نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پروژه مالیات بر ارزش افزوده و حسابداری

اختصاصی از نیک فایل دانلود پروژه مالیات بر ارزش افزوده و حسابداری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه مالیات بر ارزش افزوده و حسابداری


دانلود پروژه مالیات بر ارزش افزوده و حسابداری

 

تعداد صفحات : 85 صفحه     -    

قالب بندی :  word     

 

 

 

چکیده

ﻧﻘﺶ ﺣﺴﺎﺑﺪﺍﺭی ﺩﺭ ﺍﺟﺮﺍی ﻣﺎﻟﻴﺎﺕ ﺑﺮ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ چیست؟

تمرکز اصلی برنامه های اصلاح نظام مالیاتی تقریباً در کلیه کشورهای جهان در سال های اخیر بر مالیات بر ارزش افزوده متمرکز شده است . بر اساس آخرین اطلاعات موجود در سا ل ٢٠٠٢ مالیات بر ارزش افزوده در بیش از ١٢٠ کشور جهان با جمعیت حدود ۴ میلیارد نفر(٧٠ درصد جمعیت جهان) اجرا شده است . همچنین این مالیات توانسته است در سال ٢٠٠١ معادل ١٨٠٠٠ میلیارد دلار درآمد برای دولت ها ایجاد کند که این رقم حدود ٢۵ درصد کل درآمدهای دولت در این کشورها بوده است.در کشور ما نیز به دلیل سهم ناچیز مالیات ها در تولید ناخالص داخلی و همچنین در درآمدهای دولت لایحه مالیات بر ارزش افزوده بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی قرار است برای فراهم کردن شرایط و صرف یک دوره انتقال دو ساله از سال ١٣٨۴ در کشور اجرا شود.

هدف مقاله حاضر بررسی نقش و اهمیت مالیات بر ارزش افزوده در کشور می باشد. برای این منظور، بعد از ارزیابی مشخصات و مزایای بسیار مهم مالیات بر ارزش افزوده و همچنین تجربه کشورهای جهان نقش با اهمیت حسابداری در تعیین دقیق مالیات با توجه به رو ش های مختلف محاسبه این مالیات، جلوگیری از فرار مالیات و تحقق درآمدهای مالیاتی دولت، آموزش کارشناسان و صاحبان مشاغل در زمینه ثبت منظم کلیه معاملات و کنترل لازم برای افزایش کارایی و صحّت محاسبات و اقلام مربوط به خرید و فروش مورد بررسی قرار میگیرد.با توجه به بحث های فوق می توان گفت وجود یک نظام حسابداری مناسب به عنوان شرط لازم برای موفقیت اجرای مالیات بر ارزش افزوده در کشور تلقی می شود. لذا ضروری است حسابداران با احساس مسؤولیت آمادگی کامل خود را در دوره انتقال جهت تأمین شرایط مورد نیاز برای اجرای موفقیت آمیز مالیات بر ارزش افزوده اعلام کنند.

 

فصل اول

مقدمه و کلیات

 

مقدمه

  یکی از منابع اصلی درآمد دولتها ‚مالیات است و می توان گفت که اداره هیچ کشوری بدون داشتن مالیات و درآمد مالیاتی امکان پذیر نیست این کشور ها برای افزایش درآمد مالیاتی تلاش می کنند. راههای مختلف علمی را جستجو می کنند تا از آن طریق دولت بتواند خدمات مورد نیاز مردم را مثل آموزش و پرورش ‚ بهداشت و درمان  و دفاع و بطور کلی ساختارهای زیر بنایی را که هزینه های بسیار سنگینی دارد به مردم ارائه کند. امروز در کشورهایی که مالیات از نظام قانونی و مردمی برخوردار است نزدیک به ۹۰ تا ۹۵ درصد از هزینه های عمومی ‚ مورد نیاز دولت از طریق مالیات تامین می شود اما ما با تلاشهایی که در سال گذشته انجام شده ‚ حداکثر توانسته اند  این درآمد را نزدیک به ۲۵ تا۳۰ در صد برسانند که فاصله زیادی با سایر کشور ها دارد.

به بیان دیگر امروز درآمد مالیاتی بعضی از کشور ها حدود ۳۲درصد از تولید ناخالص داخلی آنهاست ‚ در حالی که این نسبت در کشور ما به ۵ تا ۷ درصد رسیده است ‚ که نشان دهنده این است که با نحوه اداره مطلوب کشور فاصله زیادی داریم ثبات و تداوم وصول مالیات موجب ثبات در برنامه ریزی دولت می گردد. تغییر و تحول در اقتصاد کشور و در نتیجه تغییر در نحوه تولید و توزیع ثروت و درآمد مستلزم بازنگری و تجدید نظر در انواع مالیات ها و نحوه وصول آنهاست. با گسترش روز افزون حجم مبادلات تجاری و بسط فعالیتهای اقتصادی در راستای تامین منابع مالی گسترده و قابل اعتماد برای دولتها می باشد‚  لزوم کاربرد نوعی از مالیات در بسیاری از کشور های جهان احساس می گردد از طرف دیگر مسائلی از قبیل ضرورت کاهش نرخهای مالیاتی  ‚ افزایش کارایی سیستم مالیاتی‚ سهولت وصول درآمد های مالیاتی ‚ تاثیر تورم بر درآمد های مالیاتی و گسترش ظرفیت مالیاتی شرایط لازم را برای معرفی نوع جدیدی از مالیات تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده در اکثر سیستمهای مالیاتی مهیا کرد.  مالیات بر ارزش افزوده روشی در اخذ مالیات است ‚ که بعد از جنگ جهانی دوم مطرح شده است.

کلیات

هدف از وضع مالیات

اولین هدف از وضع و جمع آوری مالیات، تأمین مالی هزینه های دولتی است. در کشورهایی که دارای نظام مالیاتی کارآمدی هستند، درآمدهای مالیاتی گاهی بالغ برنزدیک ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی نیز می شود. هرچه میزان بیشتری از هزینه های دولت توسط مالیات تأمین شود، نظام مالیاتی از انسجام و قدرت بیشتری برخوردارخواهد بود، زیرا راه های دیگر تامین هزینه )فروش منابع ملی و استقراض(از نظر اقتصادی توجیه کافی ندارند. از طریق مالیات می توان از یک سری درآمدهای بالا کاست و درآمدهای حاصل را جهت بهبود زندگی قشرهای کم درآمد جامعه به کار برد. اصولاً در موارد زیادی، در صورتی که مالیات اعمال نشود و یا به طورنامناسب برقرار شود، اختلاف درآمدی شدید می تواند بین اقشار مختلف مردم حاکم شود. دولت ها از این ابزار برای توزیع مجدد درآمد و ثروت استفاده می کنند. از سوی دیگر، مالیات یکی از مهمترین ابزارهای سیاستهای مالی دولت محسوب می شود. تأمین رفاه اجتماعی و کارایی اقتصادی مستقیماً تحت تأثیر موفقیت یک نظام مالیاتی است. علاوه بر هدف توزیعی، مالیات گاهی در راستای تحقق هدف تثبیتی نیز به کار می رود. در اینجا کاهش مالیات می تواند از یک سو در شرایط رکود و بیکاری،باعث گسترش فعالیتهای اقتصادی و با فرض ثبات سایر عوامل محرک فعالیتهای اقتصادی شود. همینطور در شرایط تورمی نیز مالیات می تواند از طریق کاهش تقاضای کل جامعه در راستای تحقق تثبیت قیمت ها حرکت کند. با تغییر تعرفه های مالیاتی این امکان وجوددارد که بتوان وضع واردات و صادرات و چارچوب تراز بازرگانی و به طور کلی روابط اقتصاد بین المللی را بهبود داد. حتی مالیات می تواند ابزاری برای کنترل مصرف برخی کالاها محسوب شود. اگر دولت درصددکاهش مصرف کالایی باشد، میتواند از طریق افزایش مالیات برآن، موجباب کاهش مصرف آن را فراهم کند( دادگر کرماجانی،۵ ۱۳۷ – ۱۳: ۱۳۷۸).هر چند که یک نظام کارآمد مالیاتی، مطلوب و ایده آل به نظر می رسد، ولی یک نظام مالیاتی تنها براساس یک معیار مورد قضاوت قرارنمی گیرد. در واقع از نظر بسیاری از مردم، اعمال یک توزیع مناسب درآمد به وسیله نظام مالیاتی، مهم تر ازکارایی نظام مالیاتی است. در جریان ایجاد یک نظام مالیاتی، هدف اساسی، برقراری تعادل بین کارایی نظام و توزیع درآمد است.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه مالیات بر ارزش افزوده و حسابداری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد