نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی رابطه میان عملکرد بازاریابی و مزیت رقابتی در بانکهای تجاری استان کردستان - 1390-220 صفحه

اختصاصی از نیک فایل بررسی رابطه میان عملکرد بازاریابی و مزیت رقابتی در بانکهای تجاری استان کردستان - 1390-220 صفحه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی رابطه میان عملکرد بازاریابی و مزیت رقابتی در بانکهای تجاری استان کردستان - 1390-220 صفحه


بررسی رابطه میان عملکرد بازاریابی و مزیت رقابتی در بانکهای تجاری استان کردستان  - 1390-220 صفحه

چکیده :

آنچه که امروزه مهار بازدهی و سودآوری بانکها و موسسات مالی را در بر گرفته عاملی پیچیده و مفهومی گسترده به نام بازاریابی است. درتعاریف بازاریابی به پیش بینی از آینده اشاره شده و فعالان و اساتید این رشته ورود بانکهای خارجی را به عرصه رقابتی بانکداری کشورقریب الوقوع دانسته اند که در این صورت دستیابی به استراتژی های هوشیارانه بازاریابی را برای بانکها لازمه برون رفت از بحرانهای آتی و استفاده از فرصتها می دانند. نکته ای که در این شرایط بسیار حائز اهمیت است اینکه عرصه رقابتی درنظام بانکی بسیار پیچیده و دشوار شده است و در پیش بینی های بازار آینده وضعیت بس پیچیده تری را ترسیم می نماید. چرا که هنوز جای بانکهای خارجی درکنار بانکهای موجود خالی است. در این پژوهش رابطه میان عملکرد بازاریابی و مزیت رقابتی در بانکهای تجاری مورد بررسی قرار گرفته است. عملکرد بازاریابی هر یک از بانکها از نظر کارایی، اثربخشی و انطباق پذیری و همچنین مزیت رقابتی آنها با پنج شاخص مزیت مشهود، مزیت مرکب، مزیت پایدار، مزیت پویا و مزیت متجانس مورد بررسی قرار می گیرد. این پژوهش از لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر روش، توصیفی و از نوع همبستگی می باشد که برای جمع آوری اطلاعات و داده ها از مطالعات کتابخانه ای و توزیع پرسشنامه استفاده شده است. نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام شده و پرسشنامه ها میان کارکنان و مشتریان ده بانک ملت، ملی، کشاورزی، تجارت، رفاه کارگران، سامان ،سرمایه، پارسیان، اقتصاد نوین وکارآفرین که همگی به صورت تصادفی از میان سایر بانکها انتخاب شده اند، توزیع شده است. نتایج این پژوهش نشان می دهد که رابطه معنی داری بین عملکرد بازاریابی بانکهای مورد بررسی و مزیت رقابتی آنها وجود دارد.

واژه های کلیدی: عملکرد بازاریابی، مزیت رقابتی،کارائی، اثربخشی، انطباق پذیری.


دانلود با لینک مستقیم


بررسی رابطه میان عملکرد بازاریابی و مزیت رقابتی در بانکهای تجاری استان کردستان - 1390-220 صفحه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد