نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

نیک فایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله زمین تنیس

اختصاصی از نیک فایل دانلود مقاله زمین تنیس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله زمین تنیس


دانلود مقاله زمین تنیس

 

مشخصات این فایل
عنوان:زمین تنیس
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 11

این مقاله در مورد زمین تنیس می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله زمین تنیس

معرفی زمین تنیس:
زمین تنیس برای بازی انفرادی در ابعاد 23.77 و 8.23 تنظیم شده؛ این زمین به وسیله توری که از آن یک سیم و طناب آویزان شده به دوقسمت مساوی تقسیم می گردد.
طرف تور توسط طناب باید به پایه های کناری زمین متصل گردد ! ارتفاع تور در مرکز باید 0.91 متر باشد و با نوار سفید رنگی محکم شده باشد.
در مورد تور باید توری به طوری سفت شود که محفظه های دو پایه کناری پر شود و شبکه های میان تور هم طوری تنظیم می کنند که کوچک باشد که توپ از ان عبور نکند.
در تمام اندازه گیری های زمین فقط لبه های خارجی خط ها اندازه گرفته می شود یعنی اگر حتی کوچکترین سطح برخوردی بین توپ و خط باشد اون توپ صحیح اعلام می شود.
رنگ همه ی خط های زمین باید یکنواخت باشد. (ترجیحاً سفید) استفاده از رنگ زرد و سفید و علائم تجاری و تبلیغاتی ....(ادامه دارد)

جزئیات زمین خاک رس
زمین خاک رس به دو رنگ سبز و قرمز تقسیم میشه و زمین خاک رس سبز فقط در آمریکا وجود داره.اغلب زمینهای رسی اروپا و آمریکای جنوبی برنگ قرمز هستند.
تنها تفاوت کلی این دو رنگ این است که خاک رس قرمز کمی کند تر و آهسته تر از سبز هست و بدین ترتیب فرصت بهتری رو برای بازیکنان فراهم خواهد آورد که براحتی خودشون رو آماده ی ضربه زدن کنن.
به همین دلیل در مسابقاتی که از زمین های خاکی استفاده میشه امتیازات اغلب طولانی تر و با ضربات بیشتری همراه هست.همچنین در زمین های خاکی زدن ضربه ی ace کمتر هست در مقایسه با زمینهای سریعتر مانند چمن و هارد کورت.
در زمینهای خاکی نیز تعداد winners ها در مقایسه با ....(ادامه دارد

جزئیاتی از زمین هارد کورت:
زمین های هارد کورت اغلب از پلاستیک و سیمان ساخته میشوند و بسیار سریعتر از خاک رس
هستند. به دلیل اینکه این زمین سریعتر هست پس فواصل بین امتیازات کوتاه تر هست و بازیکنانی که ضربات قویتر و همچنین سرویس های قوی ای دارند برتری بیشتری نسبت به بازیکنانbaseliner دارند که بدلیل سرعت بیشتر زمین است.
بدلیل اینکه زمین های هاردکورت سریعتر از خاک رس هستند به توپ این اجازه را میدهند که سر بیشتری بخورد و این از مهمترین دلایلی است که بازیکنانی که دفاعی تر بازی می کنند موفقیت کمتری نسبت به بازیکنان تهاجمی تر دارند.
زمین های مسابقات گرند اسلم یو اس اوپن با آکریلیک(پلاستیک) ساخته میشن که در انگلیسی بنام DecoTurf معروف هستند و زمین های مسابقات اوچن ....(ادامه دارد

جزئیات زمین های چمن:
زمین های چمن سریعترین نوع زمین های مورد استفاده در ورزش تنیس هستند. زمین چمن تنیس از جمن های یک دست که کمی شبیه زمین های گلف هستند تشکیل میشوند و بدلیل سریع تر بودن آن مانند زمین های هارد کورت فواصل بین امتیازات کوتاه تر هست.
همچنین بدلیل سریع بودن این نوع زمین بیشتر رکورد های ضربات ACE در یک بازی متعلق به همین زمین هستند که اجازه ی برگشت دادن توپهای سخت تر رو به بازیکن مدافع نمی دهد و کمتر پیش میاد که بازیکنان تدافعی تر سرویس های بازیکنان قوی تر رو برگشت بدن!
ین نوع زمین همچنین بیشتر به کمک بازیکنانی میاد که تنیس سنتی SERVE AND VOLLEYسرو و والی رو اجرا می کنند. مخصوصا بازیکنانی که سرویس قویتری دارند و در بازی لب تور نیز مسلط هستند.
معروفترین زمین چمن هم زمین مسابقات گرند اسلم ویمبلدون هست که اولین تورنمنت تنیس در طول تاریخ در آنجا انجام شده است...
این نوع زمین همچنین در کنار منفعتی که برای برخی ....(ادامه دارد

آشنایی با توپ تنیس:
سطح توپ باید کاملا صاف و بدون پستی و بلندی باشد.توپ نباید به صورت دوخته شده یا بخیه خورده باشد.رنگ توپ باید به رنگ سفید یا زرد(سبز کمرنگ) باشد.ژوزن توپ بین 56 - 58 گرم باشد.توپ هنگام رها کردن از ارتفاع 254 سانتی، باید بین 135 - 147 سانت جهش داشته باشد.در فشار 8 کیلویی توپ در قسمت جلویی باید فرو رفتگی بین 0.56 سانت تا 0.75 سانت داشته باشد، و در قسمت عقبی باید بین 0.86 تا 1.08 باشد.بازی در ارتفاع 1219 متری از سطح دریا با دو نوع توپ انجام می شود.نوع اول تمام مشخصات بالا رو داشته باشد ولی جهش آن ....(ادامه دارد

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله زمین تنیس
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد