نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقدمه ای بر بازاریابی

اختصاصی از نیک فایل مقدمه ای بر بازاریابی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقدمه ای بر بازاریابی


مقدمه ای بر بازاریابی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)


تعداد صفحه:26

 

 

 

 

بعضی از کشورها (که از جمله مهمترین آنها انگلیسی بودند) از اواسط قرن 19 به صورت گسترده ایی در تجارت بین المللی فعالیت داشتند .با وجود این پس از جنگ جهانی دوم شرکتهایی که فقط نیاز مشتریان محلی را برآورده می کردند نیز وارد فعالیتهای جهانی شدند .

دو دهه قبل واژه ای به نام بازار یابی وجود نداشت امروزه شرکتها برای بهره برداری کامل از توانایی های بالقوه تجاری خود، بازاریابی جهانی را مورد توجه قرار دادند . به همین علت ممکن است محل سکونت شما در آسیا،اروپا،و امریکای شمالی یا جنوبی باشد اما مالکیت بعضی از محصولات فوق الذکررا در اختیار داشته باشید . با این حال دلیل مهمتر دیگر از شرکتها را وادار می کند تا بازاریابی جهانی را بیشتر مورد توجه قرار دهند بقاست.

شرکتی که فاقد دیدگاه جهانی است کسب و کار داخلی خود را در برابر رقبایی که دارای هزینه های کمتر،تجارت بیشتر و محصولات بهتر هستند به مخاطره می اندازد.

بازاریابی را می توان به عنوان مجموعه ای از فعالیتها تعریف کرد که منجر به معامله بین یک فروشنده و یک خریدار جهت کسب بود متقابل می شود فعالیتهای بازاریابی بروری تلاشهای سازمان جهت برآوردن نیازها و خواسته های مشتریان از طریق عرضه محصولات و خدماتی که دارای ارزش رقابتی هستند،تمرکز می نماید.

آمیخته بازاریابی (محصول،قیمت،مکان،و تشویق و ترغیب) از ابزارهای عمده مدیران بازاریابی معاصر می باشد .

سازمانی که وارد فعالیتهای بازاریابی جهانی می شود منابع خود را در فرصتها و تهدیدها بازارهای جهانی متمرکز می کند از اختلافهای عمده بین بازاریابی جهانی و بازاریابی متعارف،حوزه فعالیتهای آنهاست شرکتی که وارد فعالیتهای بازاریابی جهانی می شود فعالیتهای تجاری مهمی در خارج از کشورانجام می دهد .

اختلاف دیگر آن این است که:بازاریابی جهانی شامل مفاهیم،ملاحظات و راهبردهای خاصی است که باید با مهارت در ارتباط با مبانی بازاریابی متعارف به کار گرفته شود تا از موفقیت در چنین بازارهایی اطمینان حاصل گردد.

زیربنای یک برنامه بازاریابی موفق درک درست اصول بازاریابی است مدیریت بازاریابی فرایند تمرکز منابع و اهداف سازمان بروی نیازها و فرصتهای محیطی است نخستین و اساسی ترین حقیقت در مورد بازاریابی آن است که در کلیه کشورها کاربرد دارد بازاریابی مجموعه ای از مفاهیم،ابزارها تئوری ها،عملیات،روشها و تجارب است .

این عناصر با یکدیگر یک مجموعه دانش قابل آموزش و یادگیری را ایجاد نموده اند . با اینکه بازاریابی در سطح جهان کاربرد دارد ،اما تجارب آن بین کشورها متفاوت است زیرا افراد کشورها دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند با توجه به این اختلافها نمی توانیم تجربه یک کشور را در کشور دیگر به کار ببریم .

اگر مشتریان، رقبا، کانالهای توزیع و رسانه های موجو با یکدیگر اختلاف داشته باشند، ممکن است ضروری باشد برنامه های بازار یابی خود را تغییر دهیم البته در بعضی از شرایط ممکن است کل برنامه و یا عناصر عمده آن را بتوان به بازارهای کشورهای دیگر تعمیم داد.

مفهوم بازاریابی در طول سه دهه گذشته تغییرات عمده ای داشته است. مفهوم قدیمی بازاریابی برروی تولید کالا متمرکز بود و شرکتها تلاش خود را برای تولید محصولات بیشتر و بهتر متمرکز می کردند .


دانلود با لینک مستقیم


مقدمه ای بر بازاریابی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد