نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مجموعه 18 مقاله تخصصی: آنتی اکسیدانها

اختصاصی از نیک فایل مجموعه 18 مقاله تخصصی: آنتی اکسیدانها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مجموعه 18 مقاله تخصصی: آنتی اکسیدانها


مجموعه 18 مقاله تخصصی: آنتی اکسیدانها

آنتی اکسیدانها موادی هستند که از تشکیل رادیکالهای آزاد در سلولها جلوگیری میکنند. آنتی اکسیدانها نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارند. از آنتی اکسیدانهای مهم بدن میتوان به ویتامین E اشاره کرد. بدن قادر به تولید این ویتامینها و مادهٔ معدنی نیست، بنابراین بایستی از طریق غذا آنها را دریافت کرد. اکسیدکنندهها به اشکال مختلفی وجود دارند که معروفترین و خطرناکترین آنها رادیکالهای آزاد هستند.

-  ویتامین ث: نام دیگر این ویتامین، اسید اسکوربیک است که محلول در آب است و در تمامی مایعات بدن وجود دارد، به همین دلیل یکی از اولین خطوط دفاعی بدن است. ولی نمیتواند در بدن ذخیره شود، بنابراین باید به طور منظم و پیوسته میوه و سبزی مصرف کرد. نیاز روزانه آن ۶۰ میلی گرم است. دریافت ویتامین ث به مقدار بیش از ۲۰۰۰ میلی گرم در روز در بعضی افراد، اثرات جانبی مضری مثل ایجاد سنگ کلیه، تهوع و اسهال دارد. مهم ترین منابع آن عبارتتد از: مرکبات، فلفل سبز، کلم بروکلی ، سبزیجات برگی شکل سبز، کیوی ، کلم، طالبی ، توت فرنگی ، اسفناج و سیب زمینی.

- ویتامین ای: ویتامینی محلول در چربی است که همراه با چربیها در کبد و سایر بافتهای بدن ذخیره میشود. ویتامین ای اثرات مهمی در بدن دارد مثل تأخیر در پیری سلولها و درمان آفتاب سوختگی . نیاز روزانه آن در مردان ۱۵ واحد بین المللی و در زنان ۱۲ واحد بین المللی است. منابع غذایی مهم ویتامین ای: روغنهای گیاهی، جوانه گندم،آجیل ، دانهها، غلات سبوس دار، سبزیجات برگی شکل سبز.

- بتاکاروتن: پیش ساز ویتامین آ است که در بدن تبدیل به ویتامین آ میشود. بررسی بیش از ۶۰۰ کاروتنوئید مختلف نشان دادهاست که بتاکاروتن (یکی از کاروتنوئیدهای مهم) سبزیها و میوههای سبز، زرد و نارنجی را از تخریب ناشی از اشعه خورشید حفظ میکند. بنابراین تصور میشود چنین اثری را نیز در بدن داشته باشد. مقدار معینی برای دریافت آن وجود ندارد.

هویج، کدو حلوایی ، کلم بروکلی، سیب زمینی شیرین، اسفناج، گوجه فرنگی ، انواع کلم مثل کلم بروکلی، طالبی، هلو و زردآلو منابع غنی بتاکاروتن هستند.


دانلود با لینک مستقیم


مجموعه 18 مقاله تخصصی: آنتی اکسیدانها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد