نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقایسۀ اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی

اختصاصی از نیک فایل مقایسۀ اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقایسۀ اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی


مقایسۀ اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی

 

 

 

 

 

مقدمه :

امروزه ورزش بخشی از زندگی مردم است. رقابت شدید برای بالارفتن از سکوهای افتخار و کسب مدال­های رنگارنگ مسابقات جهانی و المپیک و بهره­گیری از اثرات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی این افتخارات موجب شده است که دولت­ها و جوامع به­طور گسترده­ای برای تربیت­ و آماده­سازی قهرمانان سرمایه­گذاری کنند. همراه با افزایش توجّه به ورزش قهرمانی، علوم ورزشی نیز به­کمک ورزشکاران آمده تا راه­های بهبود اجرا و ربودن گوی سبقت از دیگران را برای آن­ها هموارتر کند. یکی از زمینه­های علوم ورزشی که در سال­های اخیر موجب ارتقای کیفیّت اجرای ورزشکاران و ثبت رکوردهای بهتر و برتری آن­ها در رقابت­های ورزشی شده است، علم روان­شناسی است. روان­شناسی ورزش از یافته­های روان­شناسی برای مطالعۀ رفتار حرکتی استفاده می­کند و به یادگیری و اجرای حرکتی و اجرا توجّه دارد و عوامل روان­شناختی مؤثر بر یادگیری و اجرای مهارت­های حرکتی را بررسی می­کند (عبدلی، 1384). به­عبارت دیگر روان­شناسی ­ورزش یعنی به­کار بردن نظریه­های روان­شناسی در زمینه­های مختلف ورزش مانند مربی­گری و آموزش، تا از تکنیک­های ارزیابی روان­شناسی و راهبردهای مداخله­ای برای کمک به افراد جهت نیل به اجرای برتر استفاده کند و به دلیل این­که با تجزیه و تحلیل رفتار انسان در رشته­های مختلف ورزشی در ارتباط است، بر جنبه­های ذهنی اجرا متمرکز می­شود. برنامۀ تمرین مهارت­های روانی متوجّه همین هدف است. یادگیری کنترل انرژی روانی، تنظیم فشارهای روانی، مهارت­های توجّه و تدوین اهداف واقعی و در عین ­حال رقابتی، نه­تنها در ورزش، بلکه در هر کوششی که برای رسیدن به موفقیّت صورت می­گیرد، از مهارت­های مفید به­شمار می­روند (عبدلی، 1384). امروزه در سطح بالای رقابتی، به­دلیل برابر بودن سطح مهارت ورزشکاران، در نتیجه ورزشکاران به چیزی فراتر از تمرینات فشرده و تلاش­های مستمر نیاز دارند که یکی­از آن­ها آمادگی روانی می­باشد. مربیان در تمام سطوح از مهارت­های روان­شناختی، مانند کنترل هیجان، تصویرسازی ذهنی، هدف­چینی، بازداری تفّکر، توجّه و تمرکز و افزایش اعتماد به­نفس کمک می­گیرند تا ورزشکاران را در اجرای بهتر یاری دهند.

فهرست مطالب :

فصل اول : طرح تحقیق

مقدمه 

بیان مسئله

ضرورت و اهمیت تحقیق

اهداف تحقیق

فرضیات تحقیق

محدودیت­های تحقیق

واژه­ها و اصطلاحات

فصل دوم : مبانی نظری و ادبیات تحقیق

مقدمه

تعریف توجّه

تاریخچۀ توجّه

نظریه­های توجّه

کانون توجّه

شیوه­های توجّه

ویژگی­های توجّه  

هوشیاری و توجّه

توجّه­ انتخابی

توجّه و سطح مهارت

رابطه توجّه و سطح مهارت

رابطۀ توجه و اجرا

دستورالعمل­های آموزشی و توجّه

تصویرسازی ذهنی چیست

چگونگی انجام تصویرسازی ذهنی

انواع تصویرسازی ذهنی

موارد استفاده از تصویرسازی ذهنی و آثار آن

نظریه­های تصویرسازی ذهنی

شیوه­های توسعۀ برنامه تمرین تصویرسازی ذهنی

کاربردهای تصویرسازی ذهنی

افزایش مهارت­های روان­شناختی

تحقیقات مربوط به توجّه

تحقیقات مربوط به تصویرسازی ذهنی 

تحقیقات مربوط به تصویرسازی کانون توجّه

نتیجه­گیری

فصل سوم : روش تحقیق

مقدمه

روش تحقیق

جامعه و نمونۀ آماری

متغیّرهای تحقیق

ابزار اندازه­گیری و روش جمع­آوری اطلاعات

روش اجرای تحقیق

روش آماری و شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل اطلاعات و یافته­های تحقیق

مقدمه

توصیف داده­ها

آزمون فرضیۀهای آماری

فرضیۀ اول

فرضیۀ دوم

فرضیۀ سوم

فرضیۀ چهارم

فرضیۀ پنجم

فرضیۀ ششم

فصل پنچم : بحث ونتیجه­گیری

مقدمه

نتایج تحقیق

بحث ونتیجه­گیری داده­های تحقیق

پیشنهادات پژوهشی

پیشنهادات آموزشی


دانلود با لینک مستقیم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد