نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله بررسی وضعیت فرهنگ سازمانی و تاثیر آن بر تسهیم دانش در شرکت کاله

اختصاصی از نیک فایل مقاله بررسی وضعیت فرهنگ سازمانی و تاثیر آن بر تسهیم دانش در شرکت کاله دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقدمه

این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین شاخص های فرهنگ سازمانی رابینز و تسهیم دانش در شرکت لبنی کاله آمل می پردازد. پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام شد به پیش‌نیاز بودن فرهنگ و تسهیم دانش در توسعه محصولات و خدمات اشاره دارند. سازمان برای اینکه بتواند دانش را در کل سازمان تسهیم کند باید به فرهنگ سازمانی توجه کند و با توجه به اینکه زکات دانش، انتشار آن است باید با آموزش این فرآیند آنرا در فرهنگ نهادینه ساخت. یک تحقیق سوال زیررا پیگیری می کند: آیا یک وابستگی بین انواع فرهنگ سازمانی وعوامل موثر بر تسهیم دانش، وجود دارد؟ در این تحقیق به این نتیجه رسیدند که به نظر می رسد ارتباطی بین فرهنگ سازمانی و عوامل موثر بر تسهیم دانش وجود دارد که البته جهت تضمین، تحقیقات بیشتری نیاز است. (Ladd & Heminger, 2002, p. 1)

 

ادبیات تحقیق

بسیاری از صاحبنظران در این مورد اتفاق نظر دارند که مقصود از فرهنگ سازمانی، سیستمی از استنباط مشترک است که اعضا نسبت به یک سازمان دارند و همین ویژگی موجب تفکیک دو سازمان از یکدیگر می شود. (رابینز, 1391, ص. 327) فرایند تسهیم نیز عبارت از توزیع دانش تا نقاط فعالیت و حتی فراتر از آن به بیرون سازمان است. بعبارت دیگر انتقال دانش سازمانی به هر شخص که نیاز دارد و عوامل متعددی می‏توانند به این فرایند کمک کنند از جمله این عوامل تسهیلات ارتباطی و فرهنگ سازمانی است. (عدلی, 1384, ص. 178) داونپورت و پروساک نیز تسهیم دانش را بعنوان تبادل دانش بین افراد و گروه‌ها می‌دانند. (منوریان & عسگری, 1389, ص. 256)

فرمت ورد قابل ویرایش تعداد صفحات 11


دانلود با لینک مستقیم


مقاله بررسی وضعیت فرهنگ سازمانی و تاثیر آن بر تسهیم دانش در شرکت کاله
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد