نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله پست الکترونیکی

اختصاصی از نیک فایل مقاله پست الکترونیکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله پست الکترونیکی


مقاله پست الکترونیکی

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات53

 

پست الکترونیکی

هرچند سرویس‎های اینترنتی مثل وب و ‎FTP بسیار پرطرفدار هستند، اما سرویسی که بیش از همه یک ابزار ارتباطی شخصی و کاری تلقی می‎شود پست الکترونیکی است. پست الکترونیکی یک رسانه ارتباطی منحصر به فرد است که سرعت تلفن را با دقت نوشتار ترکیب کرده است، و نزد کاربران شبکه هیچ سویس اینترنتی از آن ارزشمندتر نیست. تا اواسط دهه 1990 سیستم‎های پست الکترونیکی‎ای که وجود داشتند بیشتر به صورت اختصاصی و مثلاً برای برقرار کردن ارتباطات دا خل سازمانی عمل می‎کردند. به تدریج که ارزش پست الکترونیکی به عنوان یک ابزار کار برای عموم روشن شد، استفاده از آدرس‎های پست الکترونیکی که توسط سرویس‎های بر خط  خاصی در اختیار قرار می‎گرفتند رواج یافت. اما این سرویس‎ها جدا از هم بودند و ثبت‎نام در یکی، ارتباط شخص را با کسانی که عضو سرویس دیگر بودند برقرار نمی‎کرد. با رواج اینترنت، در زمینة پست الکترونیکی هم انقلابی پدید آمد چرا که اکنون فقط یک استاندارد جهانی برای ارتباطات پستی فراهم شده بود که به هیچ فراهم‎کننده سرویس خاصی وابسته نبود. در حال حاضر  آدرس پست الکترونیکی تقریباً به اندازة شماره تلفن رواج دارد، و تقریباً هر شبکه‎ای که یک اتصال اینترنت دا رد به کاربران خود آدرس پست الکترونیکی اختصاص می‎دهد.

آدرس‎دهی پست الکترونیکی

کاربرانی که تازه با پست الکترونیکی آشنا می‎شوند معمولاً خیلی زود فرمت آدرس پست الکترونیکی را یاد می‎گیرند. هر آدرس پست الکترونیکی اینترنت از یک نام کاربر و یک نام دامنه تشکیل می‎شود، که با نماد @ از هم جدا می‎شوند، مثل ‎jdoe@mydomain.com. مثل ‎URL که در آن نام دامنه برای شن اسایی سایت‎های وب و ‎FTP به کار می‎رود، نام دامنه در آدرس پست الکترونیکی (یعنی همة آن چیزی که بعد از نماد @ می‎آید) سازمان میزبان سرویس‎های پست الکترونیکی را برای یک کاربر خاص مشخص می‎نماید. برای کاربران مستقل، دامنه معمولاً متعلق به یک ‎ISP است، که تقریباً همیشه یک یا چند آدرس پست الکترونیکی را به همراه یک اکانت دستیابی به اینترنت در اختیار می‎گذارد. برای کاربران شرکتها، نام دامنه را عموما‌ً سازمان متبوع ثبت می‎کند، و معمولاً همان دامنه‎ای است که برای سایت‎های وب و سرویس‎های اینترنت  آنها به کار می‎رود.

بخش یک کاربر آدرس پست الکترونیکی (یعنی همه آن چیزی که پیش از نماد @ قرار دارد) نام یک صندوق پستی را مشخص می‎کند که روی سرویس‎دهنده پستی که دامنه را سرویس‎دهی می‎کند ایجاد شده است. نام کاربر معمولاً از ترکیبی از اسامی و/ یا حروف اول اسامی تشکیل می‎شود که یک کاربر خاص را در سازمان مشخص می‎کند، ولی ممکن هم است که صندوق پستی به نقشها یا عملکردهای خاصی در دامنه اختصاص داده شود. مثلاً اکثر دامنه‎ها که سایت وب دارند برای ارتباطات مربوط به عملکرد سایت وب یک صندوق پستی webmaster@mydomain.com را در اختیار می‎گذارند.

از آنجا که پست الکترونیکی اینترنت برای شن اسایی سرویس‎دهنده‎های پستی به اسم دامنه‎های استاندارد وابسته است، سیستم نام دامنه ‎(DNS) یک بخش اساسی معماری پست الکترونیکی اینترنت به شمار می‎رود. همانطور که در فصل  25 گفته شد سرویس‎دهنده‎های ‎DNS اطلاعات را در واحدهایی از انواع مختلف به کار رکورد منبع ذخیره می‎کنند. ‎MX رکورد منبعی است که برای مشخص کردن سرویس‎دهنده پست الکترونیکی یک دامنه خاص به کار می‎رود. وقتی سرویس‎دهنده پستی پیغامی را که از یک سرویس‎گیرنده پست الکترونیکی ارسال شده است دریافت می‎کند، آدرس دریافت کننده را می‎خواند و روی نام دامنه آن آدرس، یک پیگردی DNS انجام می‎دهد. سرویس‎دهنده یک پیغام ‎ DNS تولید می‎کند و توسط آن، رکورد منبع ‎MX دامنه مشخص شده را تقاضا می‎نماید. سرویس‎دهندة ‎ DNS (پس از انجام همان فرآیندی تکراری استاندارد که ممکن است شامل ارسال تقاضا به سرویس‎دهنده‎های دامنه دیگر باشد)، آدرس ‎IPی سرویس‎دهنده پست الکترونیکی دامنه مقصد را در پاسخ ارسال می‎نماید. آنگاه سرویس‎دهنده اول با استفاده از پروتکل انتقال نامه ساده ‎(SMTP) اتصالی را به سرویس‎دهنده پستی دامنه مقصد باز می‎کند. این سرویس‎دهنده پستی مقصد است که بخش نام کاربر آدرس پست الکترونیکی را پردازش می‎کند و پیغام را در صندوق پستی مناسب قرار می‎دهد، که در آنجا می‎ماند تا اینکه صاحب صندوق آن را بردارد.


دانلود با لینک مستقیم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد