نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی فلز قلع

اختصاصی از نیک فایل دانلود مقاله بررسی فلز قلع دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

 
سرعت این واکنش به غلظت اسید بستگی دارد. در غلظت 35 درصدی اسید، واکنش بسیار شدید است اما واکنش کامل در غلظت های بالای 80 درصد رخ می دهد. قلع در حضور بخار اسید نیتریک پایدار است. در حالیکه فلورید هیدروژن بر روی قلع تاثیر نمی گذارد، اسید هیدروکلریک حتی در غلظت 5% و دمای زیر صفر با این عنصر واکنش می دهد. قلع با اسید سولفورو و یا اسید سولفوریک کمتر از 80 درصد واکنش نمی دهد.
مهمترین استفاده قلع و فلزات قلع اندود در صنعت غذاهای کنسرو شده است. بدین دلیل، امکان واکنش قلع بااسیدهای آلی مشخص دارای اهمیت ویژه ای است.
اسیدهای لاکتیک، مالیک، سیتریک، تار تاریک و استیک درسرعت این واکنش به غلظت اسید بستگی دارد. در غلظت 35 درصدی اسید، واکنش بسیار شدید است اما واکنش کامل در غلظت های بالای 80 درصد رخ می دهد. قلع در حضور بخار اسید نیتریک پایدار است. در حالیکه فلورید هیدروژن بر روی قلع تاثیر نمی گذارد، اسید هیدروکلریک حتی در غلظت 5% و دمای زیر صفر با این عنصر واکنش می دهد. قلع با اسید سولفورو و یا اسید سولفوریک کمتر از 80 درصد واکنش نمی دهد.
مهمترین استفاده قلع و فلزات قلع اندود در صنعت غذاهای کنسرو شده است. بدین دلیل، امکان واکنش قلع بااسیدهای آلی مشخص دارای اهمیت ویژه ای است. اسیدهای لاکتیک، مالیک، سیتریک، تار تاریک و استیک در دماهای طبیعی و بخصوص در غیاب اکسیژن اتمسفری به هیچ وجه با قلع واکنش نمی دهند. الکل وهیدروکربنها
نیز در این شرایط تاثیری بر قلع نمی گذارنداین فلز به آسانی در هوا اکسید شده و در برابر خوردگی مقاوم است . قلع در بیشتر آلیاژها یافت میشود و به صورت پوششی در روی فلزات دیگر استفاده میشود و از خوردگی آنها جلوگیری میکند. قلع عمدتاً از کانی کاستیریت SnO2 (که قلع به صورت اکسید است ) بدست میآید
این فلز در برابر خوردگی در آب دریا و آب لولهکشی نرم مقاوم است اما میتواند به وسیله اسیدهای قوی، آلکالیها و به وسیله نمکهای اسیدی مورد حمله قرار بگیرد. قلع زمانی که اکسیژن در محلول وجود دارد،به صورت کاتالیزور عمل میکند و واکنش شیمیایی را تسریع میکند قلع به صورت Sn2 در هوا شکل میگیرد. Sn2 از نظر اسیدی ، ضعیف است و نمکهای قلع دو ظرفیت همراه با اکسیدهای بازیک شکل میگیرند.
قلع میتواند سایش بالایی داشته باشد و به صورت یک پوشش حفاظتی برای فلزات دیگر برای جلوگیری از خوردگی و واکنشهای شیمیایی دیگر استفاده شود.
این فلز به طور مستقیم با کلرین و اکسیژن تلفیق میشود و جانشین هیدروژن اسیدهای رقیق میشود. قلع در دماهای معمولی قابل انعطاف است اما زمانی که دما افزایش مییابد، آن شکننده است.
دماهای طبیعی و بخصوص در غیاب اکسیژن اتمسفری به هیچ وجه با قلع واکنش نمی دهند. الکل و هیدروکربنها نیز در این شرایط تاثیری بر قلع نمی گذارند.
این فلز به آسانی در هوا اکسید شده و در برابر خوردگی مقاوم است . قلع در بیشتر آلیاژها یافت میشود و به صورت پوششی در روی فلزات دیگر استفاده میشود و از خوردگی آنها جلوگیری میکند. قلع عمدتاً از کانی کاستیریت که قلع به صورت اکسید است ) بدست میآید.

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله   9 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی فلز قلع
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد