نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله امنیت در حکومت جهانی مهدوی

اختصاصی از نیک فایل مقاله امنیت در حکومت جهانی مهدوی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله امنیت در حکومت جهانی مهدوی


مقاله امنیت در حکومت جهانی مهدوی

 

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات:31

فهرست مطالب:

عنوان                                        صفحه

چکیده    1
مفدمه    5
چیستی امنیت    8
جایگاه امنیت در نظام سیاسی اسلام    11
جایگاه امنیت در حکومت مهدوی    13
امنیت سیاسی و نظامی    16
امنیت اجتماعی    20
امنیت فرهنگی و معنوی    23
امنیت علمی    26
امنیت قضایی و حقوقی    27
نتیجه     29
منابع و مآخذ    31



امنیت در حکومت جهانی مهدوی
چکیده
همه انسان‌ها امنیت را رکن اساسی زندگی بشر می‌دانند و برای تأمین آن، به صورت فردی و جمعی تلاش‌های فراوانی کرده‌اند. این واژه برگرفته از ریشه «امن»، به معنای آرامش، آسودگی و بی‌هراسی است. با گسترش مطالعات امنیتی و اهمیت نظریه‌پردازی در این حوزه، امنیت به یکی از مباحث کلیدی در سیاست داخلی و خارجی کشورها تبدیل گشته است.
مطالعات کلاسیک امنیت نشان می‌دهد که در گذشته، جنبه نظامی آن مورد توجه بوده است؛ یعنی نبود جنگ و درگیری مسلحانه به منزله‌ امنیت و آسودگی مردم بود. اکنون حوزه‌ امنیت فراگیر گشته است و علاوه بر جنبه نظامی، جنبه‌هایی چون اقتصاد، فرهنگ، علم و قضاوت را دربرمی‌گیرد.
نظریه‌پردازی‌های جدید، توجه جهان امروز را به این مقولات نشان می‌دهد. از جمله‌ آنها می‌توان به نظریه‌ کارل دویچ اشاره داشت که اصطلاح «جماعت امنیتی» را برای آن به کار برده است. در این نظریه به مسائلی چون هویت، اعتقادات و معرفت‌های یک‌سانِ کشورها در تأمین امنیت، بسیار توجه شده است. هر یک از نظریه‌های امنیتی به یکی از ابعاد توجه ویژه نشان داده و تاکنون نظریه‌ای ارائه نشده است که با در نظر گرفتن تمام جنبه‌های امنیتی بتواند در عرصه‌ عمل موفقیت بالایی را کسب کند.

بر اساس اعتقاد مسلمانان، دین اسلام، امنیت بشر را تنها در یکی از حوزه‌‌های اخلاق یا اقتصاد و مانند آن نمی‌بیند، بلکه مجموعه‌ای از مقولات امنیتی را در شکل‌گیری ساختار امنیتی موفق دخیل می‌داند. ضعف‌های حوزه‌ نظری یا عملی بشر، اجازه‌ موفقیت کامل در عرصه‌ ایجاد امنیت را نداده و تلاش آدمی در ایجاد ساختار امنیتی همواره با موفقیت قرین نبوده است.
ادعای اصلی این مقاله آن است که حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) این امتیاز بزرگ را دارد که امنیت را در تمامی جنبه‌ها برقرار خواهد کرد.
مقاله‌ حاضر در چندین بخش تهیه شده است. در آغاز، مقدمه‌ای مشتمل بر چارچوب کلی بحث آمده و پس از مقدمه، به بررسی اجمالی مفهوم امنیت، ابعاد آن و سپس جایگاه امنیت در گفتمان اسلامی پرداخته‌ شده است.
بخش اصلی مقاله، دربرگیرنده مباحثی در ابعاد مختلف امنیتی است که ادعای اصلی نویسنده را بررسی می‌کند. نویسنده در این قسمت، برای اثبات وجود امنیت در عرصه‌ حکومت مهدوی، در هر جنبه، به مهم‌ترین چالش‌های جهان کنونی اشاره کرده و با استناد به آیات و روایات، منتفی بودن معضلات کنونی جوامع بشری را در عصر حکومت صاحب‌الزمان(عج) نشان داده است. در اولین حوزه‌ امنیتی، به اقتصاد اشاره شده که پس از افول جنبه نظامی امنیت، جایگاه مهمی یافته است. چالش‌های مهم اقتصادی امروز عبارتند از نابرابری‌های اقتصادی، کمبود منابع، غارت‌گری‌ها و انتقال منابع به دیگر حوزه‌های امنیتی که پی‌آمدی جز ناامنی اقتصادی نخواهند داشت. بررسی آیات و روایات نشان می‌دهد که حکومت ولی‌عصر(عج)، از این ناامنی‌ها بری است.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله امنیت در حکومت جهانی مهدوی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد