نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره احساس گناه و رنجش

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درباره احساس گناه و رنجش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره احساس گناه و رنجش


تحقیق درباره احساس گناه و رنجش

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:16
فهرست و توضیحات:

احساس گناه و رنجش

 احساس گناه

احساس گناه

رنجش

اگر به خودتان نگاه کنید، تمام آسیب ناشی از اتفاق رخ داده را تجربه خواهید کرد .شما در این صورت تمامی آسیب و ناراحتی ناشی از به اندازة کافی خوب نبود ، ارزش محبت نداشتن یا سایر اشکال تائید نکردن خود را ، احساس خواهید کرد. برای اجتناب از این آسیب وناراحتی ، شما می رنجید.

اولین قدم در کاهش رنجش این است که حاضر به احساس این آسیب و ناراحتی باشید. احساس رنجش را بررسی کرده و آسیب و ناراحتی را پیدا کنید. احساس خوب نبود‌ن یا ارزش محبت نداشتن را که تا حال از آن اجتناب می‌کردید، پیدا نمائید. سپس به ابراز آن بپردازید. اگر می‌توانید گریه کنید. اگر قادر به احساس این ناراحتی باشید، نیازی به رنجش نخواهید داشت.

با شناسایی و التیام مسائل درونی که زندگی شما را در بر گرفته، دلتان را شفا دهید.
گام بعدی توجه به این نکته است که کسی که شما از او رنجیده‌اید، حالت روان شناختی خاص خود را داشته و دنیا و زندگی را به شیوه‌ای خاص می‌بیند. توجه کنید که آن شخص آگاهی‌های محدودی داشته ومتناسب با توانایی‌ها و مهارتهای محدود خود عمل می‌کند.اکنون به این موضوع دقت کنید که اگر این شخص عاقل‌تر وآگاه‌تر بود، شاید طور دیگری عمل می‌کرد. اما او داناتر و آگاه‌تر نیست. این شخص فقط آگاهی‌های محدودی از آنچه که هست، دارد.
توجه کنید که او بر اساس توانایی محدودش به بهترین وجه ( ازدیدگاه خودش ) رفتار می‌کند. به این نکته توجه کنید که چقدر او به دلیل محدودیت در توانایی‌هایش رنج می‌کشد.اکنون از خود بپرسید، آیا حاضرید او را به خاطر آن که داناتر وآگاه‌تر نیست ببخشید؟ آیا حاضرید او را به خاطر این که متناسب با توانایی های محدودش رفتار کرده‌، ببخشید؟ آیا حاضرید او رابه خاطر آسیبی که باعث شده است، ببخشید؟

فراموشی نکنید که (سود ) بخشیدن برای شماست نه برای دیگران. بخشش یک انتخاب است. رنجش را به کنار گذاشته وبه زندگی بپردازید

در کل اگه احساس ندامت و گناه بد بود چرا خداوند این احساس رو به انسان هدیه داده و کاری کرده که انسان گاهی از کاراش خجل بشه و احساس ندامت کنه؟ پس احساس گناه در خیلی از مواقع خوبه و یک صفت انسانیه هیچ حیونی وقتی با حیون دیگه دعواش میشه بعدش احساس عذاب وجدان نمی کنه و معذت خواهی نمی کنه، ولی نعمت ندامت و احساس پشیمانی یکی از نعماتی هست که انسان دو پا رو از بقیه ممتاز میکنه، و حتی گاهی عذاب وجدان و احساس گناه جلو انسان رو میگیره تا از انسانیت نزول نکنه، اگه انسان احساس گناه نمی کرد، ذره ذره به حیوانیت میرسید چون خود گناه یک لذت زودگذر آنی داره و اگه پشیمانی بعدش نباشه مدام تکرار میشه

ولی در کل احساس گناه نباید باعث افسردگی یا هزار نوع مشکل و مریضی بشه و تنها در صورتی احساس گناه از خود گناه بدتره که باعث بروز مشکل برامون بشه ولی اگه ندامت حاصل از گناه باعث بشه که گناهمونو جبران کنیم پس چرا احساس گناه بد باشه؟ البته یادمون باشه که داداش امیر هم گفتن : (بعضی مواقع احساس گناه از انجام آن گناه هم برای ما بدتره)  گفتن بعضی مواقع توجه داشته باشیم ولی تکه آخر جملشون!! از انجام گناه بدتره؟!؟!؟!


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره احساس گناه و رنجش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد