نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

طراحی فضاهای آموزشی از نظر روانشناسی

اختصاصی از نیک فایل طراحی فضاهای آموزشی از نظر روانشناسی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

طراحی فضاهای آموزشی از نظر روانشناسی


طراحی فضاهای آموزشی از نظر روانشناسی

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات13

 

پیشگفتار

مقدمه

مطالعات روانشناسی

اقلیم شناسی استانداردها

آلودگی صوتی و هوا

روشنایی مصنوعی شبکه ترافیکی کاربریهای سازگار و ناسازگار با فضاهای آموزشی

توصیه ها

مقدمه

یکی از عوامل موثر تربیتی در آموزش و پرورش نوین، چگونگی فضای معماری مدرسه است. اساتید، کتابها، دانشجویان، روش های تدریس، مدیریت آموزشی  خانواده از جمله عواملی هستند که معمولا در فرایند یادگیری، موثر تلقی گشته و مورد بررسی وکند و کار قرار می یگرند. در حالی که در تعلیم و تربیت جدید، فضاهای آموزشی و فیزیکی مدرسه، نه تنها یک محیط خشک و بی روح و فاقد تاثیر در فرایند یادگیری محسوب نمی گردد، بلکه به عنوان یک عامل زنده و پویا در کیفیت فعالیتهای آموزشی و تربیتی دانش آموزان ایفای نقش می کند.

اگر با توجه به دستاوردهای مفید «علم ارتباطات» آموزش و پرورش را نوعی اطلاع رسانی بدانیم، در این نگرش تعلیم و تربیت دانش آموزان، تنها تحت تأثیر «کلام» معلم نیست بلکه عناصر متعدد دیگر در انتقال پیام به آنان نقش دارند.

به اعتقاد صاحب نظران این رشته «آموزش های غیر کلامی» و "رفتار غیر بیانی" بیش از سایر عوامل در انتقال پیام به فراگیران نقش دارند و ارتباطات حسی ، مادون حسی، فوق حسی، بهمراه ارتباطات کتبی و شفاهی، حامل پیام برای مخاطبین هستند. بر همین اساس "ادوارد تی هال" یکی از کارشناسان ارتباطات، در نظریه مهم خود به نام "زبان صامت" معتقد است: "فضا سخن میگوید و زمان حرف می زند" به بیان دیگر در و دیوار مدرسه نیز همانند معلم و کتاب، برای دانش آموزان حامل پیام هستند و با دانش آموزان و دانش جویان سخن می گویند.


دانلود با لینک مستقیم


طراحی فضاهای آموزشی از نظر روانشناسی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد