نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله خلاصه ای از اصول طراحی رابط کاربر

اختصاصی از نیک فایل دانلود مقاله خلاصه ای از اصول طراحی رابط کاربر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله خلاصه ای از اصول طراحی رابط کاربر


دانلود مقاله خلاصه ای از اصول طراحی رابط کاربر

این سند مجموعه ای از اصول بنیادی برای طراحی رابطه های کاربر را ارائه می دهد که بر گرفته از کتابهای مختلف در مورد طراحی رابط و تجارب خودم است.

بسیاری از این اصول در محیطهای گرافیکی و همچنین خط ،فرمان به کار گرفته می شود .

از پیشنهادات شما برای تغییرات و مطالب افزودنی دیگر استقبال می کنم . مایلم به این سند همانند یک سند کامل با منبع آزاد توجه شود .

1-اصل تهیه نمودار کاربر         

   می دانید کاربر شما کیست ؟

قبل از اینکه به این سؤال  چگونه ما رابطهای – کاربرمان را بهتر سازیم ؟ پاسخ دهیم، ابتدا باید به این سؤال این طرح برای چه کسی مناسب تر است ؟ پاسخ دهیم . طرحی که برای کاربر ما هر فنی مناسب تر است ممکن است برای یک تاجر غیر متخصص یا یک نقاش مناسب تر نباشد . یکی از راههای رفع این مشکل ایجاد مدلهای مختلف برای کاربر است[10G91]،   یا بخش بسیار خوبی برای ذهن گشایی در جهت ایجاد نمودار کاربران احتمالی دارد . نتیجه این فرایند توصیف مفصلی از یک یا متوسط کاربران ، به همراه جزئیات دقیق است مانند :

اهداف کاربر چیست؟   تجربه و مهارت کاربر چیست؟  نیازهای کاربر چیست؟

با مجهز شدن به این اطلاعات ،می توانیم به این سؤالات پاسخ دهیم : چگونه ما توانایی کاربران را افزایش دهیم.

چگونه رابطی ایجاد کنیم  تا  آنها به هدفشان برسند . دو مورد قطعه همه منظوره بزرگی از نرم افزار مانند سیستم عامل ، ممکن است انواع بسیار متفاوتی از کاربران بالقوه وجود داشته باشند . ممکن است  از آن برای ارائه فهرستی از دودسته کاربران مانند ماهر در مقابل غیر ماهر ، جوان در مقابل پیر یا بعضی از ابزار تشخیص کمیت ممکن یا مجموعه ای از انواع کاربران مفیدتر باشد . روش دیگر پاسخگویی به این سؤال صحبت با بعضی از کاربران واقعی است . تماس مستقیم بین کاربران وتولید کنندگان اغلب فرآیند پیشرفت را بصورت رادیکالی تغییر داده است .

2- اصل استعاره ( متافور )   

 رفتارهای قرضی سیستمها برای کاربران شما آشنا است .

یک سیستم نرم افزار پیچیده در صورتیکه رابط کاربه روشی که مشابه بعضی از سیستمهای مشترک شرح داده باشد به راحتی قابل درک است . استفاده رومیزی همه جا حاضر یک مثال پیش افتاده ومستعمل است . مثال دیگر استعاره نوارران است که دربسیاری از برنامه های بخش ویدئوئی وصوتی دیده می شود . علاوه بر کنترل های تغییر استاندارد ( مانند player,rewind وغیره )، استعاره نوار ران را می توانیم به روش کالاً معمولی با عملکردهایی مانند شمارشگر ـ زمان وکلیدهای اشاره ای گسترش داد. این مفهوم گسترش پذیری همان میزی است که استعاره قوی را از ضعیف تشخیص می دهد .

در هنگام استفاده از استعاره یا  متافور  باید به چند عامل زیر توجه داشته باشید :

هنگامیکه متافور انتخاب می شود ، می باید از آن در سراسر رابط استفاده کرد نه اینکه فقط در نقطه خاصی مورد استفاده قرار گیرد .

حقی بهتر است از متافور مشابه برای گسترش چند برنامه ( کنترل های تغییر نوار توصیف شده در بالا مثال خوبی است ) که استفاده شود خودرا بااین مزاحم مشغول نکنید که متافور فقط برای یک تک کلید استفاده می شود .

شامل 26 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله خلاصه ای از اصول طراحی رابط کاربر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد