نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحلیل محتوا و بررسی انواع آرایه های ادبی در فارسی ششم

اختصاصی از نیک فایل تحلیل محتوا و بررسی انواع آرایه های ادبی در فارسی ششم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحلیل محتوا و بررسی انواع آرایه های ادبی در فارسی ششم


تحلیل محتوا و بررسی انواع آرایه های ادبی در فارسی ششم

تحلیل محتوا و بررسی انواع آرایه های ادبی در فارسی ششم 

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 30

 

 

 

 

مقدمه:

کتاب درسی یکی از مهمترین منابع یادگیری دانش آموزان است و در کشور ما هم یکی از مهم ترین نقش‏ها را ایفا می‏کند و اکثر فعالیت‏های آموزشی در حیطه ی کتاب درسی انجام می‏گیرد. ازآنجا که کتاب درسی تاثیر به‏سزایی درتعلیم وتربیت و آینده دانش آموزان به خصوص مقطع ابتدایی دارد باید این کتاب ازهمه لحاظ مورد بررسی دقیق و هوشمندانه قرار گیرد تا منبعی که دراختیار دانش آموزان می‏باشد هیچ گونه نقص محتوایی و ظاهری نداشته باشد که باعث انحراف دانش آموزان شود.

تحلیل محتوا یک شیوه پژوهشی جهت مطالعه و بررسی دقیق ارتباطات انسانی است که همواره در جریان زندگی روزمره وجود دارد.  تحلیل وبررسی محتوای کتاب درسی به تصمیم سازان و برنامه ریزان درسی کمک میکند تا در هنگام تدوین کتاب‏های درسی تصمیمات صحیحی بگیرند تا میزان نقص ها و کاستی ها را به حداقل برسانند. چنانچه معلمان قادر به نقد و تحلیل علمی محتوای آموزشی و تعیین نقاط قوت وضعف آن باشند، در انتخاب روش تدریس، ارزشیابی، انتخاب فرصت های جدید یادگیری،  تعیین تکالیف و فعالیت های مکمل یادگیری و استفاده از موادآموزشی و کمک آموزشی مکمل و مناسب و فراهم آوردن تمهیدات لازم، مانع از تأخیر و تعلل در دستیابی به اهداف رفتاری و آموزشی خواهند بود.  بر این اساس کسب مهارت در انجام این مهم به پژوهشگر کمک می کند تا با استفاده از شیوه های علمی و دقیق به تشریح و ارزیابی محتوای پیام های موجود در متن درسی بپردازد. تحلیل محتوای یک کتاب درسی تنها به معنی تحلیل متن و نوشتار کتاب نیست، بلکه تحلیل می تواند سایر اجزای کتاب همچون تصویرها، جدول ها، پرسش ها، فعالیت‏ها و ... را نیز شامل شود. از دلایل انجام تحلیل محتوا، محقق ساختن اهداف جزئی وکلی می باشد. لذا در این پژوهش به بررسی و تحلیل چندین درس پرداخته ایم.

 

 

 

 

 

 

فصل اول: تحلیل محتوای توصیفی متن نوشتاری درس

 

موضوع :بررسی انواع آرایه های ادبی در فارسی ششم دبستان در سال 1395

بیان مسآله:

از آن جایی که پایه ششم در واقع پا گذاشتن در دنیای جدیدی از علم محسوب می شود کتاب فارسی این پایه نیز از این قاعده مستثنا نیست هرچند این کتاب از لحاظ ظاهری وحتی نام فصل ها با کتاب پایه قبل تفاوتی ندارد اما از لحاظ محتوایی در جدیدی روبه فراگیران گشوده می شود یکی از این تغییرات اضافه شدن بخش آرایه های ادبی است که با توجه به متن هر درس یک آرایه مشخصی در پایان هر درس توضیح داده می شود در این پژوهش قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که کدام درس برای تدریس آرایه ی تشبیه مناسب ترین گزینه است.


دانلود با لینک مستقیم


تحلیل محتوا و بررسی انواع آرایه های ادبی در فارسی ششم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد