نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پروژه قابلیت اطمینان در شبکه های حسگربی سیم

اختصاصی از نیک فایل دانلود پروژه قابلیت اطمینان در شبکه های حسگربی سیم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه قابلیت اطمینان در شبکه های حسگربی سیم


دانلود پروژه  قابلیت اطمینان در شبکه های حسگربی سیم

 

تعداد صفحات : 72 صفحه    -   

قالب بندی  : word    

 

 

چکیده:  

پیشرفت‌های اخیر در زمینه الکترونیک و مخابرات بی‌سیم توانایی طراحی و ساخت حسگرهایی را با توان مصرفی پایین، اندازه کوچک،قیمت­مناسب و کاربری‌های­گوناگون داده­است.این حسگرهای­کوچک که توانایی انجام اعمالی چون دریافت اطلاعات مختلف محیطی براساس نوع حسگر،پردازش و ارسال آن اطلاعات را دارند،موجب پیدایش ایده‌ای برای ایجاد و گسترش شبکه‌های موسوم به شبکه‌های­حسگر بی‌سیم ( WSn) شده‌اند.

طراحی­یک­ شبکه­حسگربی­سیم­ تحت ­­تأثیر فاکتورهای ­متعددی­است.این­فاکتورها عبارتنداز:تحمل­خرابی، قابلیت­گسترش، قابلیت­اطمینان، هزینه تولید، محیط کار، توپولوژی شبکه حسگری، محدودیت‌های سخت‌افزاری، محیط انتقال و مصرف توان وغیره که ما دراین مقاله به یکی از این فاکتورها یعنی قابلیت اطمینان (Reliability) می‌پردازیم.

تعریف (Reliability): هرگره ممکن­است خراب­شود یا در اثر رویدادهای­محیطی مثل تصادف یا انفجار به­کلی نابودشود یا در اثر تمام­شده منبع­انرژی از کاربیفتد.منظور از تحمل­پذیری یا قابلیت اطمینان این­است که خرابی­گره­ها نباید عملکردکلی شبکه را تحت­تاثیر قراردهد.درواقع می­خواهیم با استفاده از اجزای­غیرقابل­اطمینان یک شبکه قابل­اطمینان بسازیم.برای گره k با نرخ­خرابی lk  قابلیت اطمینان با فرمول(1)مدل­می­شود.که درواقع احتمال عدم­خرابی است در زمانt بشرط این­که گره دربازة زمانی(0,t)خرابی­نداشته­باشد.به­این­ترتیب هرچه زمان­می­گذرد احتمال­خرابی­گره­بیشترمی­شود.

 

این­مقاله دارای4فصل­بوده­که فصل­اول آن به­بررسی­قابلیت­اطمینان­اطلاعات،فصل­دوم آن به بررسی­تحلیلی قابلیت­اطمینان و فصل­سوم وچهارم آن به افزایش­قابلیت­اطمینان و رویدادهای­آگاه برای آن اشاره­دارد.

 

 

                                                            فصل اول

  قابلیت اطمینان اطلاعات در شبکه­های­حسگربی­سیم بررسی مسایل و راه­حل­ها

 

 

چکیده:

انتقال­اطلاعات معتبر جنبه­مهمی از وابستگی کیفیت خلاق در شبکه­های حسگر بی­سیم است. این تحقیق مقدمه­ای بر مشکل انتقال­اطلاعات معتبر می­باشد و پروتکل­ها و رویکردهایی را برای این پروتکل­ها بررسی می­کند که اغلب برای کاربردهای خاصی که برای انعکاس نیازمندی­های وابسته مخصوص کاربر می­باشند، به وجود می­آیند.یک مشخصه­ی پیوسته بسیاری از پروتکل­های بحث شده،این است که آن­ها مکانیسم­هایی را از چندین لایه بررسی­می­کنند تا به هدف قابل اعتمادشان برسند. در حالی­که از نظر انرژی نیز بهینه هستند.

1-1مقدمه:

کاربردها، نیازمندی­ها و تکنیک­های خاص شبکه های­حسگربی­سیم در میان بقیه ویژگی­ها،تعداد بالای گره­ها،منابع انرژی محدود،شبکه­ی­مرکزی اطلاعات و فرآیند داخل­شبکه­ای،اینک­دیگر همگی در ادبیات متداول هستند.چیزی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است مفهوم مناسب قابلیت اعتماد است.

  • آیا هیچ شانسی برای بررسی­عملی پدیده­ای که انتظارمی­رود تا شبکه­ای را بررسی­کند وجود دارد؟ آیا حسگرهای کافی با کیفیت درست وجود دارند؟ آیا این مساله به قدرکافی توسط­گروه های حسگری تحت­پوشش قرار می­گیرد؟ این موضوع مساله­ی پوشش و گسترش است.
  • حسگرها ارزان هستند و بنابراین خواندن آن­ها می­تواند پر سروصدا باشد و منجر به ایجاد مساله درستی­اطلاعات شود. رویکرد استاندارد، فراوانی است یعنی تحویل حسگرهای چندگانه­ای که می­خوانند و باعث بهبود سیگنال­های صدایی که احتمالا از­طریق ترکیب آن­هاست می­شود.
  • حتی زمانی­که یک اتفاق بااطمینان بررسی­می­شود اطلاعات می­بایست از طریق چندین مسیر بعدی به سمت ایستگا ه­های رایانه­ای در مسیر دروازه عبور یا مقصدهای­خاصی منتقل شوند. این یک نمونه از مسیر انتقال و اطلاعات معتبر است.

این تحقیق برروی مشکل انتقال­اطلاعات معتبر تمرکزمی­کند و برای بحث­مساله­ی پوشش،ماخواننده را به بخش­های{2}-{3}-{4}-{5}و{6}ارجاع می­دهیم. مشکل صحت اطلاعات،آن­سوی حیطه­ی این تحقیق است. برعکس آنچه که در اینترنت وجود دارد، قابلیت اطمینان،غالباً توسط سیستم­های نهایی و بااستفاده از پروتکل­های انتقال بدست­نمی­آید بلکه بررسی­های داخلی بین قابلیت اعتبار، کیفیت اطلاعات فراهم آمده و انرژی محدود نیازمند راه­حل­های بین لایه­ای است. برای مثال استفاده از  tcpبرای رسیدن به قابلیت­اعتبار،باعث می­شود که چندین عدم مطابقت بین  tcpو شبکه­حسگر بی­سیم{wsn}مختل­شود.آدرس­های نقطه­ای منحصربه فرد درمقابل مرکزاطلاعات، مشکلاتی را برای حمایت از فرآیند درون­شبکه­ای ایجاد می­کند. زمانی­که از اتصالات tcp آدرس داده شده برای ترمینال­مقصد استفاده می­شود،تکرار بیهوده و منفعل tcp از همه­ی پاکت­ها زمانی­که بعضی­از فقدان­ها ،احتمالا قابل تحمل هستند،per-packetاغلب با فشار هیدر بالاتر می­رود و مشکلات عمومی  tcp، هنگامی­که از طریق اتصالات­بی­سیم جلو می­روند. Tcpاحتمالا برای تصویر مکانیسم­های {7}و{8} مناسب­ترباشد و پیچیدگی،که از سوی­دیگر به نظر مشکل نهایی نمی­آید.{9}-{10}-{11}-{12} این تحقیق به صورت زیر سازمان­بندی شده است.

مقدمه­ای بر مشکل انتقال­اطلاعات معتبر بعداًٌٌ در بخش{2}ارایه می­شود.تحویل پاکت مجزا، مجموعه ای از پاکت­ها و یا جریان نامحدودی از پاکت­ها به ترتیب در بخش­های 3-4-5 بحث می­شود و این  تحقیق دربخش 6 تمام­می­شود


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه قابلیت اطمینان در شبکه های حسگربی سیم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد