نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره زندان وعلوم مربوط بزندانها 23

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درباره زندان وعلوم مربوط بزندانها 23 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 24

 

زندان وعلوم مربوط بزندانها - LE PRISON ET LES SCIENCES PENITNTIAIRES

این مقاله قسمتی از سخترانی آقای دکتر علی رفعتی بازپرس شعبه پنجم دادسرای شهرستان کرمانشاه است که دراجتماع قضاة دادگستری استان کرمانشاه ایراد شده واز طریق دفتر آموزش ورارت دادگستری به مجله رسیده است.

******

فهرست مطالب

1- تعریف

2- اشاره مختصری بجنبه تاریخی مجازات وزندان

3- سیستم های مختلف زندان

1- سیستم های قدیمی

1- سیستم زندانهای عمومی

2- سیستم انفرادی ( پنسیلوانی. فیلادلفی)

3- سیستم مابورنین

4- سیستم ایرلندی

2- سیستم های جدید:

1- سیستم تدریجی جدید

2- رژیم زندانهای آموزشی

3- رژیم زندانهائی که مبتنی براعتماد به محکوم است :

1- رژیم کارخارج اززندان توام با مراقبت

2- رژیم زندانهای باز

4- رژیم همه آزادی

5- توقیف های آخر هفته

4- بررسی وضع زندانها در کشور مترقی: ( سوئیس. سوئد.فرانسه)

6- سازمان اداره زندان درفرانسه

1- امورزندان

2- بازرسان

3- اداره کارگزینی

4- شورای اداری

5-کمیته عالی آزادی مشروط

7- بررسی مطالعاتی

5- وضع زندانها درایران

1- مقدمه

2- زندانها درتهران

3- زندانها درشهرستانها

4- زندان کرمانشاه

1- ندامتگاه مرکزی ( زندان قصر)

2- زندان قزل حصار

3- کانون اصلاح وتربیت برای اطفال بزهکار

4- بازداشتگاه شهربانی

5- بازداشتگاه کاخ دادگستری

6- زندان زنان

7- زندان قزل قلعه

8- زندان اداره گمرک وراه آهن واداره ثبت

********

1-تعریف

موضوع مقاله مربوط به زندان است که اصطلاح آن درزبان فرانسه Sciences-Penitentiaires میباشد . مسلما پس از نامبردن کلمه زندان یک تجسم ذهنی بوجود میآید که زندان عبارتست از چهاردیواری محدود ومستحکمی که درداخل آن اطاق ها وسلولهای تنگ وتاریک زیادی برای محبوس کردن گناهکاران وتبهکاران ساخته شده است وعده ای مامور مسلح باقیافه های عبوس وخشن بمراقبت اززندانیان مشغولند.

البته این تجسم ذهنی از کلمه زندان شاید صحیح باشد ولی از نظر علمی منظور ما از کلمه زندان مفهوم وسیعتری است درباره علوم مربوط بزندانها تعاریف مختلفی از طرف علمای حقوق جزا شده است چنانکه Donnedieu de vabrd آنرا (( علم اجرای احکام جزائیCuehe آنرا (( علم مجازات )) ونویسندگان معاصر دیگر آنرا ((علم درمان مجرمین )) تعریف کرده اند.

باتوجه بتعاریف فوق میتوان علوم مربوط بزندانها را بطور کلی چنین تعریف کرد:

(( علوم مربوط بزندانها عبارت از مطالعه مسائل مربوط باجرای مجازات وتطبیق دادن مجازات با مجرم وهمچنین بررسی اصولی است که رعایت آن دربهبود وضع مجرمین واصلاح وتربیت زندانیان موثر است))

قبل ازمطالعه سیستم های مختلف زندان وطرزاجرای مجازات درزمان حاضر لازم است کمی بعقب برگردیم واشاره مختصری به جنبه تاریخی مجازات وزندان نمائیم

2- اشاره مختصری به جنبه تاریخی مجازات درزندان

برخلاف امروز که هدف از مجازات اصلاح ومعالجه مجرم است سابقا تنبیه مجرمین جنبه انتقام وارعاب داشته است چنانکه دردوره انتقام فردی وجوامع اولیه اجرای انتقام غیر انسانی وحد وحصری نداشته است بطوریکه غیر از خود قاتل نزدیکان وبستگان او نیز از طرف خانواده یا طائفه مقتول مورد حمله قرارگرفته وبه قتل میرسیدند.

بعد ازدوره انتقام فردی نیز مجازات ها نسبت بطبقات مختلف متفاوت بوده معمولا برای طبقات متنفذ خفیف وافراد عادی بسیار شدید بوده است بطوریکه مجرمین درطبقات پائین اجتماع را شدیدا شکنجه داده وقطعه قطعه میکردند چنانکه دررم مجازاتهای کیفری عبارت از(دارزدن. سربریدن. بجنگ واداشتن. باحیوانات وحشی وتبعید) بود. درقدیم همچنین درقرون وسطی وتاقبل از انقلاب کبیر فرانسه . فرانسویها نیز مجازاتهای رومی را اساس قرارداده وبا جرح وتعدیل آنها را اجرا می نمودند ( درآتش انداختن . شقه کردن واعدام بوسیله سربریدن . قطع اعضاء ومجازاتهای شدید دیگر اجرا می شد)

باید متذکر شد که درقرون وسطی وتاقبل از انقلاب کبیر فرانسه قضات بمیل خودبرای یک جرم مجازاتهای مختلفی را تعیین وقضاوت طبق سیستم Inquisitoire ( تفتیش عقاید) اجرا می شد.

وضع زندانها درقدیم هول انگیزبوده است چنانکه Albert Desjardines درکتاب معروف خود بنام (( زندانها )) درسال 1885 مینویسد: زندانهای فرانسه شبیه به دخمه هائی بوده اند بسیار تنگ وتاریک ووحشتناک وبدون روزنه وهمچنین نمناک که زندانیان متخلف را بیش از گنجایش این سیاه چالها درآن زندانی میکردند وبیشتر اززندانیان دراثر کم غذائی ومرض ویا دراثر آزار وشکنجه پس از مدت کوتاهی درهمین زندانها میمردند .

براثر اجرای مجازاتهای شدید وغیر انسانی درقرن هفدهم فلاسفه ونویسندگان بزرگ مانند : میرابو، والتر، منتسکیو، ژان ژاک روسو ودید رو.. علیه اجرای این مجازاتهای وحشیانه قیام کردند وشدیدا زبان بانتقاد گشودند ودرنتیجه انتقاد همین نویسندگان انقلابی بود که درسال 1791 درفرانسه مجازاتهای غیر انسانی منسوخ وبخلاف سابق که تعیین مجازاتها بسته بمیل قاضی بود بقانونگزار واگذار گردید . همچنین قانون سال 1791 مقررداشت که مجرمین مختلف باید از یکدیگر جدا باشند قانون 1885 فرانسه آزادی مشروط را


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره زندان وعلوم مربوط بزندانها 23

دانلود پاورپوینت مسجد مدرسه سپهسالار

اختصاصی از نیک فایل دانلود پاورپوینت مسجد مدرسه سپهسالار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 27 صفحه

عنوان پروژه : مطالعات تاریخی مسجد- مدرسه سپهسالار حاج میرزا حسین خان سپهسالار در اواخر سال 1241ه.ق در قزوین به دنیا آمد.پدرش ،میرزا نبی خان،از رجال دربار قاجاریه بود.وی تحصیلات خود را در قزوین و تهران به انجام رساند،سپس برای تکمیل تحصیلات خود به اروپا رفت.وی مدت ها از جانب ناصرالدین شاه در هندوستان و دربار عثمانی مامورو وزیرمختار بودوبعدها نیز به وزارت عدلیه،اوقاف وسپهسالاری قشون منصوب شد. میرزا حسین خان سپهسالار باغ بهارستان و زمین های اطراف آن را از پاشاخان امین الملک خرید و در سال 1296ه.ق در قسمتی از جنوب آن ساخت مسجد- مدرسه را آغاز کرد.ولی در سال 1297ه.ق به موجب عزل از مقام دولتی و اعزام به قزوین کار نیمه تمام ماند.بعد از روی کار آمدن مجدد وی،کار ساخت بنا نیز دوباره به جریان افتاد و در زمان ماموریت او به خراسان تقریبا بعضی از ابنیه تحتانی مدرسه قابل سکونت شد.در هفتم شوال1297 ه.ق وقف نامه را نوشت و در مجلسی با حضور روحانیون،صیغه وقف را جاری کرد.لیکن در سال 1298ه.ق به سن 57سالگی در مشهد درگذشت واز تکمیل این بنا محروم ماند.ناصرالدین شاه برای اتمام این اثربرجسته تاریخی ،یحیی خان مشیرالدوله،برادر او را که در آن زمان وزیر عدلیه بود،به نظارت خاصه بر طبق وقف نامه مامور گردانید،تا اینکه ساخت بنا در سال 1303ه.ق تکمیل و اتمام پذیرفت. دراین مدرسه امر بهره گیری از علوم جدید در پیشبرد معارف اسلامی پایه گذاری شد و پس از انقلاب اسلامی به مدرسه عالی شهید مطهری تغییر نام داد. این بنا بی تردید یکی از بناهای شاخص و مهم تهران ،وبه لحاظ تزئینات کم نظیر و تناسبات موزون در آن، اثری ارزشمند در معماری ایرانی به شمار می رود.
مهندس ناظر و طراح این بنا میرزا مهدی خان شقاقی ملقب به ممتحن الدوله می باشد که در فرانسه تحصیل معماری نمود.وی در خاطرات خویش می نویسد : «طراحی و ساختن آن بنا به من رجوع گشت و من استاد حسن معمار قومی را جهت همکاری از قم به تهران آوردم ومرحوم میرزا حسن خان منشی اسرار هم همراهی می نمود و شهریه و انعام دادند و ساختن این بناها از مسجد ناصری(سپهسالار) و عمارت بهارستان به من و او واگذار شد.من به عنوان مهندس طراح فقط در ساختن آن بنا نظارت می کردم.مرحوم آقا وجیه سپهسالار ثانی که طرف توجه میرزا حسن خان بود متاسفانه این خدمت معماری از آن استاد قمی ذوفن را از خدمت خارج نمود و من ماندم ویک مشت معماران مورد اعتماد که-الحمد لله- ساختمان ها را به اتمام رساندیم.» ساخت هسته اصلی بنا پنج سال به درازا کشید.
بخش هایی از ساختمان در دوره های مختلف تکمیل و تغییراتی چند طی سالیان متمادی در بنا رخ داده است.
نظام فضایی مدرسه سپهسالار طبقه همکف نظام فضایی مدرسه سپهسالار طبقه اول ورودی های مدرسه سپهسالار خصوصیات و ویژگی های معماری مسجد- مدرسه سید اصفهان از ویژگی های مهم فضاسازی مدرسه سپهسالار وجود مهتابی ها و بهارخواب های وسیع در طبقه فوقانی است.
هرچند این فضاها با ظرافت بسیار در مدرسه سید اصفهان و مسجد سلطانی سمنان نیز یافت می شود.
اما در مدرسه سپهسالار این فضاها در مقیاسی وسیعتر و با پیچیدگی هایی بیشتر طراحی شده است، چنان که به جبهه شمالی بنا نیز راه یافته اند.
خصوصیات و ویژگی های معماری مسجد حکیم اصفهان استفاده از قاب های پر و خالی برای

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت مسجد مدرسه سپهسالار

تحقیق پزشکی

اختصاصی از نیک فایل تحقیق پزشکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 57

 

پیشینه بیماری تنگی محل اتصال حالب به لگنچه

تعریف:

تنگی محل اتصال حالب به لگنچه به معنای وجود نقص یااشکال ادرار از لگنچه به حالب می باشد که این نقص می تواند مادرزادی یا اکتسابی باشد. اکثرا این بیماری مادرزادی است و لی ممکن است علائم بعدها بروز کند حالات اکتسابی مثل سنگ ، تنگی بعد عمل یا انفلاماتورونئوپلاسم اوروتلیال نیز وجود دارد.

انسداد محل لگنچه به حالب (تنگی محل اتصال حالب به لگنچه ) یکی از بیماریهای شایع ایجاد انسداد در حالب پرکزیمال بوده و اختلال بارز فونکسیونل ، انتقال ادرار از لگنچه به حالب است

پاتوژنز :

1-مادرزادی:

در موارد مادرزادی سونوگرافی پرناتال می تواند اتساع سیستم ادراری رانشان دهد که این خود شک به تنگی محل اتصال حالب به لگنچه را بر می انگیزد که با بررسی های بعدی پس از تولد می توان به تشخیص رسید)8.) عللی که می توانند باعث این نقص شوند را می توان به صورت علل خارجی- داخلی تقسیم کرد)21).

الف – سگمان آدینامیک : در موارد مادرزادی که نقص می تواند در زمان کودکی یا پس از بلوغ خود را نشان دهد معمولا مشکل به دلیل انسداد داخلی است. طبق بررسیهای انجام شده یکی از دلایل شایع انسداد سگمان آدینامیک است که در این قسمت از حالب سگمان آپریستالیک شبیه مگالویورتر اولیه انسدادی به کرات دیده می شود از نظر هیستولوژی عضله اسپیرال طبیعی توسط باندلهای عضله طولی یا فیبروز جایگزن شده است و لذا پریستاتیسم طبیعی انجام نمی شود، این بیماران از نظر ماکروسکپی حین عمل نمای طبیعی دارند و با کاتتر فرنچ 14> کانالیزه می شوند).17).

ب – چین یا والو حالب :نوع دیگر، تنگی واقعی مادرزادی حالب است که محل آن بیشتر در محل اتصال حالب به لگنچه است هرچند ممکن است در نواحی مختلف حالب لومبر سنگ ورسوب کلاژن در محل تنگی داشته باشند. انسداد داخلی در محل اتصال حالب به لگنچه می تواند در اثر چین یا والو مخاطی عضلانی باشد در این موارد انسداد ممکن است در پروکزیمال ترین قسمت باشد که ممکن است ناشی از برجا ماندن یا تشدید چین های طبیعی جنینی باشد گاه این نقایص با ادوانتیس حالب متصل می شوند که نمای خارجی آن با چسبندگی خارجی خود را نشان می دهد. Bernestein گزارش کرد که آزاد کردن این چسبندگی های خارجی گاه منجر بازگشت جریان غیرانسدادی شده است (بدون پیلوپلاستی ) هر چند که همین چسبندگی ها ثانوی به پدیده انسداد داخلی هستند و پیلوپلاستی رسمی عموما توصیه می شود)21.). گاه چین ، والو ، چسبندگی منجر به انکولاسیون در لبه تحتانی لگنچه جلو و پائین دیلاته شده و Insertion High ثانویه می دهد.

ج: حالب High Insetion : گاهی دلیل انسداد حالب در محل اتصال حالب به لگنچه ، High insertion است و این پدیده خود خود بعنوان یکی از علل اولیه انسداد مطرح است و به کرات در حضور اکتوپی کلیه یا آنومالی های فیوژن یافت می شود)17.).

د – عروق ابران ( Aberrant vessel ) : نقش بالقوه عروق ابران به عنوان علت تنگی محل اتصال حالب به لگنچه مورد تردید است.در مواقعی که شریانی مستقیما واردپل تحتانی شود در 3/1 موارد تنگی محل اتصال حالب به لگنچه بصورت همراه دیده می شود که انسیدانس آن بیش از جمعیت نرمال است که اغلب به اینها ابران( Aberrant vessel ) می گویند هر چند ممکن است اینها از شریان اصلی یا از آئورت جدا شوند در واقع معمولا واریان های نرمال هستند اینها در موارد اندکی از پشت حالب می گذرند و در اصل ابران هستند بهرحال این احتمال کم است که رگ همراه به تنهایی عامل انسداد اولیه باشد بلکه احتمالا این ضایعه داخلی در محل اتصال حالب به لگنچه یا حالب پرگزیمال است که منجر دیلاتاسیون لگنچه روی رگ پولار می شود).13)..

در اطفال VUR ممکن است دیلاتاسیون وتور توزیته و Kink حالب بدهد که گاه علایم رادیولوژیک تنگی محل اتصال حالب به لگنچه را تقلید می کنند).18)

2- اکتسابی

علل اکتسابی انسداد محل اتصال حالب به لگنچه عبارتند از:

الف - تومورهای خوش خیم مثل پولیپیهای فیبرو اپی تلیال بدخیمی اروتلیال ، ب -بیماری سنگ

ج - التهاب یا اسکار

د - ایسکمی بعد از عمل .

پاتوفیزیولوژی:

در یک مطالعه بوسیله استفان کوف و همکاران ).1) درباره مکانیسم پاتوفیزیولوژی جریان ادرار در بیماران با تنگی محل اتصال حالب به لگنچه تحقیقی انجام داده است که بشرح زیر می باشد:

طبق شکل 1 وقتی انسداد مکانیکی خارجی وجود دارد با افزایش فشار ، بزرگ شدن لگنچه یک تنگی در نتیجه خود این بزرگی لگنچه بوجود می آید که بعلت تغییر وضعیت لگنچه و ایجاد تغییر حالت حالب و ایجاد انسداد است یعنی اول انسداد کم است و بعد با بزرگ شدن لگنچه تغییر وضعیت لگنچه به حالب باعث حالتی میشود که انسداد را زیاد می کند ولی در نوع انسداد انترنسک شدید از اول تنگی موجود است و هیدرونفروز شدید است. ولی با افزایش فشار جریان ادرار میسر می شود و این مسئله با اسکن رادیونوکلئید یا مطالعه پرفوزیون با جریان و فشار قابل بررسی است در نوع انسداد داخلی خفیف جریان ادرار براحتی میسر است ولی اگر جریان ادرار زیاد شود مثل دیورز یس در مقابل جریان ادرار مقاومت ایجاد می شود و فشار لگنچه بالا می رود و اگر این کار زیاد اتفاق بیافتد و لگنچه نیز کمپلیانس زیادی نداشته باشد فشار به کلیه انتقال یافته و هیدرونفروز می دهد به این علت در بسیاری از موارد برای تشخیص باید از دیورزیس برای ایجاد اتساع و پیدا کردن پاتولوژی استفاده نمود.

شکل 1- تاثیر اتساع لگنچه در مکانیک تنگی محل اتصال حالب به لگنچه

مطالعه تجربی این محقق به این ترتیب انجام شده است:

مطالعه در سگ)1) :

در 4 سگ بوسیله نخ بخیه قسمت لگنچه را تنگ کرده و یک کاتتر در داخل حالب دیستال به تنگی گذاشته و دو لوله در داخل کالیس یکی برای اندازه گیری فشار و دیگری برای دادن مایع داخل کالیس کار گذاشته شد. با دادن مایع داخل کالیس فشار بالاتر رفته و مقدار ادرار خارج شده و اندازه گیری می شود و سپس با افزایش مایع دادن داخل کالیس ادرار خروجی دوباره اندازه گیری می شود.

نتیجه :

هیدرونفروز با دادن cc 90 – 17 (لگنچه سگ نرمال cc حجم دارد) داخل لگنچه در تمام سگها هیدرونفروز تولید می کند فشار لگنچه از cm H2O 40 – 10 بالاتر رفته و جریان ادرار cc/min 7 – 0 بود و افزایش بردن ده ادراری با افزایش فشار داخل لگنچه ارتباط خطی داشت.

مطالعه کلینیکی)1) :

6 پسر و 5 دختر ا ز 2 هفته تا 9 سال سن وارد مطالعه شد و 13 کلیه جراحی شد که 12 کلیه ترمیم و یک کلیه نفرکتومی شد در حین عمل جراحی قبل از ترمیم تنگی محل اتصال حالب به لگنچه از لحاظ آناتومی و فونکسیون برسی شدند از لحاظ آناتومی مثل پیچ خوردن حالب (KINK) و Crossing bund یا عروق یا فشار بافت ادوانیس دهنده بررسی شدند. که در 6 بیمار از 11 بیماردیده شد در 5 بیمار اختلال انترنسک مثل 2 بیمار تنگی داخلی و 3 بیمار سگمان آدینامیک داشتند . سپس حین عمل حالب از زیر محل تنگی قطع شده و دو کاتتر داخل لگنچه برای دادن مایع و اندازه گیری فشار مانند سگها گذاشته شد و جریان ادرار در فشارهای متفاوت اندازه گیری شد در حین تست فشار بین cm H2O 40– 5 داده شد و هر چقدر فشار و حجم بالاتر داده شد برون ده ادراری بیشتر شد که بین ml/min 14 – 0 قرار داشت نمودار به دو صورت دیده شد ( شکل 2) یکی نمودار ساده خطی افزاینده مثل سگ در 5 کلیه که هیچکدام انسداد خارجی نداشتند.

در نوع انسداد خارجی نمودار کمپلیکه وجود داشت که با افزایش فشار اول برون ده ادراری زیاد میشود و سپس در فشار بالاتر یا برون ده افت میکندیا تغییری ایجاد نمی شود و نمودار سقوط می کند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق پزشکی

نقد نمایشنامه Tartuffe by Moliere

اختصاصی از نیک فایل نقد نمایشنامه Tartuffe by Moliere دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

نقد نمایشنامه Tartuffe by Moliere


نقد  نمایشنامه        Tartuffe  by  Moliere

نوع فایل :  pdf    

زبان : انگلیسی

 تعداد صفحات:  30


دانلود با لینک مستقیم


نقد نمایشنامه Tartuffe by Moliere