نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله آگاهی بر عملکرد

اختصاصی از نیک فایل دانلود مقاله آگاهی بر عملکرد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آگاهی بر عملکرد


دانلود مقاله آگاهی بر عملکرد

چکیده

هدف در این بررسی مشاهده از آگاهی بر عملکرد می باشد.

این آزمایش از نوع طرح های بازگشتی «ABA» و جزو مطالعات موردی (Case study) می باشد. این آزمایش در سه مرحله صورت گرفت، بدین صورت که در هر مرحله آزمودنی با چشم های بسته تعدادی خط را می بایست مابین دو خط افقی به نام های خط پایه و خط معیار رسم می کرد. حالت مطلوب خطوط به اندازه cm 10، یعنی فاصله بین دو خط پایه و معیار بود. در مرحله دو متغیر مستقل که آگاهی دادن به آزمودنی از عملکردش بوسیله آزماینده بود اعمال شد. نتیجه تجزیه و تحلیل های آماری نشان داد که آگاهی بر عملکرد این آزمودنی تأثیر خاصی نداشته است. البته اجرای این آزمایش خالی از نقاط ضعف نبود.

مقدمه:

هر فرد در طول زندگی روزمره خود با موقعیت های گوناگونی مواجه می شود که باید واکنش های خاصی را از خود بروز دهد. در این میان واکنش فرد نمی تواند در همه موارد خود انگیخته و غریزی باشد، چون در این صورت این تعداد معدودی پاسخ برای تمام واکنش ها موجود می بود. بلکه این واکنش ها به  صورت های گوناگون در برابر محرک‌های متفاوت و حتی در مقابل یک محرک در شرایط متفاوت متغیر است. عوامل متعددی بر روی این تغییرات پاسخ ها نقش دارند  که از جمله آنها می توان به یادگیری، آگاهی، عادت …. اشاره کرد.

 

20 صفحه فایل Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله آگاهی بر عملکرد

دانلود اقدام پژوهی جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی

اختصاصی از نیک فایل دانلود اقدام پژوهی جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود اقدام پژوهی جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی


دانلود اقدام پژوهی جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی

 

 

 

 

 

 

 

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان را به نماز و فرائض دینی جذب نمایم

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 32 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

 

چکیده

 در این پژوهش نشان دادم که چگونه با راهکارها و تجربیات دیگران و همکاری کادر مدرسه می توان هر اقدام مثبتی را در مدرسه به انجام رساند . یکی از این اقدامات مثبت برگزاری نماز جماعت در مدرسه با حضور حد اکثری دانش آموزان است . حضور دانش آموزان در نماز جماعت در ابتدای سال تحصیلی بسیار ناچیز بود اما با راهکارهایی که توسط اولیاء و همکاران در مدرسه اجرا کردیم توانستیم پس از 4 ماه حضور حد اکثری دانش آموزان را در نماز جماعت داشته باشیم .

کلمات کلیدی :

 نماز جماعت ،  راهکار ، حضور حد اکثری

مقدمه

نماز میراث تمامی انبیاء است هر پیامبری که مبعوث به رسالت شد.انسانها را به نماز دعوت کرد و به آن سفارش نمود. قرآن کریم در «سوره مریم آیه 31 از دعوت به نماز حضرت عیسی (ع) و درآیات بعد از دعوت، به نماز حضرت اسماعیل (ع) یاد کرده است. در سوره طه خداوند به پیامبری (ص) می فرماید: «خانواده و پیروان خود را به نماز امر کن و در این دعوت شکیبا باش.» نماز کشتی نجات است که همه افراد بخصوص کودکان و نوجوانان ها و جوان ها را از طوفانها و خیزابها عبور می دهد و به ساحل آرامش و رستگاری می رساند.

 

نماز، تقدیم حمد و سپاس به درگاه خالق منان و کامل ترین پاسخ به عالی ترین نیاز انسان؛ فرصتی برای طراوت بخشیدن روح و پلی برای نیل به اوج کمال « نماز » . یعنی کمال جویی است . یکی از اساسی ترین ارکان حیات ، « نماز » . مطلق و زینت بخش شخصیت و منش مؤمنان است ، تمدن، فرهنگ، زندگی و تحرک جوامع انسانی است.

 

اگرچه نماز دارای اهمیت فراوان است، اما برگزار کردن نماز به جماعت اهمیت بیشتر دارد، زیرا نمازجماعت نمادی با ارزش از جامعه مطلوب اسلامی است که عناصری مانند رهبری، اتحاد و نظم را دربر می گیرد. بنابراین، مطالعه نماز جماعت و حکمتهای فراوانی که در آن نهفته، حایز اهمیت است. به همین دلیل، یکی از مهمترین مسائلی که فکر دینداران جوامع گوناگون بشری را به خود جلب کرده، این مسئله است که چگونه فرزندان جامعه را دیندار و نمازخوان کنند و آنها را از بهره های فراوان این ودیعه آسمانی پرنصیب سازند. پرستش حقیقتی است که در همه موجودات عالم وجود دارد و موجودی در عالم نیست که پرستنده حق نباشد. این حقیقت که گوشه هایی از رموز آن در عالم کشف و شهود برای عالمان راستین پدیدار گشته، در آیه شریفه 43 سوره بنی اسرائیل این گونه آورده شده است: « و اِن مِن شَیء اِلاّ یُسَبِّحُ بِحَمدِه وَ لکنْ لا تَفْقَهُونَ تَسبیحَهُم  موجودی نیست که تسبیح گوی خداوند سبحان نباشد، لکن تسبیح آن ها را متوجه نمی شود  .

 

بر پایی نماز در مدارس وظیفه ای خطیر و بسیار حساس است، زیرا مدارس جدای از ویژگیهای منحصر به فرد، محل تشویق، اضطراب، رقابت های نگران کننده توأم با شکست و پدیده های ناخوشایند دیگری است که هر کدام از آن ها به تنهایی قادر به تبدیل محرکهای خنثی به محرکهای شرطی نیرومند فراخوان اضطراب و حالات ناخوشایند روانی می باشند . بنابراین ایجاد اصلاحات بنیادی به منظور تغییر در نگرش دانش آموزان نسبت به مناسک جاری به ویژه نماز جماعت می تواند زمینه ساز تحولات اساسی در شخصیت دانش آموزان شود و نه تنها نگرش آنها را نسبت به صورت ظاهری عبادات بهبود بخشد . بلکه در جهت گیری اصولی به سوی ارزشهای انسانی آنها را هدایت نماید. بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی کاهش یافته و تهاجم فرهنگی بیگانه به نسل نو چندان کاری از پیش نخواهد برد و در زمینه فکری و اخلاقی از انحراف مصون خواهند ماند.

 

همه ی کودکان و نوجوانان ، محتاج هدایتند و به یک برنامه ی صحیح زندگی نیاز دارند . این نیاز برآورده نمی شود ، مگر با پرورش حس مذهبی ، احیاء فطرت و فراهم نمودن زمینه های رشد و به کمال رساندن فضایل اخلاقی آنها که نماز کامل ترین پاسخ به عالی ترین نیاز انسان است.
در دین ما نماز به عنوان ستون دین تلقی شده و ملاک ارزش آدمی و قبولی کلیه ی اعمال و فرائض دیگر اوست و اگر درست اقامه گردد، به عنوان معراج مؤمن و رأس دین شمرده می شود،که نیاز به مداومت ومحافظت دارد.

 

بدون تردید ،همه ی جوانان و نوجوانان، بالفطره استعداد پذیرش و انجام تکالیف مذهبی را دارند اما آنچه مهم است ، چگونگی روش ها و ارائۀ شیوه های جذب آنها به سوی تکالیف مذهبی است . با اعتقاد بر این اصل بود که بر آن شدم تا دریابم که راهها و شیوه های جذب دانش آموزان به اقامۀ نماز جماعت ، که عالی ترین ارتباط انسان با خداست، چیست؟

 

من به عنوان دبیر دینی و عربی مدرسه ، که در هدایت دانش آموزان به سوی مسائل مذهبی و تربیت دینی آنان نقش مهمتری دارم ، می خواهم بدانم که راهکارهای ایجاد انگیزه در دانش آموزان، برای شرکت در نماز چیست ؟ و چگونه می توانم آنان را نسبت به شرکت در نماز جماعت مدرسه ترغیب نمایم.

 

فهرست مطالب

چکیده 4

کلمات کلیدی : 4

مقدمه. 5

بیان مسئله : 8

تعریف اصطلاحات : 10

نماز جماعت : 11

روشهای جمع آوری اطلاعات (شواهد 1 ) 12

اجرای بهترین راه حل و اقدام : 22

گرد آوری اطلاعات ( شواهد2 ) 24

ارزشیابی و نتیجه گیری : 26

اعتبار بخشی : 28

موانع و محدودیت ها : 29

پیشنهادات و راهکارها : 30

فهرست منابع. 32

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود اقدام پژوهی جذب دانش آموزان به نماز و فرائض دینی

تحقیق درمورد وب¬درمانی و کتاب¬درمانی

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درمورد وب¬درمانی و کتاب¬درمانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 16

 

وبدرمانی و کتابدرمانی

علیرضا نوروزی

دانشجوی دکترای علوم کتابداری و دانششناسی، فرانسه (بورسیه دانشگاه تهران)

چکیده

این مقاله به بررسی اجمالی کتابدرمانی، وبدرمانی و اهمیت مطالعه کتاب و منابع وب در درمان مشکلات جسمی، روحی و روانی میپردازد. این مقاله پیشنهاد میکند که وبدرمانی به عنوان جایگزین یا مکمل کتابدرمانی و سایر فنون رواندرمانی به کار گرفته شود.

کلیدواژه: رواندرمانی، کتابدرمانی، کتاب، اینترنتدرمانی، وبدرمانی، وب، کتابخانه بیمارستانی

کتابدرمانی

کتابدرمانی به عنوان برابرنهاده واژه Bibliotherapy انتخاب شده است. واژه Bibliotherapy از دو واژه Biblio به معنای کتاب و Therapy به معنای درمان و شفا مشتق شده است و قدمتی چون تاریخ کتاب دارد. کتابدرمانی به مفهوم امروزی در قرن 19 و 20 شکل گرفته است. البته واژه کتابدرمانی نخستینبار توسط ساموئل کروترز در سال 1916 به کار گرفته شد. کتابدرمانی یعنی استفاده از کتاب و مواد خواندنی سودمند به منظور حل مشکلات جسمی، روحی و روانی.

کتابدرمانی یعنی استفاده از مواد خواندنی برگزیده به عنوان مکمل درمان در پزشکی و روانشناسی بالینی و نیز راهنمایی در حل مشکلات شخصی به وسیله مطالعه هدفدار. امروزه در کشورهای پیشرفته کتابدرمانی بهوفور و بهطور مؤثری در محیط های اجتماعی همچون بیمارستانها، مدارس، زندانها، دارالتأدیبها، ندامتگاهها، مراکز بازپروری و مراکز مشاوره برای درمان اختلالات شایع روانی نظیر افسردگی استفاده میشود (بلوچ زراعتکار، 1383).

از دهه 1950 با تأسیس کتابخانههای بیمارستانی در بیمارستانها و مراکز درمانی در ایالات متحده آمریکا و برخی از کشورهای اروپای غربی، کتابداران کتابخانههای بیمارستانی با مشاوره روانشناسان، روانپزشکان و روانکاوان کتابهایی امیدبخش و نشاط آور را در اختیار بیماران مختلف قرار میدهند تا امید به زندگی آنها را افزایش داده و روند درمان جسمی و روحی آنها را بهبود بخشند.

کتابداران کتابخانههای بیمارستانی با گردآوری مجموعهای از کتابها و خواندنیهای مفید برای بیماران و فراهم کردن امکان دسترسی آسان به واسطه گرداندن کتابهای متنوع بر روی کتاببر یا چرخ کتاب در تمام بخشها و اتاقهای بیمارستان موجب میشوند که بیماران با خواندن این کتابها احساس آرامش و لذت پیدا کرده، سرگرم شوند و دردهای جسمانی و روانی آنها تسکین یابد. در کتابدرمانی معمولاً از کتاب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خواندنی، رمان، داستان و قصه استفاده می‌شود. در واقع، داستان، ابزاری برای کمک به کودکان، نوجوانان، بیماران و سایر افراد برای مقابله با مشکلات جسمی، روحی و روانی خود است. بسیاری از روانشناسان و روانپزشکان خواندن کتاب را به عنوان بخشی از فرایند درمان بیمار توصیه میکنند.

وبدرمانی

امروزه منابع موجود در وب به منظور درمان و رشد فکری و شخصی مورد استفاده قرار میگیرند. هدف وبدرمانی بهکارگیری منابع موجود در وب برای حفظ سلامت روانی، تندرستی و سلامتی است.

وبدرمانی به عنوان برابرنهاده واژه Webotherapy انتخاب شده است. واژه Webotherapy از دو واژه Web به معنای وب و Therapy به معنای درمان و شفا مشتق شده است (نوروزی، 2006). واژه انگلیسی Webotherapy نخستین بار توسط نوروزی (2006) در یادداشت سردبیر مجله وبشناسی به کار برده شده است. وبدرمانی یعنی مطالعه منابع الکترونیکی موجود در وب به منظور ارتقای سطح دانش، حل مشکلات و مسائل جسمی، روحی و روانی. قابل ذکر است که ایده وبدرمانی بر گرفته از کتابدرمانی است. منابع موجود در وب (اعم از صفحههای وب، وبنوشتها، مجلههای دسترسی آزاد، کتابهای الکترونیکی، روزنامههای الکترونیکی و غیره) میتوانند به حل مشکلات افراد کمک کنند. مطالعه مواد خواندنی موجود در وب میتواند بهبودبخش و آرامبخش مشکلات فردی باشد. استفاده از خواندنیهای گزینشی و متناسب با مشکلات و سن افراد به منظور حفظ سلامت و بهداشت روانی نوعی وبدرمانی است. بدون شک مطالعه خواندنیهای سودمند و مناسب برای روان آدمی مفید است. وبدرمانی نوعی خودیاری است که افراد با مطالعه و راهنمایی گرفتن از منابع ارزشمند موجود در وب مشکلات عاطفی، روانی یا جسمانی خود را برطرف کرده و یا ناراحتیهای خود را تسکین میبخشند.

همانطور که تغذیه جسم جزو مهمترین مسائل روزمره است، مطالعه نیز ضروری است. در واقع، مطالعه غذای روح است. مهم این نیست که این غذای روح در کتابخانه سنتی یافت میشود یا در محیط وب. مهم آن است که فرد بتواند اطلاعات مورد نیاز خود را در کوتاهترین زمان ممکن به دست آورد. به عبارت دیگر، مهم اطلاعات هستند و نه قالب ارائه آنها. البته باید بین محتوای منابع و اهداف درمانی تناسب وجود داشته باشد. آنچه بر اهمیت وبدرمانی می‌افزاید این واقعیت است که اینترنت و وب امروزه جزو مکمل‌های رواندرمانی و کتابدرمانی بوده و پژوهشهای انجام شده توسط پژوهشگران غربی بر اهمیت آثار درمانی وب اشاره دارند. از جمله مزایای عمده وبدرمانی، سهولت دسترسی به وب، گستردگی آن و عدم تعلق به یک رویکرد درمانی خاص است. در واقع، هر رویکرد رواندرمانی می‌تواند از روش وبدرمانی استفاده کرده و قواعد روانشناختی خود را تحت عنوان وبدرمانی به مراجعان ارائه نماید. وب میتواند به تغذیه روحی و تأمین بهداشت روانی افراد فارغ از جنس، سن و مذهب کمک کند و حائز اهمیت زیادی است. وبدرمانی می‌تواند به تداوم روند رواندرمانی و کتابدرمانی در خارج از محیط کلینیک و بدون نیاز به حضور مداوم درمانگر یا مشاور کمک کند.

در غرب امروزه از وبدرمانی و اینترنتدرمانی به عنوان یکی از مؤثرترین روشها برای درمان ناسازگاریها و پریشانیهای روانی، افسردگی، پرخاشگری، پیشگیری از


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد وب¬درمانی و کتاب¬درمانی

تحقیق درمورد ویروس

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درمورد ویروس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 41

 

1ـ ویروس چیست ؟

ویروس به برنامه های کوچک و مخربی گفته می شود که مخفیانه به کامپیوتر شما انتقال پیدا می یابد .

نام ویروس به این علت روی این گونه از برنامه ها گذاشته شده است که عملکردی مشابه ویروس های بیولوژیک دارند . یک ویروس بیولوژیک از طرق مختلفی ممکن است وارد بدن انسان شود و ممکن است تا مدت زیادی به فعالیت مخفیانه در بدن بپردازد و پس از مدتی علائم وجود ویروس مشخص شود .

یک ویروس کامپیوتری نیز از طرق مختلفی ممکن است وارد کامپیوتر شود و ممکن است تا مدتها به فعالیت خود ادامه داده و پس از مدتی اختلالاتی را در کامپیوتر ایجاد نماید . ویروس های کامپیوتری می توانند به اطلاعات و برنامه های موجود در کامپیوتر آسیب رسانده و آنها را از بین ببرند .

ویروسهای کامپیوتری توسط برنامه نویسان مجرب جهت آسیب رساندن به شرکتهای رقیب نرم افزاری ، مختل کردن شبکه کامپیوتری یا مقاصد شوم دیگری نوشته می شود و سپس همراه برنامه های قفل شکسته ،‌ برنامه های رایگان و غیره یا توسط اینترنت به کامپیوترهای دیگر انتقال یابند.

2ـ‌روش های انتقال ویروس به کامپیوتر

ویروس های کامپیوتری ممکن است از راه های زیر به کامپیوتر انتقال یابند .

1ـ2ـ انتقال ویروس از طریق دیسکت یا سی دی آلوده به ویروس

بعضی از ویروس ها با چسبیدن به انتهای فایلهای اجرای (با پسوند EXE و COM) یا با قرار گرفتن روی سکتور دیسکت خود را به روی کامپیوتر منتقل می کنند . با اجرای فایل های آلوده یا با قرار دادن دیسکت آلوده در کامپیوتر و استفاده از آن ، ویروس به کامپیوتر منتقل شده و فعالیت خود را آغاز می کند .

2ـ2ـ انتقال ویروس از طریق شبکة‌ محلی (LAN)

هرگاه یکی از کامپیوتر های شبکه محلی بخصوص کامپیوتر Server به ویروس آلوده باشد ،‌ ممکن است ویروس از طریق شبکه همة کامپیوترها را آلوده کند . بعضی از ویروس ها مخصوص شبکه هستند و ابتدا کامپیوتر سرور را آلوده می کند سپس توسط کامپیوتر سرور ،‌ کلیه کامپیوترهای

شبکه را آلوده می سازند .

3ـ2ـ انتقال ویروس از طریق اینترنت

با گسترش استفاده از اینترنت ، ‌ویروس های اینترنتی به عنوان نسل جدیدی از ویروس ها مطرح شدند . ویروس های اینترنتی بسیار سریعتر از ویروس های دیگر در سطح دنیا انتشار می یابند ، به صورتیکه ظرف چند روز میلیونها کامپیوتر در سراسر دنیا به یک ویروس جدید آلوده می شود . این نوع ویروس ها ممکن است از طریق E-MAIL ، ‌قطعات نرم افزاری مانند Actirex ها و یا از طریق صفحات وب و غیره به کامپیوتر منتقل شوند .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد ویروس

تحقیق درمورد ویژوال بیسیک

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درمورد ویژوال بیسیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 20

 

تاریخچه ویژوال بیسیک

حدودسی و پنج سال قبل در کالج دارتموث زبانی پا به عرصه وجود گذاشته برنامه نویسی را از تسلط حرفهایها خارج کرد و به مبتدیان هم امکان داد تا وارد دنیای شیرین برنامه نویسی شوند ؛ این زبان بیسیک نام گرفت. زبان بیسیک از سایر زبانهای آن زمان مانند فورترن ،کوبول واسمبلی بسیار سادهتر بود و به همین دلیل به عنوان مبنای کار شرکت میکروسافت برای اولین زبان برنامه نویسی نیمه حرفه ای در محیط ویندوز انتخاب شد.

هرزبان برنامه نویسی اصولا مجموعه ایست از تعدادی دستور که هر کدام کار مشخصی انجام میدهند. انسانها با این مجموعه دستورات است که کامپیوترها را وادار به انجام خواسته ها یشان می کنند.با آن که بیسیک برای مبتدیان طراحی شده بود اما دستورات آن همچنان مبهم ورمزآلود بود.

شرکت میکروسافت قبل از رسیدن به visual بیسیک را توسعه داد که هر کدام ازآنها بنحوی تقویت وتکامل این زبان محسوب میشدند:mbasik ،gwbasic،basica ،quik basik ،qbasik .در این مسیر چندین ویرایش دیگر از زبان بیسیک ، بدون از دست دادن سادگی خود،قدرت قابل توجهی بدست آورد.

زبان بیسیک (برای حفظ سادگی)همچنان یک زبان اینترپرتری باقی ماند،چون فاصله کوتاه بین نوشتن برنامه و دیدن حاصل کار برای مبتدیان ازضرورت تام برخوردار است. البته اگربرنامه ای بخواهد در دنیای برنامه های حرفه ای حرفی برای گفتن داشته باشد باید به کامپایلر متکی باشد که البته نتیجه آن زحمت بیشتر برای برنامه نویس است.

با ورود ویندوز به صحنه و محبوبیت سریع آن، میکروسافت دریافت که دیگر بیسیک های قدیمی (که اساسأ متن گرا بودند)نمی توان ازکارایی لازم در این محیط جدید برخوردار باشند؛و این نقطه تولدvisual basic بود.

محبوبیت visual basic ،علاوه بر گرافیکی وساده بودن ،از آنجا ناشی می شود که زبانی اینترپر تری (interpreter )و کامپایلری(compiler )است.زبانهای اینترپرتریاز نظر سهولت تولیدوتوسعه برنامه خیلی به برنامه نویسی کمک می کنند واز طرف دیگر برنامه های کامپایل شده بنحو چشمگیری سریعتر از برنامه های اینترپرتری هستند. باترکیب این دو ویژگی ،visual basic به سهولت تولید برنامه و سرعت اجرا‎‏‏ در محصول نهایی دست یافته است.

چگونه یک برنامه VBبنویسیم

به منظور نوشتن یک برنامه VBاولین مرحله طراحی صفحه تصویر است، یعنی آنچه که استفاده کننده می بیند :چه منوهایی لازم است؟اندازه پنجره چقدر باشد؟چند پنجره وجود داشته باشد؟آیا به کاربران امکان تغییر دادن اندازه می باشد؟ محل کلمه فرمان کجا باشد تا استفاده کننده با کللیک کردن آنها را فعال سازد؟واینکه آیا هر برنامه جایی(با نام جعبه متن)برای ورود متن خواهد داشت؟

در VBاشیایی که بر نامه نویس در درون پنجره ها قرار میدهد کنترل نامیده میشود.وتعداد این کنترلها به ویرایش VBبستگی دارد بیش از 20 کنترل برای روش استاندارد و افزون از 30 کنترل برای ویرایش حرفه ای در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این از آنجایی که VB قابلیت ‏‏‎‎‎‏‏ایجاد کنترلها ی زیادی را برای کاربردهای بخصوص دارد به راحتی قادر خواهید بود که برای یک وظیفة مشخص کنترل سفارش مورد نظر تهیه فرمایید.

‍‍VBطراحی صفحة تصویر را آسان کرده است میتوان بهمان راحتی که ازیک برنامه نقاشی استفاده می نماییم واسط کاربر را بکشید. با ذکراین نکته پس از اتمام کار طراحی واسط کاربر دکمه فرمان و نیز سایر کنترلهایی که در پنجره خالی قرار داده شده بطور خودکار اعمال کاربر مانند حرکت ماوس ویا کلیک کردن دکمه ها تشخیص می دهد.

VB همچنین قابلیت طراحی منوهای معمولی وباز شدنی را نیز دارا می باشد تنها پس از طراحی واسط هاست که باید کمی برنامه بنویسد .درVB کنترلها رویدادهایی مانندکلیک ماوس را تشخیص میدهد. نحوه پاسخ به اشیاء به رویدادها به کدهای نوشته شده بستگی دارد بدین ترتیب شما نیز خواهید داشت که در پاسخ رویدادها هر کنترل کدی بنویسید .این موضوع، برنامه نویسی VB را از انواع برنامه نویسی روالگرای قراردادی در ویرایشهای قدیمی ‎‎‏‏‎‎‎‎Basic ،c ،پاسکال متفاوت میسازد.در زبانهای برنامه نویسی قراردادی بزرگ از بالا به پایین اجرا میشوندبه عبارتی اجرای برنامه ها از اولین خط شروع شده و مطابق روند برنامه به بخشهای مختلف منتقل می گردد در صورتیکه یک برنامه VB کاملاً متفاوت کار میکند هسته هربرنامهVB یک مجموعه از کدهای اجرایی است که پس از فعال شدن پاسخ مناسب را برای رویدادهایی که تشخیص میدهد ایجاد می نماید.

درVB کدهای برنامه نویسی که تعیین کننده نحوه پاسخ برنامه شما به رویدادهایی نظیر کلیک ماوس میباشد در مجموعه ای تحت عنوان روال رویداد قرار دارد.

روال رویداد بخشی از کدهایی است که اجرای آنها منوط به وقوع یک رویداد خارجی بخصوص میباشد.در اغلب حالات هر کار اجرایی در یک برنامه VB می تواند یک روال رویداد بوده ویا آن چیزی باشد که در روال رویداد بکار رفته تا به اجرای روال کمک نماید.

در حقیقت تفاوت اصلی VB با سایر زبانهای برنامه نویسی متعارف استفاده از عبارت پروژه به جای برنامه می باشد که معنای آن ترکیبی است از کدهای برنامهنویسی و واسط کاربر که ساخت یک برنامه VB را امکان پذیر میسازد.

برای طراحی یک برنامةVB بطور خلاصه باید مراحل زیر را طی کرد:

پنجره هایی را که کاربر می بیند شکل داد.

تعیین کرد که کدام رویداد یک کنترل روی پنجره رخ می دهد.

برای رویدادهای تعیین شده روال نوشت(همچنین روالهای کمکی که موجب کارکرد آن روال می شود.)

هنگام اجرای یک برنامه اتفاقات زیر بوقوع می پیوند:

VB برای همه رویدادهای مختص به یک کنترل، پنجره ها وکنترل های هر پنجره را جستجو می کند(حرکت ماوس،حرکت کلیک ماوس،ضربه کلیک و…).

پس از اینکه VB رویدادی را تشخیص داد چنانچه پاسخی برای آن رویدادبصورت پیش ساخته داخلی(internet built-in )وجود نداشته باشد،VB تمام برنامه هارا تست می کند تا مطمئن سود که برای رویداد مورد نظر روالی نوشته شده است یا خیر.

اگر روال رویدادی نوشته شده باشد VB آنرا اجرا کرده وبه مرحله1 باز خواهد گشت.

اگر روالی برای آن رویداد نوشته نشده باشد VB به مرحلة دیگر باز می گردد.

این چرخه تا پایان برنامه بطور پیوسته ادامه می یابد معمولاً قبل از اجرای هر کاری توسط VB باید رویدادی اتفاق افتد، بنابراین برنامه هایVB عمدتاً تأثیر پذیرند تا اثر گذاروهمین مسأله نشان میدهد که این برنامه با کاربر نزدیک

انچه برای اجرای VB موردنیاز است:

ویرایش استانداردVB به ویندوز95 ،ویندوزNT نیاز دارد .حداقل به یک ماشین قوی برای کار با سیستمهای عامل 32 بیتی نیاز میباشد.در واقع به سخت افزار زیر نیاز می باشد:

یک پردازنده 486 یا پنتیوم سریع و حداقل 8 مگابایتRAM (16مگابایت

بسیار مناسب تر خواهد بود.)

یک سخت دیسک با حداقل60مگابایت فضای خالی.

ی بیشتری دارند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد ویژوال بیسیک