشتیم و یک مدار تک پایدار است

آزمایش 3-18 – مولتی ویبراتور بی استابل: مدار بی استابل شکل زیررا ببینید . اگر آمپر امپ ولتاژ اشباعV 10± را داشته باشد و اگر مقدار cz 0|01µf و R1 = 10k Ω باشد مقدر R2 و R را طوری تعیین میکنیم که فرکانس نوسان 1khz شده و و شکل موج مربعی با پیک تو پیک 10v داشته باشیم

تولید پالس استاندارد مولتی ویبراتور مونو استابل

تایمر مدار مجتمع: مدار 555 که دارای مقایسه کننده است که روی فلیپ فلاپ و بافروترانزیستوری اجرا میشود که خازن را شارژ میکند

مقایسه کننده 1 را مقایسه کننده آستانه می گویند که خروجی ان را با یک ولتاژ رفرنس تنظیم شده است در vcc ⅔ را تبدیل میکند و مقایسه کننده 2 که مقایسه کننده تریگر است ولتاژ ورودی را با ولتاژ رفرنس داخلی تنظیم میکند در ⅓ vcc مقایسه میکند

کاربرد مولتی ویبراتور مونو استا بل تک پایدار از 555 Ic

عملکرد مولتی ویبراتور مونو استابل ( تک پایدار)

همچنین مولتی ویبراتور باعث شارژ خازن با جریان تنظیم شده توسط مقاومت خارجی عمل میکند موقعی که این مولتی ویبراتور تریگر شده است شبکه در حال شارژ در طول فاصله های زمان بندی سیکل میکند فاصله های زمان بندی شده کل شامل را زمان دریافت کننده لازم برای شارژ خازن است که تا حداکثر سطح آستانه می باشد زمانی که vcc بالا به ورودی تریگر اعمال شده است خروجی مقایسه گر تریگر پایین است خروجی فلیپ فلاپ بالا میرود و ترانزیستور هم وصل می شود و خازن تاپتانسیل زمین شارژ شده و خروجی مدار 555 پائین است زمانی که ولتاژ منفی به ورودی مقایسه گر تریگر اعمال شده خروجی تریگر بالا میرود زمانی که پالس تریگر اعمال شده خروجی تریگر بالا میرود زمانی که پالس تریگر به پائین ⅓ ولتاژ vcc میرسد خروجی فیلپ فلاپ کم می شود و در خروجی مدار 555 بالا رفته و ترانزیستور قطع میشود.

مسئله طراحی : Ic 555 را به صورت یک مولتی ویبراتور مونو استابل طراحی کنید که پالس خروجی عرض پالس تابعی از مقادیر خازنی و مقاومت خارجی میباشد

بازه گسترده ای از عرض پالس ها میتواند با تغییر این مقادیر قطعات به دست امده باشند

IC555 برای کاربرد فراکانس پائین معمولی است اما نمب تواند زمانی که زمان های کوچکتری لازم است استفاده شده باشد

555 برای راه اندازی با یک ولتاژ منبع تغذیه با بازه ای از 5 – 18v طراحی شده است

یک مولتی ویبراتور آاستابل با استفاده از ic555

طراحی: 555Ic را به صورت یک مولتی ویبراتور آاستابل به ازا یک فرکانس خاص و سیکل کامل طراحی نمائید فراکانس 50 KHZ و سیکل را به صورت 75 % فرض نمائید اجازه دهید c= 1nf باشد0

موقعی که 555 به مونو استابل متصل شده است سیگنال خارجی اعمال شده به ترمینال ولتاژ کنترل باعث تغییر زمان خازن زمان بندی و عرض پالس خواهد شد

اگر این مولتی ویبراتور با یک یا یک قطار پالس پیوسته تریگر شده باشد عرض پالس خروجی توسط سیگنال خارجی مدوله خواهد شد

این مدار را در یک مدولاتور عرض پالس مینامند یک مدولاتور وضعیت پالس میتواند با استفاده از مد تک پایدار طراحی شود

یک سیگنال مدوله کننده اعمال شده به ترمینال ولتاژ کنترل باعث تغییر موقعیت پالس خواهد شد یک ژنراتور خطی میتواند با استفاده از مد تک پایدار 555 ساخته شده باشد اگرR یا یک منبع جریان ثابت عوض شده باشد

طراحی: از مدار مولتی ویبراتور تک پایدار جهت طراحی یک فاکنشن ژنراتوری ارزان استفاده کنید


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد ایجاد شکل موج مربعی و مستطیلی با استفاده از مولتی ویبراتور

آموزش ورزش رزمی جودو

اختصاصی از نیک فایل آموزش ورزش رزمی جودو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 20

 

مقدمه

هنر رزمی جوجوتسو پایه ورزش جودو می باشد. در قرن شانزدهم، جوحوتسو به هنرهای رزمی با دست خالی در ژاپن معروف بود. قبل از اینکه جود بعنوان رشته ای در المپیک 1964 پذیرفته شود، این ورزش فقط یک ورزش دفاع از خود بود که توسط جیگاروکانو در سال 1882 میلادی ابداع شده بود.

ریشه جودو در ورزش باستانی سامورایی است و در آن از گلاویز شدن و گرفتن یقه استفاده می شود.

در اپن اسامی زیادی را برای هنرهای رزمی با دست خالی بکار می بردند، مانند واجو تسو، یاوارا، کوگوسوکو، تای جوتسو و کمپو.

در سال 1882 یک استاد جوان به نام جیگاروکانو سبک خودش را ابداع کرد وآن را کودوکان نامید. کانوبعدها ترجیح دادکه به هنر رزمی که ابداع کرده بود جودو بگوید. درست همان معنی که جوجوتسو یعنی «هنر رزمی آرام» می دهد جودو هم به معنی «روش آرام یا نرم» است. کانو این نام را انتخاب کرد چون می خواست شاگردانش نه تنها در هنرهای رزمی مهارت پیدا کنند بلکه می خواست که آنها راه و روش زندگی کردن آرام را نیز بیاموزند. هدف از ورزش جودو، پرت کردن، گیر انداختن، به حال خفگی انداختن، یا قفل کردن مفاصل حریف و تسلیم کردن او می باشد . در ورزش جودو هیچ ضربه مشت یا لگدی زده نمی شود، به همین دلیل این ورزش با سایر ورزشهای رزمی دیگر فرق می کند. حتی زمانی که جودو را برای دفاع از خود یاد می گیرید ورزش با سایر ورزش های رزمی دیگر فرق می کند. حتی زمانی که جودو را برای دفاع از خود یاد می گیرید آموزش می بینید که چگونه با پرت کردن، به حال خفگی انداختن و قفل کردن مفاصل حریف ضربات مشت، لگد و سایر سلاحهایی را که او علیه شما استفاده را دفع کنید. جودو روش بسیار جالبی برای دفاع از خود می باشد. جودو به ورزشکار می آموزد که از درگیری اجتناب کند و دنبال راه حلی دوستانه برای حل اختلافات باشد. جیگاروکانو نه تنها به فکر جودوکا بود بلکه می خواست همه از اصول او بهره ببرند. یعنی جودوکانه تنها از خود دفاع می کند و مواظب خودش است، بلکه مواظب است تا حریف هم صدمه نبیند.

این اصول حتی روی آموزش جودو هم تأثیرگذاشته است. در بسیاری از روش های رزمی، ورزشکار فقط به فکر یادگرفتن مهارتهای فردی است اما دانش آموزان رشته جودو سعی می کنند که به همه افراد محسنات جودو را یاد بدهند و از آن بهره ببرند و این هدف ابداع کننده ورزش جودو بوده است.

یکی دیگر از استفاده های یادگرفتن جودو آن است که دانش آموزان یاد می گیرند چگونه با استفاده از حداقل کار، حداکثر استفاده را نصیب خود کنند که این دومین اصل جیگارو کانو بوده است در زندگی هرکاری را می توان به دو روش یکی راه سخت و دیگری راه کارآمد و بهتر انجام داد. در آموزش جودو دانش آموز یاد می گیرد که از بدن خودبه روش مؤثر استفاده کند. دانش آموز یاد می گیرد که چگونه با حداقل نیرو به هدف تکنیکی خود برسد. البته شرایط فیزیکی هم قسمتی از اصول جودو می باشد. جودو به شما یاد می دهد که چگونه هر مشکلی را با لیاقت و کارایی بدون اینکه از تمام انرژی خود استفاده نماید حل کنید.

جودو ورزشی است که نه تنها منافع شخصی را برای جودوکا در نظر می گیرد بلکه سعی دارد به دیگران هم به همان نسبت کمک کند.

مزیت های جودو

وقتی کانو جودو را ابداع کرد می خواست شاگردانش از آن در همه موارد زندگی بهره ببرند. اول اینکه جودو یک ورزش فیزیکی برای کسانی که می خواهند بدنی ورزیده داشته باشند می باشد.

با تمرین کردن، شخص می تواند هم نیرو و هم قابلیت انعطاف خود را افزایش دهد. در حین تمرین مهارتهای جودو، بدن قوی تر می شود و همچنین باعث تقویت قلب و عروق می گردد.

جودو کاران می توانند سریع تر از دیگران تمرکز حواس کنند و سطح تمرکز خود را بالاتر ببرند. این قابلیت ها نه فقط هنگام تمرین جودو مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه در محل کار نیز باعث کارایی بهتر جودوکار می شود .

در خلال تمرین جودو، جودوکا یا می گیرد که چگونه زیر فشار خود را آرام نگه دارد، این قابلیت می تواند روی هر چیزی در زندگی مانند آرامش دادن به شخص در هنگام مواجهه با مشکلات زندگی او را کمک کند.

آموزش تقویت ذهن در جودو قابلیت انعطاف تفکر را به دانشجو می آموزد تا جودوکا روشنفکرانه تر در برابر مسایل زندگی عمل کند. این طور فکر کردن باعث می شود که جودوکا از استرس اجتناب کند و فشار خونش را در سطح پایین نگهدارد و آرامش خود را حفظ نماید.

وقتی جودوکا توصیه های ورزشی جودو را در زندگی روزمره دنبال کند و آنها را بکار ببرد، از همه نظر از مزایای ورزش جودو بهره خواهد برد و زندگی آرامی خواهد داشت. دانشجویان به مطالعات خود بیشتر اهمیت می دهند و کارگران و کارمندان هم کارخود را بهتر انجام می دهند.

وقتی که جودوکاها به خودشان اطمینان پیدا کردند شروع به درگیر شدن با مشکلات و کارهای بزرگتر زندگی می کنند. هنگام تمرین جودو خیلی از افراد خجالتی، آن قدرت را پیدا می کنند تا با مردم دیگر ملاقات کنند و هدفهایی برای خود رد نظر بگیرند و کارهای بزرگتری را به انجام برسانند. بالاخره یکی از مفید ترین ارزش های دانستن جودو، توان داشتن دفاع از خود است. بخاطر داشته باشید که هدف از یادگرفتن جودو و یادگرفتن شکل دفاع از خود آن است. یادگرفتن جودو و به این روش قابلیت را به اشخاص ضعیف و کوچک می دهد تا از خود در برابر حریفهای بزرگ و قوی تر دفاع کنند. جودو در شکل دفاع از خود تکنیک های مشت، لگد و بلوک کردن را نیز یاد می دهد. شما مجاز به استفاده از این ضربات در ورزش جودو نیستید. اما باید به خاطر دفاع از خود و برای مواقع ضروری آنها را یاد بگیرید.

یک نکته دیگر که در شکل دفاع از خود وجود دارد استفاده از قفل کردن مفاصل و نگهداشتن ها است که در ورزش جودو استفاده از آنها غیر قانونی می باشد. در ورزش جودو از این ضربات و پیچاندن مفاصل استفاده نمی شود چون اگر از آنها در حد اعلای خود استفاده شود می تواند خسارت زیادی را به طرف مقابل وارد کند، به هر حال لازم است که برای دفاع از خود آنها را یاد گرفت.

مزیتهای جودو بینهایت هستند. هرچه بیشتر آنها را یاد بگیرند مزیتهای آن را بیشتر می بینید. جودو از تمام نقطه نظرها در زندگی می گذارد، یکی از آنها اضافه شدن طول عمر است.

سیستم درجه بندی کمربند

جیگاروکانو یک سیستم درجه بندی کمربند مدرن را برای ورزش جودو انتخاب کرد. کانو درجات کمربند را به دوسطح تقسیم بندی کرد: کیو و دان.

کیو، معمولاً به کلاس کمربند اطلاق می شود و مربووط به آموزش های اولیه می باشد. کسانی که دارای درجه کیو هستند به نام مودانشا شناخته می شوند و معنی آن شخص بدون درجه است.

دان، معمولاً به درجه کمربند اطلاق داده می شود و به درجه آموزش مربوط می شود. همانطور که مدرسه 12 کلاس دارد جیگارو هم 12 درجه برای کمربند در نظر گرفت. جیگاروکانو هرگز درجه ای بالاتر از 10 به کسی اعطا نکرد. بنابراین دان 10 بالاترین درجه در جودو می باشد. در جودو کسانی که دارای درجه دان هستند با نام یودانشا شناخته شده اند و معنی آن شخص دارای درجه است.

درجه کیو وقتی بوسیله کانو ابداع شد نشانه کمربند سفید بود و درجه دان نشان دهنده کمربند سیاه بود.

به تدریج کانو رنگ های قهوه ای را برای بالاترین درجه کیو، کمربند قرمز و سفید را برای اساتید


دانلود با لینک مستقیم


آموزش ورزش رزمی جودو

تحقیق و مقاله ای در مورد تاریخچه ی تلقیح مصنوعی

اختصاصی از نیک فایل تحقیق و مقاله ای در مورد تاریخچه ی تلقیح مصنوعی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق و مقاله ای در مورد تاریخچه ی تلقیح مصنوعی


تحقیق و مقاله ای در مورد تاریخچه ی تلقیح مصنوعی

توجه: لینک دانلود و خرید در پایین و زیر این مطلب قرار دارد

  توجه: این فایل میتواند هم به عنوان تحقیق و هم به عنوان مقاله مورد استفاده قرار گیرد

(قابل ویرایش و اماده پرینت)Wordفرمت :

 

فونت:roya

سایز:حداکثر و معمول _24

تعداد صفحات:4

سر فصل ها:

مزایای تلقیح مصنوعی

  1. بهره ی ژنتیکی
  2. صرفه جویی
  3. کنترل بیماری ها

ایمنی

  1. انعطاف پذیری

این فایل با دارا بودن جدول و نیز بهره گیره از منابع معتبر علمی با روانی هر چه کاملتر موضوع یاد شده را به خوبی بررسی میکند و نیز از هر گونه گزافه گویی پر هیز می نماید

چکیده:

استفاده از تلقیح مصنوعی، برای نخستین بار در سال 1780، در ایتالیا به ثبت رسیده است که براساس آن، ماده سگی با این تکنیک آبستن شد و نوزاهایی نیز به دنیا آورد. از سال 1900 میلادی، پژوهش در رابطه با توسعه ی تلقیح مصنوعی در چمانگان (حیوانات مزرعه ای) آغاز شد. این پژوهش ها توسط ایوانف و همکارانش در شوروی انجام شد که تا سال 1930، در زمینه ی تلقیح مصنوعی به صورت تجارتی، در آمریکا و انگلیس به اجرا در آمد. ..........


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و مقاله ای در مورد تاریخچه ی تلقیح مصنوعی

شنا(50ص )

اختصاصی از نیک فایل شنا(50ص ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 45

 

آموزش گام به گام شنا

 

 

 بهترین سرگرمی مؤمن شنا کردن است . ( پیامبر اکرم (ص) )

به فرزندان خود شناکردن و تیراندازی بیاموزید. ( پیامبر اکرم ) )  

با توجه به قرار داشتن در فصل تابستان و ضرورت و اهمیت یاددگیری شنا و سفارش آن در دین مبین اسلام از این پس قصد داریم تا در روزهای زوج آموزش شنا را به همراه تصاویر و نکات مهم مربوط به این ورزش مفرح را تقدیم حضورتان کنیم. توضیح اینکه در این مجموعه آموزشی تاریخچه و مقدمات آموزش شنا و انواع آن به همراه سایر نکات لازمه ارائه می گردد. امید است با مطالعه و بکارگیری آنها قدمی در فراگیری این ورزش برای شما عزیزان برداشته باشیم .

 تاریخچه

شواهد باستان شناسی نشان می دهند که قدمت شنا و شنا کردن به 2500 سال قبل از میلاد در تمدن مصر و بعد از آن در تمدن های آشور و یونان و روم باستان باز می گردد. آنچه از گذشته  آموزش شنا می دانیم بر اساس یافته هایی است که از « حروف تصویری » هیروگلیف مصریان به دست آورده ایم. یونانی های باستان و رومی ها شنا را جزو برنامه های مهم آموزش نظامی خود قرار داده بودند ، و مانند الفبا یکی از مواد درسی در آموزش مردان بوده است. شنا در شرق به قرن اول قبل از میلاد باز می گردد. ژاپن جایی است که شواهد و مدارکی از مسابقات شنا در آن وجود دارد. در قرن هفدهم به دستور رسمی حکومتی شنا به صورت اجباری در مدارس تدریس می شد .                           

مسابقات سازمان یافته شنا در قرن 19 میلادی قبل از ورود ژاپن به دنیای غرب شکل گرفت. از قرار معلوم مردم ساحل نشین اقیانوس آرام، به کودکان هنگامی که به راه می افتادند یا حتی پیش تر شنا می آموختند. نشانه هایی از مسابقات گاه و بی گاه میان مردم یونان باستان وجود دارد و همچنین یکی از بوکسورهای معروف یونان شنا را به عنوان تمرین در برنامه ورزشی خود گنجانیده بود. رومی ها اولین استخرهای شنا را بنا کردند و گفته می شود که در قرن اول پیش از میلاد « گی یس می سی ینس » Gaiusmaecenas اولین استخر آب گرم را ساخت.

برخی عدم تمایل اروپائیان به شنا را در قرون وسطی ترس از گسترش و سرایت عفونت و بیماری های مسری می دانند از طرفی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد در سواحل بریتانیای کبیر در اواخر قرن 17 میلادی از شنا در آب به عنوان وسیله ای برای درمان استفاده می شود. البته تا پیش از قرن نوزدهم شنا به عنوان تفریح و ورزش در میان مردم جایگاهی پیدا نکرد. زمانی که نخستین سازمان شنا در سال 1837 تأسیس شد در پایتخت بریتانیا یعنی لندن ، 6 استخر سر پوشیده وجود داشت که مجهز به تخته شیرجه بودند. در سال 1846 اولین مسابقه  شنا در مسافت 440 یارد در استرالیا بر پا شد که بعد از آن هر ساله نیز به اجرا در آمد. باشگاه شنای « متروپولیتین » Metropolitan لندن در سال 1869 تأسیس شد که بعدها به انجمن شنای غیر حرفه ای تغییر نام پیدا کردکه در واقع هیئت رئیسه شنای غیر حرفه ای بریتانیا بود. فدراسیون های ملی شنا در چندین کشور اروپایی در سال 1882 تا 1889 شکل گرفتند.

بخش اول : اصول نظری شنا

      شنا : شنای مسافت                                       swimming : distance swimming

 

 

آموزش و تمرین

برای نخستین بار برنامه های آموزشی شنا در قرن نوزدهم در بریتانیای کبیر هم به منظور ورزش و هم در جهت گسترش نجات غریقی مورد استفاده قرار گرفتند. در دیگر نقاط اروپا نیز به تدریج از این برنامه استفاده شد. در سال 1916 در کشور ایالات متحده آموزش شنا برای حرفه نجات غریقی تحت حمایت سازمان صلیب سرخ آمریکا به اجرا در آمد. تمریناتی که توسط شاخه های مختلف نیروهای مسلح در طی جنگ های اول و دوم جهانی انجام گرفت ، در پیشرفت ورزش شنا تأثیر به سزایی داشت. برپایی دوره های آموزش شنا که تا حد آموزش به کودکان و خردسالان گسترش می یافت توسط سازمان های اجتماعی،مدارس باز شد. تمرینات ابتدایی و ساده که صرفاً در آن به شنا کردن تا حد ممکن تأکید می شد جای خود را به تمرینات با فاصله و مکرر دادند. تمرینی با فاصله متشکل از یک سری حرکات شنا در مسافت های مساوی با وقت های استراحت برنامه ریزی شده . در تمرینات با فاصله آرام که به منظور بالابردن میزان استقامت شناگران است، زمان استراحت بیشتر از زمان شنا است. در تمرینات با فاصله سریع که برای بالابردن سرعت شناگر مورد استفاده قرار می گیرند به شناگر اجازه می دهند که بعد از شنا در زمان استراحت به وضعیت عادی تنفس و ضربان قلب خود باز گردد.

پافشاری زیاد بر برگزاری مسابقات بین المللی منجر به ساخته شدن استخرهای 50 متری شد. دیگر امکاناتی که باعث پیشرفت شنا هم در تمرین و هم در عرصه نمایش گردیدند شامل آب روهای موج گیر ، خطوط نشان دهنده است که  برای جلوگیری از بی نظمی در جریان مسابقه فراهم شد. از دیگر امکانات دوربین های جدید برای مطالعه و بررسی حرکات در زیر آب ، ساعت های بزرگ که برای شناگران قابل مشاهده بودند و بالاخره ابزار الکتریکی زمان بندی است. بدین ترتیب از سال 1972 تمام رکوردها تا صدم ثانیه ثبت گردیده اند

انواع شنا  

 

ورزش شنا را به صورت های گوناگون انجام می دهند. بعضی از انواع شناها عبارتند از :

شنای استقامت : پیمودن مسافت های طولانی در آب به کمک انواع شناها را، شنای استقامت می گویند. این نوع شنا به طور معمول در آب های آزاد صورت می گیرد. اما ، در استخر هم می توان شنای استقامت کرد.

شنای زیر آبی : از انواع شناهاست که به منظور نجات غریق و یا یافتن چیزی در زیر آب مورد استفاده قرار می گیرد. در شنای زیر آبی به طور معمول از شنای قورباغه یا شنای پهلو استفاده می کنند.

مهمترین نوع شناها عبارتند از: شنای کرال ، شنای قورباغه ، شنای پروانه .  

شیرجه

شیرجه از رشته های مهم و زیبای ورزش است. به طور کلی ، شیرجه یا از سکو انجام می شود یا از تخته فنری.

واترپولو

واترپولو از انواع بازی های آبی است که در استخر بین دو تیم برگزار می شود. بازیکنان هر تیم باید کوشش کنند، توپی را با شنا و پاس دادن به یکدیگر پیش ببرند و آن را وارد دروازه حریف کنند.

نجات غریق

یک سلسله کارهایی را که باید به شیوه ای فنی و علمی انجام شود تا غریق از مرگ نجات یابد، نجات غریق می گویند. برای یادگرفتن اصول نجات غریق باید در کلاس های مخصوصی شرکت کرد تا نشان ویژه آن را به دست آورد. عملیات نجات غریق ، شامل مراحل مختلفی همچون : گرفتن غریق از آب ، اجرای تنفس مصنوعی ... است .

طریقه تنفس صحیح

بر حسب طاقت بدنی ، تمرین ، و حجم قفسه سینه تان ، شما مدت کم یا زیادی در زیر آب خواهید ماند. اما مطلب مهم این است که اگر شما با یک نفس عمیق به زیر آب بروید، و زمان نفس گیری شما را اندازه گیری کنند، مدت آن خیلی کمتر از موقعی خواهد بود که در حدود یک دقیقه و یا بیشتر در خارج از آب به طور مرتب چند نفس عمیق و طولانی بکشید، و سپس به زیر آب بروید. پس توصیه می کنیم ، برای اینکه بتوانید مدتی را زیر آب بمانید، در خارج از آب چند بار پشت سر هم ( پی در پی ) نفس عمیق بکشید، و بالاخره بعد از یک تنفس عمیق و طولانی به زیر آب بروید.

شاید شما قبل از رفتن به زیر آب ، در اثر نفس های پی در پی احساس گیجی بکنید، از این بابت ناراحت نشوید، زیرا علت این امر ازدیاد اکسیژن در خون شماست ، که به طور طبیعی بعد از چند ثانیه ماندن در زیر آب رفع می گردد. شما قطعاً در اولین تمرین نمی توانید بیش


دانلود با لینک مستقیم


شنا(50ص )