نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود کتاب نکته هایی در باب نمایشنامه نویسی و نمایش

اختصاصی از نیک فایل دانلود کتاب نکته هایی در باب نمایشنامه نویسی و نمایش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود کتاب نکته هایی در باب نمایشنامه نویسی و نمایش


دانلود کتاب نکته هایی در باب نمایشنامه نویسی و نمایش

دانلود فایل PDF کتاب نکته هایی در باب نمایشنامه نویسی و نمایش.

نشر طرح آینده، 1390

نوشته منصور کریمیان

صفحات: 115 صفحه

در این کتاب 1001 نکته درباره نمایش نامه نویسی و نمایش آمده است. این کتاب یک خلاصه آموزشی خوب است که در قالب نکته ها بیان شده است.

معرفی مختصر

نمایش، آیینه ای برای به تصویر کشیدن و بازنمایی زندگی است. انسان دوست دارد خود را در آیینه رفتار دیگری ببیند و مجازات انتخاب های غلط و نادرست را نظاره کند، بدون آنکه مجبور باشد بابت آن، از زندگی خود هزینه ای بپردازد. انسان دوست دارد شخصیت و تجربیات گرانقدر انسان های بزرگ را با همه فرازها و فرودهایی که داشته اند، در بازنمایی واقع گرایانه ای از زندگی شان تماشا کند و درس بگیرد. انسان دوست دارد بخش و برشی از هر مقطع تاریخ را متناسب با ضرورت نیاز امروز خود، بازآفرینی کند. اینها، بخشی از راز جذابیت نمایش و برنامه های نمایشی است. یک نمایش استوار، جذاب و پرمعنا، قادر است مخاطب را مجذوب خود سازد.

اما کلید و اساس تولید یک نمایش خوب در چیست؟ نمایشنامه، نخستین و یکی از مهمترین عناصر تولید هر برنامه نمایشی است. جذابیت، روانی و استحکام دیگر عناصر یک برنامه نمایشی، در گرو متن و نمایشنامه ای خوش پرداخت، سنجیده، عمیق و اثرگذار است. نمایشنامه نویس باید تصویرگری چابک و چالاک باشد و علاوه بر آن، نمایشنامه نویس باید حرفی هم برای گفتن داشته باشد؛ حرفی که وظیفه الهی وانسانی او را وامی دارد تا با بیانی هنرمندانه، آن را در معرض مخاطب قرار دهد. از این رو، نمایشنامه نویس باید نویسنده ای متبحر، توانا و چیره دست باشد و به مبانی هنر نمایش و قواعد نمایشنامه نویسی تسلط داشته باشد.

نویسنده کتاب «نکته هایی در باب نمایشنامه نویسی و نمایش»، تلاش کرده است مجموعه ای حاوی اصول و قواعد درباره هنر نمایشنامه نویسی و مباحث متنوع دیگری را که به این هنر مربوطند، در اختیار علاقمندان به این هنر قرار دهد تا بتوانند از مطالب ارائه شده، به سهولت، مبانی و اصول متقنی را در زمینه نمایشنامه نویسی فراگیرند.

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود کتاب نکته هایی در باب نمایشنامه نویسی و نمایش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد