نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی رابطه امید به زندگی و راهبرد های مقابله ای در دانشجویان دانشگاه علامه در سال تحصیلی 92- 93

اختصاصی از نیک فایل بررسی رابطه امید به زندگی و راهبرد های مقابله ای در دانشجویان دانشگاه علامه در سال تحصیلی 92- 93 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی رابطه امید به زندگی و راهبرد های مقابله ای در دانشجویان دانشگاه علامه در سال تحصیلی 92- 93


بررسی رابطه امید به زندگی و راهبرد های مقابله ای در دانشجویان  دانشگاه علامه در سال تحصیلی 92- 93

پایان نامه:

بررسی رابطه امید به زندگی و راهبرد های مقابله ای در دانشجویان  دانشگاه علامه در سال تحصیلی 92- 93 

 

 

با فرمت ورد برای کپی و ویرایش

تعدا صفحات 106 صفحه کامل 

منابع دارد

پاورقی برای هر صفه دارد

فهرست مطالب دارد

فهرست جداول دارد

فهرست نمودار دارد

اشاره دقیق و تخصصی به تمام فصلها

مطالب بروز می باشد

 

 

 

چکیده

 هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه امید به زندگی و راهبرد های مقابله ای در دانشجویان  دانشگاه علامه در سال تحصیلی 92- 93 است. روش تحقیق از نوع همبستگی است.جامعه­آماری این پژوهش عبارت از دانشجویان دانشگاه بوده است، که آزمودنی­ها به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند...

 

 

 

مقدمه ( برای نمونه)

یکی از مهمترین منابع زمینه ساز مشکلات روانشناختی از دست دادن امید به زندگی است( اسفند آبادی و همکاران ،2007).

به نظر می رسد که امیدواری در تمام ابعاد زندگی ضروری باشد. امید به معنای توانایی باور به داشتن احساس بهتر در آینده می باشد. امید به معنای نافذ خود، تحریک کننده فعالیت فرد است تا بتواند تجربه های نو کسب نماید و نیروهای تازه ای را در فرد ایجاد کند( داروودی[1]، 2010).

 امید یکی از ویژگی های زندگی است که ما را به جستجوی فردای بهتر وا می دارد. امید، یعنی موفقیت و آینده بهتر و دلیلی برای زیستن. وقتی امید وجود داشته باشد شادی و سرور در زندگی حضور خواهد داشت، به همین دلیل روانشناسان در سالهای اخیر به موضوع جدیدی تحت عنوان روانشناسی مثبت پرداخته اند. بر اساس نظریه سلیگمن[2] و زیکزنتمیهالی[3] (2000) روانشناسی طی 60 سال گذشته به طور گسترده ای تبدیل به علم درمان شده است و روانشناسان باید به فهم آن چیزهایی بپردازند که زندگی را ارزشمند می سازد.

امید به معنای یکی از منابع مقابله ای انسان در سازگاری با مشکلات و حتی بیماریهای صعب العلاج در نظر گرفته می شود( دوزارت[4]، 2003). همچنین امید می تواند به عنوان یک عامل شفا دهنده، چند بعدی، پویا و قدرتمند توصیف شود و نقش مهمی دز سازگاری با فقدان داشته باشد( هارپر[5]،2004).

 

گروپمن امید را احساس وجد و نشاط در نظر می گیرد که هنگامی تجربه می شود که فرد آینده بهتری را فراسوی چشمان خود انتظار داشته باشد(گروپمن[6]، 2015).

 

 

بیان مساله

امید به زندگی در بدو تولد معرف متوسط سالهایی است که یک نوزاد زنده به دنیا آمده عمر خواهد کرد. به شرط اینکه احتمال مرگ او برای سالهای آینده زندگی مانند انسانهای زمان حال باشد. امید به زندگی را می توان برای هر سنی محاسبه کرد و مثلا مشخص نمود که یک مرد 65ساله به طور متوسط چند سال دیگر عمر خواهد کرد البته به شرط اینکه الگوی احتمال مرگ او در آینده مانند انسانهای 65 سال به بالای فعلی باشد( ملک افضلی و نهاپتیان، 1382).

به نظر می رسد که امیدواری در تمام ابعاد زندگی ضروری باشد. امید به معنای توانایی باور به داشتن احساس بهتر در آینده می باشد. امید به معنای نافذ خود، تحریک کننده فعالیت فرد است تا بتواند تجربه های نو کسب نماید و نیروهای تازه ای را در فرد ایجاد کند( داروودی، 2010).


 


[1]- darrodi

[2]- seligman

3- csikszentminhalyi

4- doussard

[5]- harper

[6]- gropmen

 


دانلود با لینک مستقیم


بررسی رابطه امید به زندگی و راهبرد های مقابله ای در دانشجویان دانشگاه علامه در سال تحصیلی 92- 93
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد