نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره بررسی سیستمهای کنترل هوشمند تأسیسات حرارتی ساختمان

اختصاصی از نیک فایل تحقیق درباره بررسی سیستمهای کنترل هوشمند تأسیسات حرارتی ساختمان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره بررسی سیستمهای کنترل هوشمند تأسیسات حرارتی ساختمان


تحقیق درباره بررسی سیستمهای کنترل هوشمند تأسیسات حرارتی ساختمان

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 36 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

دیباچه :

فرهنگ و الگوی نامناسب مصرف انرژی و قیمت پائین حاملهای انرژی در کشور , تکنولوژی قدیمی تأسیسات حرارتی ساختمان , جملگی عواملی هستند که موجب شده اند شدت مصرف انرژی در بخش ساختمان کشور در برخی از موارد تا 5 برابر متوسط جهانی آن باشد .

با در نظر گرفتن سهم 40 درصدی بخش ساختمان از کل مصرف سوخت و انرژی کشور اهمیت بهینه سازی مصرف سوخت   و انرژی در این بخش بیش از پیش آشکار می گردد .

بدین منظور شرکت پیشران انرژی در مهر ماه سال 1382 از شرکت منشور سیمین (شرکت مادر) منشعب گردید .             زمینه تخصصی فعالیت شرکت پیشران انرژی بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی در تأسیسات گرمایشی ـ سرمایشی ساختمان و تولید تجهیزات کنترل هوشمند تأسیسات حرارتی ساختمان می باشد .

تحقیقات ، طراحی و تولید کنترلر های هوشمند موتورخانه از سال 1381 و با همکاری سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور و شهرداری منطقه 10 تهران آغاز گردید .

فاز تحقیقاتی طرح در 4 موتورخانه ساختمانهای با کاربریهای مسکونی و غیر مسکونی شامل ساختمان مرکزی شهرداری  منطقه 10 تهران , اداره کل آموزش و پرورش منطقه 10 تهران (2 موتورخانه) و یک مجتمع مسکونی واقع در شهرک قدس تهران شروع شد . به مرور در طول مدت اجرای پروژه و با تکمیل روند تحقیقات و اجرای طرح پایلوت موتورخانه های هوشمند که با همکاری سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور در بیش از 100 ساختمان با کاربریها ی متفاوت نظیر مدرسه  درمانگاه , هتل , موزه , فرهنگسرا , دانشگاه و ادارات انجام گردید سخت افزار و برنامه نرم افزاری سیستم کنترل متناسب با فرهنگ مصرف انرژی در کشور , شرایط اقلیمی و ساختار طراحی تأسیسات حرارتی در ایران ارتقاء یافت و در نهایت با طراحی سخت افزار پروسسوری اولیه و ویرایش ها و تصحیحات مکرر برنامه نرم افزاری ,  ماحصل و شالوده این برنامه , به عنوان برنامه نرم افزاری سیستم کنترل هوشمند موتورخانه سری BC 420  مورد استفاده قرار گرفت .

نو آوری و ویژگی ایرانی بودن طرح :

در نمونه های خارجی این سیستم جهت اندازه گیری دمای داخل ساختمان از دو روش استفاده می شود :

الف ـنصب سنسورهای in door داخل ساختمان

ب ـ ‌نصب سنسورهای نفوذی در داخل دیوارهای مشرف به فضای آزاد

از روش اول Feedback مستقیم جهت کنترل تأسیسات حرارتی متناسب با بار حرارتی ساختمان حاصل می گردد و از روش دوم نیز ضریب انتقال حرارت جدارهای ساختمان محاسبه و در فر آیند کنترل منظور می گردد . سیستمهای مشابه خارجی حتماً سنسور نوع  الف را دارند و سنسور نوع ب نیز در برخی سیستمها بصورت Optional وجود دارد .

در کشور ایران بدلیل نبود فرهنگ مناسب بهینه سازی مصرف سوخت از سنسور نوع الف نمی توان استفاده نمود .

کنترل موتورخانه توسط این روش در فاز تحقیقاتی طرح مورد آزمایش قرار گرفت و بدلیل مسائل بوجود آمده فوراً حذف  گردید چرا که با نصب سنسور برای اندازه گیری دمای داخل ساختمان و با توجه به شرایط فعلی فرهنگ مصرف انرژی در ساختمان هیچگونه ضمانتی وجود ندارد که در مجاورت این سنسور پنجره باز نشود ! این عمل موجب ایجاد شرایط کاذب     و غیر واقعی در فرآیند کنترل می گردد و عملاً پروژه بهینه سازی مصرف سوخت ناموفق خواهد ماند . سنسورهای نوع ب هم پیچیدگی و هزینه اجرای طرح را زیاد می کند و اصولاً در شرایط حاضر هیچگونه توجیهی جهت استفاده در کشور ندارد .

* بنابراین طی بررسیهای انجام شده بهترین روش اجرای طرح در شرایط موجود فعلی به شرح زیر انتخاب گردید :

استفاده از روش مهندسی معکوس , به این مفهوم که با توجه به اینکه نوع مصالح ساختمانی در و پنجره ها از نظر شرایط     و پارامترهای فیزیکی مانند ضریب انتقال حرارت , ضریب نفوذ هوا و . . . در کشور مشابه می باشد جهت کنترل و فرآیند گرمایشی ساختمان بر مبنای تنظیم دمای 24 درجه سانتی گراد داخل ساختمان طبق یک منحنی حرارتی , دمای آب گرم چرخشی در تأسیسات تابعی از دمای محیط خارج ساختمان می گردد . منحنی مذکور با اجرای پایلوت طرح در بیش از 100 ساختمان با کاربریهای گوناگون طراحی شده است .

بدیهی است کیفیت اجرا و نوع مصالح ساختمانی ,‌ عایق کاری و پنجره , اثر مستقیمی بر دمای داخل ساختمان طبق این روش کنترل دارد . در صورت عدم دسترسی به دمای مطلوب 24 درجه سانتی گراد داخل ساختمانهای مسکونی (کمتر یا بیشتر) با تغییر پارامتر Curve offset , منحنی حرارتی متناسب با شرایط گرمایشی ساختمان تغییر می یابد .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی سیستمهای کنترل هوشمند تأسیسات حرارتی ساختمان
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد