نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق چاپگر سه بعدی

اختصاصی از نیک فایل دانلود تحقیق چاپگر سه بعدی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق چاپگر سه بعدی


دانلود تحقیق چاپگر سه بعدی

استریولیتوگرافی  یا به زبان محاوره‌ای چاپ سه‌بعدی یکی از روش‌های مدل‌سازی سه‌بعدی سریع است که در صنعت نمونه‌سازی انقلابی به پا کرده است. پرینترهای سه بعدی (3D Printer) لایه‌های نازک مواد را به صورت اشیا سه بعدی درمی‌آورند. این پرینترها از تکنیک ها و مواد بسیاری استفاده می‌کنند، اما تمامی آن‌ها این قابلیت را دارند که فایل های دیجیتالی حاوی داده‌های دیجیتالی سه بعدی- که توسط برنامه‌ی CAD  یا طرح‌های کامپیوتر یا اسکنر سه بعدی تولیدشده – را به اشیای فیزیکی تبدیل کنند. این پرینترها برای اهداف متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

تاریخچه

فرایند استریولیتوگرافی برای نخستین بار در سال 1986 توسط یک تاجر و مخترع آمریکایی بنام چارلز هال (Charles Hull) و به عنوان راهی برای تبدیل لایه‌های مواد به یک شی جامد اختراع شد. در حقیقت او موفق شد با استفاده از یک محفظه محتوای پلیمر مایع حساس به نور ماوراءبنفش و یک لیزر ماوراءبنفش2 ، ساختار مواد را به صورت لایه‌های جامد در آورد. یکی از مزایای روش استریولیتوگرافی سرعت آن است. یک قطعه می‌تواند در مدت زمان کوتاهی ساخته شود. زمان ساخت قطعات معمولاً به ابعاد قطعه و پیچیدگی جزئیات آن بستگی دارد که می‌تواند چند ساعت و یا بیشتر از یک روز به طول بی انجامد.

همه چیز به سال 1980 میلادی برمی‌گردد. زمانی که برای نخستین بار، اولین مواد و تجهیزات مناسب برای چاپ سه بعدی مهیا شد. واضح است که آن موقع، هیچ چیز به سادگی امروز نبود و علاوه بر قیمت بسیار بالای قطعات و مواد اولیه، تخصص بسیار زیادی برای مدل‌سازی و تولید یک شئ ساده مورد نیاز بود. در آن زمان، آقای چاک هالک از «صنایع سامانه‌های سه بعدی»، موفق به ساخت نوعی ماشین (که آن روزها به ماشین‌های تولید افزایشی یا AM شهرت داشتند) شد که از فرایند جدیدی به نام اِستریولیتوگرافی بهره می‌بُرد. در این روش، با تاباندن لیزرهای فرابنفش (UV) به مواد فوتوپولیمر (نوعی درشت مولکول که در اثر تابش نور یا پرتوهای فرابنفش، تغییر ماهیت می‌دهد)، موجب تغییر شکل آن‌ها و به وجود آوردن اشکال هندسی پیچیده می‌شدند. به این صورت که لایه‌هایی از مواد جامد، یکی پس از دیگری بر روی هم قرار می‌گرفتند و یک مقطع عرضی مشخص را به وجود می‌آوردند. بر اثر تابش لیزر، مواد به سرعت برش خورده، ذوب شده و لایه‌ها به یکدیگر اتصال می‌یافتند. با ادامه‌ی کار، محصول نهایی به دست می‌آمد. او همچنین فرمت STL را به عنوان فرمت مرجع نرم افزارهای کامپیوتری طراحی مخصوص چاپگرهای سه‌بعدی معرفی کرد.

شامل 13 صفحه فایل word بهمراه 20 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق چاپگر سه بعدی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد