نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پابان نامه بررسی نقش سیستم حسابداری مدیریت در تصمیم گیری مدیران عالی سازمانهای آب منطقه ای کشور

اختصاصی از نیک فایل پابان نامه بررسی نقش سیستم حسابداری مدیریت در تصمیم گیری مدیران عالی سازمانهای آب منطقه ای کشور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فصل اول :

طرح تحقیق

1 مقدمه

2 بیان مساله

3 هدف و علت انتخاب موضوع

3 اهمیت موضوع پژوهش

4 فرضیات تحقیق

5 تعریف اصطلا حات ، واژه ها و متغیرهای عملیاتی

6 فصل دوم : ادبیات موضوع و مفاهیم نظری

9 تاریخچه مدیریت و سیستم در جهان

10 تاریخچه مدیریت و سیستم در ایران

14 تاریخچه حسابداری مدیریت

16 بررسی موضوعات اصلی حسابداری مدیریت ونظریه های مربوطه

19 مقدمه

19 مفاهیم سیستم ها

20 مفاهیم نظری سیستم حسابداری مدیریت

23 ارتباط سیستم حسابداری مدیریت با سایر سیستمها

30 تفاوت حسابداری مدیریت با سیستمهای حسابداری مالی و صنعتی

35 مدیریت و حسابداری 43 وظیفه اقتصادی مدیریت 43 وظیفه اداری مدیریت

44 ویژگی های کیفی اطلاعات حسابداری مدیریت

46 ماموریت و نقش حسابداری مدیریت

55 پ عنـــــــــــوان ـ صفحه ـ ـ جایگاه سیستم حسابداری مدیریت

60 خلاصه یافته های مهم در راستای پیش بینی آینده حسابداری مدیریت 

 

مقـدمـه

رشد و پیشرفت اقتصادی و توسعه انسانی یا فقر و عقب ماندگی و زوال اجتماعی در هر جامعه با رابطه ای متقابل و مستقیم ، وابسته به کار آیی نظامهای مدیریت و مدیران سازمانهای آن جامعه هاست . در برابر جامعه ای تندرست ، یا سازمانی کارآ و پویا ، بیگمان باید این گونه نتیجه گرفت که آن سازمان یا جامعه به وسیله مدیریتی کارآ و مدیرانی با صلاحیت اداره میشود و برعکس . مدیریت چه در عرصه نظر و چه در عرصه عمل دانشی چند شالوده ای است . بدین معنی که نظریه های ، روش شناسی و الگوهای مربوط بر بنیاد آمیزه ای از رشته های علمی گوناگون مانند اقتصاد ، آمار ، احتمالات ، روانشناسی ، بوم شناسی ، علوم سیستمها ، زیست محیط شناسی و ..... بنا نهاده میشود که تمامی این رشته ها در قلمرو مدیریت نقش همانند و همطراز دارند . ویژگی دیگر دانش و کاربرد مدیریت موقعیت مداری و عملگرا بودن آن است و در هر عرصه زمانی ، مکانی و کیفی بر موقعیتهای مربوط به آن تکیه میکند . بررسی تاریخی سیستمهای مدیریت در ایران در دهه های نزدیک نشان میدهد که پیشینه تاریخی مدیریت در ایران ، در این دوره ، دست کم برای برنامه ریزیهای آینده دستاوردهای در خور توجه و اعتنایی ندارد . در دوران یاد شده سیستمهای مدیریت در ایــران چـــه در بــخش عمومــی ( دولتی ) و چه در سایر بخشها (خصوصی) در کلی ترین خط مش ها بشدت تحت تاثیر اوضاع و احوال سیاسی و گرایشهای سیاسی مسلط بوده است . بحرانها و تنشهای سیاسی از یک سو و وابسته بودن بیشتر کارگزاران سیاسی در نزدیک به تمامی دوره های اخیر از سویی دیگر ، سبب شده است که هیچ گاه گونه ویژه ای از نظام مدیریت با آرمانها ، هدفها و روشها و عملکرد خاص که پیشرفت و توسعه کشور را در دستور کار خود قرار دهد تکوین پیدا نکند . که پا نگرفتن سیستمهای اطلاعات مدیریت و از جمله سیستمهای حسابداری مدیریت در ایران نیز به گمان نگارنده از علتهایی که برشمردیم سرچشمه میگیرد.

بیان مساله ( موضوع تحقیق )

موضوع تحقیق تحت عنوان " بررسی نقش سیستم حسابداری مدیریت در تصمیم گیری مدیران عالی سازمانهای آب منطقه ای کشور " انتخاب گردیده است . در این تحقیق سعی و تلاش محقق بر آن است که ویژگی های سیستم حسابداری مدیریت را مطرح نموده و جایگاه آنرا در سازمانها بررسی و نقش استقرار سیستم حسابداری مدیریت در تصمیم گیری مدیران ارشد سازمانهای آب منطقه ای را ارائه نماید . هدف و علت انتخاب موضوع : " قرآن کریم آب را مساوی با حیات معرفی کرده که این یکی از معجزات کتاب آسمانی میباشد " در قرن حاضر ، آب به عنوان محور و کلید توسعه پایدار ، مهمترین مسئله جهان و سرفصل بحث های جدی بین المللی و چالش اساسی کشورهاست و از این روست که توجه و نگاه امروز جهان به مقوله مدیریت و مصرف آب معطوف شده است . بنابراین تفکر اقتصادی داشتن به آب در کشور مبتنی بر محورهای ، بکارگیری دانش فنی پیشرفته و در عین حال اقتصادی در فعالیت های مختلف ، شناسایی و انتخاب فرصت های اقتصادی در استفاده از منابع ، در نظر گرفتن منابع هزینه ای در انتخاب طرح های جدید آبی ، قیمت گذاری آب با توجه به نوع مصرف و ارزش ذاتی آب درهر منطقه ، توسعه خصلت های بنگاه داری در دستگاههای عهده دار خدمت آب و توسعه خصوصی سازی و پی ریزی ساختار مدیریت مصرف در نهادهای متولی آب ضروری بوده که می تواند راهکارهای مهمی در جلوگیری از بروز بحرانهای احتمالی در صنعت آب به شمار آید . لیکن ماموریت و حساسیت فعالیتهای حجیم وزارت نیرو در بخشهای مختلف آب لزوم توجه به استفاده از سیستمهای اطلاعات مدیریت و برنامه ای حرکت کردن مدیران بخش آب را انکارناپذیر میسازد

اهمیت موضوع

پژوهش سیستم حسابداری مدیریت یکی از زیر سیستمهای اصلی و اســاسی " سیستم اطلاعات مدیریت " شمرده میشود . و بنابه تعریف وظیفه سیستم حسابداری مدیریت ، تامین نیازهای اطلاعاتی سطوح مختلف مدیران در زمینه های برنامه ریزی و کنترل منابع ، ارزیابی عملکرد و تصمیمگیری است ، در نتیجه اطلاعاتی که بوسیله این سیستم تهیه میشود غالب فعالیتها و عملیات شرکتها را در بر میگیرد . از این رو بدون داشتن سیستم حسابداری مدیریت مناسب و کارآ ، راهبری مطلوب عملیات و فعالیتها در جهت دسترسی به هدفها و برنامه های مدیریت در شرکتهای آب منطقه ای ممکن نیست و نهایتا" اقدامات مدیریت محدود به تصمیمگیری ها و کنترلهای موردی و بدون ضابطه و هدف خواهد بود . از این رو با توجه به تحولات اقتصادی و ساختاری کشور نسبت به کوچک سازی دولت و نگاه دولت به سازمانهای آب منطقه ای به عنوان بنگاه اقتصادی و همچنین با توجه به جذب حجم عظیمی از بودجه و اعتبارات عمرانی ملی کشور در بخش آب لازم است تا به جایگاه و نقش سیستم اطلاعاتی حسابداری مدیریت در تصمیم گیری مدیران ارشد سازمانها توجه شود .

فرمت ورد تعداد صفحات 135


دانلود با لینک مستقیم


پابان نامه بررسی نقش سیستم حسابداری مدیریت در تصمیم گیری مدیران عالی سازمانهای آب منطقه ای کشور
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد