نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

روش های فعال کردن کلاس ریاضی

اختصاصی از نیک فایل روش های فعال کردن کلاس ریاضی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

روش های فعال کردن کلاس ریاضی


روش های فعال کردن کلاس ریاضی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل:ورد قابل ویرایش

تعداد صفحه:50

قیمت: 2 هزار تومان

دانلود و خرید به صورت آنلاین

 

 

 

 

چکیده.............................................4
مقدمه.......................................5
چگونه یک کلاس فعال داشته باشیم؟.................6
روش های نوین تدریس.....................6
عوامل مؤثر در گروه بندی دانش آموزان................9
آشنایی معلم با آموزش مجازی و شبکه ی اینترنت و وبلاگ نویسی..10
چگونه یک معلم فعال، پر انرژی و تاثیر گذار باشیم...........11
تعریف رسانه های آموزشی ............... (Instructional Media)13
نقش حواس در یادگیری.............15
اصول انتخاب رسانه های آموزشی................15
نقش وسایل کمک آموزشی در یاد گیری...............17
انواع و ویژگی های یک رسانه خوب.................... 17
راهکار های تکنولوژی آموزشی...............25
آموزش و یادگیری در گروههای کوچک................27
مزایای آموزش و یادگیری در گروههای کوچک...........28
موانع ومسائل یادگیری گروهی درگروههای کوچک.......31
طبقه بندی تکنیک های یادگیری گروهی.............31
ایجاد انگیزه در کلاس درس ریاضی.............32
راهکارهایی برای غلبه بر مشکلات آموزش ریاضی.......34
فعال سازی درس ریاضی.............36
درک مسائل ریاضی در قالب کلمات..........41
جمع بندی و نتیجه گیری...............48
منابع..........................................49

 

 

 

 

 


چکیده
در فضای آموزشی قرن 21 مقوله های سرعت، دقت، مهارت و اطلاعات و فناوری های نوین مطرح است. در این مقاله در بخش اول به بررسی روش های فعال کردن کلاس ریاضی و در بخش دوم به کاربرد ریاضی در زندگی روزمره پرداخته شده است که عمدتا تجربه های شخصی نگارنده می باشد و به طور منظم و کنترل شده در کلاس های نگارنده اجرا شده اند و نتایج آن به وسیله ی ارزشیابی های به عمل آمده مورد تایید قرار گرفته است. همچنین برخی از ویژگی های معلمان فعال نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

 

 


مقدمه
بیشتر دانش آموزان درس ریاضی را به عنوان یکی از سخت ترین درس هایشان می شناسند (که در واقع نیز چنین است) همچنین نا خود آگاه معلم ریاضی را معلمی بد اخلاق و خشک و خشن می دانند. با توجه به این شرایط اگر معلم ریاضی نیز بخواهد مانند روش های تدریس سنتی در اداره کلاس خشک و خشن برخورد کند و امکان فعالیت و آزادی را از دانش آموزان بگیرد ، دانش آموزان در یادگیری درس ناتوان خواهند بود. شاید در ظاهر درس را فرا گیرند ولی این یادگیری عمقی نخواهد داشت و در آینده مشکل ساز خواهد شد .
با توجه به این عوامل برای موفقیت در امر یاد دهی - یاد گیری معلم باید کلاسی فعال و فرح بخش و متنوع برای دانش آموزان ایجاد کند که در این صورت دانش آموزان در کلاس احساس خستگی نخواهند کرد و با علاقه وانگیزه در فرایند یاددهی–یادگیری شرکت می کنند و ذهنیتی که نسبت به درس و معلم ریاضی دارند تا حدودی تعدیل می شود.
شاید بتوان گفت معلم ریاضی بیشتر از سایر معلمان باید به ویژگی های فردی دانش آموزان توجه داشته باشد ، فعالیت هایی متناسب با شرایط جسمی ، محیطی و علمی دانش آموزان طراحی کند ، در برخی از کلاس ها شاید نیاز باشد برای گروهی از دانش آموزان یک موضوع درسی و برای گروهی دیگر موضوع دیگری تدریس شود که بستگی به پایه ی علمی دانش آموزان دارد .
معلم قبل از شروع درس باید با دانش آموزان ارتباط عاطفی و دوستانه برقرار کند که به عنوان یک پیشنهاد می توان روی مهارت های ایجاد ارتباط عاطفی و دوستانه بین معلم و دانش آموز نیز تحقیق کاملی انجام داد که در این مقاله مجال پرداختن به آن نیست .
چگونه یک کلاس فعال داشته باشیم؟
روزگاری که معلم به عنوان گوینده و دانای کلاس و دانش آموز فقط به عنوان شنونده در کلاس حاضر می شد سپری شده است ، زمانی دانش آموز را به عنوان یک لیوان خالی در نظر می گرفتند که باید به وسیله ی معلم و کتاب های درسی پر شود ولی اکنون اشتباه بودن این تفکر به اثبات رسیده است . اکنون دانش آموز را باید آتشی افروخته بدانیم که معلم آن را شعله ورتر می کند . در ادامه روش ها و راه کارهایی برای فعال کردن کلاس ریاضی و بهبود جریان یاددهی – یادگیری ارایه می شود .

 


دانلود با لینک مستقیم


روش های فعال کردن کلاس ریاضی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد